Unikoulu alkoi vauvan kanssa, muita samassa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valdemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

valdemaria

Aktiivinen jäsen
21.03.2008
1 620
6
38
Tässä on nyt eka yö alkamassa unikoulukuvioissa. Vauva, 8kk ja viime yö oli käänteentekevä. 7 pulloa meni maitoa pitkin yötä ja sylitellä piti. Aamuyöllä viereen ja yön aikana päätin, että nyt on pakko ryhdistäytyä. Olin tätä miettinyt ja nyt, kun ei enää pojalla rs-virusoireet vaivaa, on sopiva aika.

Yleensä yöt ei ihan noin hurjia ole enkä viereen ole ottanut montaa kertaa. Silti maitoa menee neljä tai viisi kertaa tavallisenakin yönä.

Äsken menin lohduttamaan poikaa, mutta silittely vaan voimisti itkua. Hain vettä ja se auttoi. Kymmenen minuuttia on ollut hiljaista. Olen niin tyytyväinen, että piti tänne tulla vuodenvaihteen alla intoilemaan. Nyt mietin, pitäiskö se vesikin jättää pois. No se on kuitenkin helpompi lykätä pinnasänkyyn, kuin lotrata maidon kanssa. Tutti ei kelpaa ja olen tainnut totuttaa pojan siihen, että pullon kanssa nukahtaa.

Onko muita, jotka yrittävät rauhoittaa öitä maidon litkimiseltä ja miten menee?

Meillä pian 9kk, mut tissittelijä.. Viikko sit lopetin melkein yösyötöt. Et nukkuu tosta kasista tonne about viiteen, kuuteen sit tissiä ja nukkuu puol kasiin, kasiin. Tänä aamuna en antana enää tissiä. Muutaman kerran heräs protestoimaan.

Meillä meni siihen et puolen tunnin välein heräili lutkuttaa tissiä. Tuttia ei ole. Mutta pidin tikru pehmolelua pari päivää tissien välissä :D ja sit annoin sen unikaveriksi. Se kainalossa nyt koisii.

Minä ajattelin, et tarvittaessa saa mun tyytyliinan tms, jos se vaikka auttaisi. Esikoinen, nyt 3v. vohki multa pyjaman paidan, kun olin parin päivän reissulla joskus. Takasin ei antanut ja edelleen pitää sitä rättinään. ;)

Minä ajattelin, et tarvittaessa saa mun tyytyliinan tms, jos se vaikka auttaisi. Esikoinen, nyt 3v. vohki multa pyjaman paidan, kun olin parin päivän reissulla joskus. Takasin ei antanut ja edelleen pitää sitä rättinään. ;)

Ihana! :)

Mä oon tän unilelu-jutun tehny kaikkien kohdalla ja on toiminu. Ja edelleen on samat unikaverit kainaloissa.

Mitäs jos karjuminen ei muuten lopu vaan pahenee? Muksuhan on jo aika hereillä siinä vaiheessa, kun itku jatkuu ja jatkuu silittelyn ja sylittelyn jälkeen.

Sitä se oli se eka yö. Ei kyllä kumpikaan juuri nukuttu sinä yönä. Ja mulle se oli taas tahtojen taistoa. Koska tiesin kuinka autuaan ihanasti toinen nukahtaisi ja mä pääsisin nukkuu, jos vaan tuikkaisin tissin suuhun.

Mut ei, ni ei. Ja nyt sujuu. :)

Meillä on nyt viikon verran unikoulua takana, vauva 10kk. Poju tissitteli aiemmin jopa 7-8 kertaa yössä mutta nyt herää enää pari kolme kertaa yössä. Ekana yönä annettiin vähän vettä mutta sitten luovuttiin siitäkin.

Vauvan isä yleensä tassuttelee yöllä, minun tassutteluistani poika tuntuu vain hermostuvan. Luulee varmaan saavansa maitoa.

Jokainen yö on ollut edellistä parempi. Kannattaa pysyä lujana, palkinto kyllä tulee jossain vaiheessa. Yleensä muutama yö kai puree. Tsemppiä!

Meillä unikoulu pidettiin tuossa vajaa kuukausi sitten, poika oli silloin 9kk. Ja kyllä kannatti, vaikka ekat yöt olikin ihan hel***tiä! Meillä poika myös tissittelijä, halusi tissin suuhun puolen tunnin välein, pyöri yöt mun vieressäni. Tuttia ei hänkään huoli, eikä tuttipulloa. Ekana iltana vein pojan nukkumaan klo 8, hän oli ihan silmät ristissä väsyneenä jo silloin, mutta nukahti vasta klo 23... Kolme tuntia siis taisteltiin, ja poika nukahti varmaan kymmeniä kertoja, mutta heräsi aina vaan uudestaan itkemään, kun asiat olivat eri tavalla kuin hän olisi toivonut. Toisena yönä nukahti helpommin, mutta yöllä heräsi itkemään 1,5 tunniksi+pari muuta "lyhyempää" heräystä. Kolmas yö oli jo vähän parempi, heräsi pari kertaa mutta nukahti tassuttelemalla jonkin aikaa itkettyään. Siitä eteenpä jokainen yö oli edellistä parempi kunnes kuudentena yönä nukkui ekaa kertaa elämässään 9 tuntia putkeen ja on nukkunut tosi hyvin siitä lähtien omassa huoneessaan ja omassa sängyssään! :) Nyt tosin on parina yönä herännyt aamuyöstä ja olen väsyneenä antanut tissiä, luulen että pojalla on nyt joku kasvuspurtti ja ehkä ihan oikeasti nälkäkin yöllä... On nukahtanut helposti maitoa saatuaan ja jatkanut unia aamuun asti.

