umpikujassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Huh...sain muksun päikkäreille...herännyt puoli seitsemän tänä aamuna, niinkuin joka aamu..yöllä herää 4-6 kertaa...isommat lapset on hoidossa...täytyy lopettaa kohta sekin, koska ei ole rahaa pitää niitä puolipäivähoidossa.
On taas se aika, kun mieheni entisestä suhteesta oleva lapsi on meillä..viikon verran. Edessä on kämpän siivous ja pyykkivuori odottaa... sitten lapset hoidosta ja heille ruoka. Koirakin odottaa että pääsis ulkoilemaan. Sitten lasten kanssa touhuamista /ulkoilua ja heidät nukkumaan. Pihatyöt ovat myös minun kontollani, koska mies on töissä joka päivä iltaan asti. Töissä aamusta iltaan. Ei se missään näy, hukutaan laskuihin.
Taas aamulla riideltiin miehen kanssa. Siitä samasta aiheesta...toivoisin, että mies olisi kotona enemmän...on ehkä kohtuutonta toivoa sellaista. Mies tuo leivän pöytään, maksaa asunnon ja auton. Hoitaa pystyn vain omat laskut ja vastikkeen näillä tuloilla...
Äitiysloma loppuu kohta. Jään kotiin. Haluankin ehkä. On tuo nuorimmainen vain niin pieni. Kouluun tai töihin haluaisin kuitenkin. Mutta se ei ole mahdollista. Meillä ei ole varaa laittaa kaikkia lapsia hoitoon, ja täyspäiväiseen. Ja sitäpaitsi, mieheni lapsella ei olisi sitten hoitajaa, jos menisin töihin tai opiskelemaan.
Joka ikinen päivä toivoisin jotakin muutosta tähän elämään. Olen onnellinen lapsistani. En kuitenkaan haluaisi olla parisuhteessa elävä yksinhuoltaja...Enkä varmaan edes jaksaisi olla töissä, kun hoidan yksin kaiken täällä kotona. Mieheni on imuroinut viimeksi silloin kun tulin nuorimmaisen kanssa laitokselta kotiin. Silloin kun hänellä on töistä vapaata, hän haluaa olla vapaalla, tekemättä mitään. Ei muuten jaksa, kun ei saa pitää vapaapäiviä. Milloin minä saisin?

Mihin laskuihin hukutte. Oikeasti pakollisia laskuja on vain muutama kuukaudessa. Loput on sitten ihan itsestä kiinni.

Itse lopettaisin tuon miehen lapsen hoitamisen. Oikeasti miehen on itse järjestettävä lapselleen aikaa, ei sinun.

Loput laskut on ihan itsestä kiinni?
meillä ainakin on maksettavana : auto, asunto, visa, puhelimet, sähkö, vesi,
ja jos sanot että visan käyttö taas on ihan itsestä kiinni niin sillä on joskus loppukuusta pakko ostaa ruokaa. ja tietenkin netti.. mutta tosiaan sehän on itsestä kiinni.

En voi lopettaa miehen lapsen katsomista, sillä silloin olen itsekäs ihminen, ja miehen saminen lapsensa meille on mahdottomuus. Haluaisin ratkaista tilanteeni ilman, että pahoittaisin sillä kenenkäänmielen. Ja luottokortteja on tullut otettua, koska on ollut pakko. Ei ole ollut varaa. Ja pihistelty kuitenkin on. Paitsi mieheni osti tosta noin vain pyörän itselleen kun sitä niin tarvi.

Mitkä laskut on välttämättömiä? Katto päänpäällä ja ruoka.

Kaikki muu on periaatteessa "tarpeetonta" vaikka ovatkin tärkeitä. Kaikesta muusta kuin kahdesta välttämättömästä voi jotenkin säästää ja tinkiä, vaikka laittamalla kaikki kulut paperille ja sitten suunnitella vähän etukäteen. :)

Yhteistyössä