Unelmatalosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MolliMelooni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MolliMelooni

Aktiivinen jäsen
07.06.2009
12 569
-2
38
Häme
Millainen on unelmiesi talo? Millaisen haluaisit ostaa/vuokrata/rakentaa, jos voisit? Mitkä asiat ovat talossasi tärkeitä?

Linkittäkää kuvia tai kuvailkaa muuten vaan. Mulla polttelee niin hirveä talokuume, että kaipaan jotain varaventtiiliä. :D

noh, mulla on parikin unelma taloa :D

1: olisi tukevasta hirrestä rakennettu suorakaiteenmuotoinen iso talo (n. 200m2)
se olisi harmaa missä olis mustat ikkunanpuitteet ja vanhan aikainen kaareva ulko-ovi missä valurautaiset saranat ym härpäkkeet :D sekä mustat ikkunaluukut.. sisältä olis sopivan synkkä ja tumma
sellanen ettei talon nähtyään vois olla varma millä vuosisadalla ollaan, siellä olisi molemmissa päissä hormit, keittiössä iso leivinuuni ja ruokailutilassa/olohuoneessa takka, talon toisessa päässä olis sauna ja takkahuone.. kuitenkin niin että jopa sähkökatkon yllättäessä talo lämpenis, pihalla olis samaa tyyliä piharakennuksia, mulla olis kanoja ja hevonen :)

toinen unelma talo:
Trend - K-rauta)

Tämä on niin hankalaa kun tykkään maalaisromantiikasta, modernista, autenttisista oloista jne.

Mutta esimerkiksi joku lamellihirsi-rakennus olisi aivan mahtava, rakennuksen ympäri kiertävä katettu terassi ja parvi, avara sisätiloiltaan, lunnonläheisiä materiaaleja sisustuksissa, omaa rauhaa ja vettä lähellä. Sellainen :)

Meillä on tärkeitä kriteereitä tuo Neithinkin mainitsema sähköttä toimivuus. Sitten muovittomuus ja erityisesti lasivillattomuus rakenteissa. Lisäksi halutaan keskittää märkätilat ja vesipisteet mahdollisimman pienelle alalle.

Ulkonäöllisistä asioista tärkeitä on tietty talonpoikaistyyli. Poikkipalkit tupakeittiön katossa, puupinnat ja vanhanaikainen tunnelma. Tämän mä haluan ehdottomasti:

Wienerberger - Tulisijat

betonitalo josta vanhempien makkarista olisi oma ovi vessaan ja sit mä haluan pukeutumishuoneen! ja sen pitää olla sellanen iso mihin keskelle mahtus pieni istumapalli. Muulla ei oikeastaan olekkaa väliä. Mutta avara ja tosi vaalea sen tulis olla.

Uusi okt isolla puutarhatontilla, yksitasoinen talo (150 m2 on riittävä koko) jossa 4 makkaria (yksi työhuoneeksi). Käytännöllinen ratkaisuiltaan (riittävät kodinhoitotilat ja pesutilat), Iso taloa kiertävä terassi. Hyvillä materiaaleilla rakennettu.

v.php
[/URL][/IMG]

Haluisin asua maalla,järven rannalla mutta niin lähellä kaupunkia että ois helppo kulkea töihin,kouluihin harrastuksiin yms.

Meillä on tärkeitä kriteereitä tuo Neithinkin mainitsema sähköttä toimivuus. Sitten muovittomuus ja erityisesti lasivillattomuus rakenteissa. Lisäksi halutaan keskittää märkätilat ja vesipisteet mahdollisimman pienelle alalle.

Ulkonäöllisistä asioista tärkeitä on tietty talonpoikaistyyli. Poikkipalkit tupakeittiön katossa, puupinnat ja vanhanaikainen tunnelma. Tämän mä haluan ehdottomasti:

Wienerberger - Tulisijat

joku ton tyylinen uuni olis kyllä ihana :)
vielä kun voittais lotossa ja sais itten rakennettua sen unelmatalon :D
mie voin jo kuvitella miten hienoa se olis: tummat kattopalkin ja niistä sitten roikkumaan rautaisa kynttilä juttuja (edelleenkin sähkökatkosten ym takia kauhean näppärää :D)
tumman harmaat seinät, tummaa kivilattiaa/kunnon lankkulattiaa.. olispa se mahdollista

Yhteistyössä