Tsemppiä sinne, toivottavasti alkaa yöt sujumaan! :)

Mitäs jos karjuminen ei muuten lopu vaan pahenee? Muksuhan on jo aika hereillä siinä vaiheessa, kun itku jatkuu ja jatkuu silittelyn ja sylittelyn jälkeen.

Niin, ja oli meilläkin just tätä ekoina öinä(ja myös kun yritettiin kerran aiemminkin, pojan ollessa vajaa 8kk unikoulua, mut silloin totesin ettei aika ollut vielä kypsä ja pojalle tuli siihen korvatulehduskin...). Ensin yritin rauhoittaa pojan silittelyllä, kun se ei tehonnut niin otin syliin ja siinä rauhoittelin. Sit vaan kun on rauhoittunut niin takaisin sänkyyn, ettei totu vain syliin nukahtamaan. Yleensä reimastuu siitä taas itkemään, mutta kun vaan riittävän monta kertaa ottaa takaisin syliin rauhoittumaan, niin jossain vaiheessa oli sen verran väsähtänyt, että nukahti sinne sänkyynkin. Mut tosiaan 3 tuntia siinä mulla pahimmillaan meni...

Jonkun kerran edes syli ei rauhoittanut, niin silloin otin vähäksi aikaa olohuoneeseen mun kanssa touhuamaan, ihan ajatukset pois siitä nukahtamisesta, että se raivo laantuu ja sit aloitettiin koko nukahtamishomma vähän niin kuin uudestaan puhtaalta pöydältä...

Meillä unikoulu pidettiin tuossa vajaa kuukausi sitten, poika oli silloin 9kk. Ja kyllä kannatti, vaikka ekat yöt olikin ihan hel***tiä! Meillä poika myös tissittelijä, halusi tissin suuhun puolen tunnin välein, pyöri yöt mun vieressäni. Tuttia ei hänkään huoli, eikä tuttipulloa. Ekana iltana vein pojan nukkumaan klo 8, hän oli ihan silmät ristissä väsyneenä jo silloin, mutta nukahti vasta klo 23... Kolme tuntia siis taisteltiin, ja poika nukahti varmaan kymmeniä kertoja, mutta heräsi aina vaan uudestaan itkemään, kun asiat olivat eri tavalla kuin hän olisi toivonut. Toisena yönä nukahti helpommin, mutta yöllä heräsi itkemään 1,5 tunniksi+pari muuta "lyhyempää" heräystä. Kolmas yö oli jo vähän parempi, heräsi pari kertaa mutta nukahti tassuttelemalla jonkin aikaa itkettyään. Siitä eteenpä jokainen yö oli edellistä parempi kunnes kuudentena yönä nukkui ekaa kertaa elämässään 9 tuntia putkeen ja on nukkunut tosi hyvin siitä lähtien omassa huoneessaan ja omassa sängyssään! :) Nyt tosin on parina yönä herännyt aamuyöstä ja olen väsyneenä antanut tissiä, luulen että pojalla on nyt joku kasvuspurtti ja ehkä ihan oikeasti nälkäkin yöllä... On nukahtanut helposti maitoa saatuaan ja jatkanut unia aamuun asti.

Tsemppiä sinne, toivottavasti alkaa yöt sujumaan! :)

Et sitten ajatellu että järjestit helvetin myös pojallesi?

[QUOTE="xyz";25339987]Et sitten ajatellu että järjestit helvetin myös pojallesi?[/QUOTE]

No kyllä varmaan. Mutta mieluumin muutaman yön huuto kun kuukausien huonosti nukutut yöt... Turvallistahan pienen on protestiaan äidin sylissä/läsnöollessa itkeä.

On muuten ollut päivisinkin ihan eri poika, kun saa yölläkin nukuttua. Ja päiväunet nukkuu myös aiempaa paremmin! :)

Huomenta. Sorruin kahdesti antamaan maitoa, klo 2 ja 5. Se tassuttelu suuttutti vaan pojan, joka luuli saavansa maitoa. Tekisi mieli selitellä sortumista sillä, että rakettien pauke herätteli vauvaa, mut onneks en selittele! :) Kaksi on sentään parempi kuin 7.
Selvästi se vesipullokin auttaa, eli se tuttipullon imemishomma tässä on rituaali, joka pojalla on.

Yhteistyössä