Unelmatalosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MolliMelooni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osaa tähän mitään pohjakuvaa laittaa, mutta haaveilen talosta, jossa olisi noin 300-400 neliötä, kaksi kerrosta. Alakerroksessa yksi tai kaksi makuuhuonetta, avara olohuone/ruokasali -tila. Sitten keittiö siinä lähettyvillä, tietyllä tapaa avoin keittiö, ettei ole kuin jossain "pussissa" yksin. Iso olohuone ja mahdollisesti joku harrastushuone vielä. Portaat yläkertaan, jossa kolme makuuhuonetta ja isot parvekkeet. Iso ja suojaisa piha, jossa uima-allas ja paljon tilaa pihaterassille, istutuksille ja kaikelle muulle. Kunnon aidat ympärillä eikä niin, että piha on kuin näyteikkuna, jonne suora näkyvyys kadulta ja naapurista.

Kannustalon Ainola tai Rauhala ois se ihan unelmaunelma, mutta jos aattelee, että mihin ois mahdollisuus....Niin ihan sama millanen, kunhan ois ees makkarin ja olkkarin välissä ovi ja pari neliötä lisää :D

:laugh:
Mulla on vähän sama meininki.
Me ei vaan olla saatu aikaseksi muuttaa isompaan asuntoon.Tää nykynen on niin kätevä.Asutaan ydinkeskustassa ja oon lapsen kanssa kotona niin tästä on aina niin helppo lähteä joka paikkaan.
Käytiin kattomassa yhtä omakotitaloa ja mä innostuin siitä tilan määrästä niin paljon että yritin jo puhuttaa miestä että oltais otettu se...Mutta onneks se sai mut järkiinsä.
Sieltä ois nimittäin ollu 3km kävelymatka linja-autopysäkille ja mulla ei ole ajokorttia.Käyn joka päivä väh. kerran kaupungissa kun mulle on jumppa/salilla niin eihän se ois toiminut mitenkään:D

En osaa tähän mitään pohjakuvaa laittaa, mutta haaveilen talosta, jossa olisi noin 300-400 neliötä, kaksi kerrosta. Alakerroksessa yksi tai kaksi makuuhuonetta, avara olohuone/ruokasali -tila. Sitten keittiö siinä lähettyvillä, tietyllä tapaa avoin keittiö, ettei ole kuin jossain "pussissa" yksin. Iso olohuone ja mahdollisesti joku harrastushuone vielä. Portaat yläkertaan, jossa kolme makuuhuonetta ja isot parvekkeet. Iso ja suojaisa piha, jossa uima-allas ja paljon tilaa pihaterassille, istutuksille ja kaikelle muulle. Kunnon aidat ympärillä eikä niin, että piha on kuin näyteikkuna, jonne suora näkyvyys kadulta ja naapurista.

Ja haaveilet varmaan myös siivoojasta :D...Ja sit sellanen allaspoika... *lisää omaan listaan uima-altaan ja allaspojan*

Tässä muutamia, joissa kelpaisi asua.

787339_Image.jpg

822585_Image.jpg

800829_Image.jpg

Mun unelma talo on punainen hirsitalo. Iso yhtenäinen tila, jonka keskellä on takka/leivinuuni, tilaan kuuluu keittiö ja oleskelutilat. En halua paljon huoneita vaan tykkään avarasta isosta tilasta. Kodinhoitohuone on ehdoton!

En nyt löydä sopivannäköistä ja -oloista netistä (onneksi eli jos joskus saan tarpeeksi rahhaa niin eipä ole monella samanlaista). Mutta tärkeitä asioita olisi oma ranta, oma metsä (koirat ja muut elikot saisi juosta vapaana ja olisi marjat, sienet, polttopuut yms. omasta takaa), iso piha, puutarha (omenapuita, kirsikkapuita, kasvikset, marjapensaat yms. itse kasvatettuna), rantasauna, talossa vähintään 2 kerrosta, tilavat huoneet, olohuone rantaanpäin, sauna metsäänpäin, tilavat vaatehuoneet myöskin, korkeat huoneet (noin 3 m), isot ikkunat, hyödynnytään oman tontin vesi-, tuuli- ja aurinkoenergiaa, itävaltalaistyyppinen (alppimaja) eli talon alaosa tummaa kiveä ja yläosa hirttä, iso terassi, oikeita takkoja, lapsille iso leikkitila (hoplop tyylisesti), kylpyläosasto kuntosaleineen ja uima- & porealtaineen, kirjasto jne.

No jos nyt vähän lähti valloilleen. ;)
Mutta pakko sanoa, että aikas harva myynnissä oleva talo miellyttää, koska joko tontti on minimaalinen ja naapuri on kyljessä (kuten tuossa Suomen kalleimmassa talossa) tai huoneet ovat ahtaita.

Ja tuollaiset 'modernit' laatikkotalot ovat mulle oksettavia. Talossa pitää olla muotoja ja kauneutta.

Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Fortune// Täytyy sanoa, etten mäkään ole tämän nykyisen talosuunnittelun yltiöihailija ulkoapäin. Sisältä ne taas tapaaavat ollakin aika hienoja - avaria, valoisia, korkeita ja toimivia. Jotkin uudet keksinnöt ovat ihan hyviäkin. =)

Yhteistyössä