Unitulkitsijaa paikalla? Näin kahdenlaista unta viime yönä, mitä nämä voisi merkata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hui kauhistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hui kauhistus

Vieras
Ensimmäinen uni oli,että tein raskaustestin. Testi on normaali herkkä tiukkutesti,mutta merkkiä en muista. Tiesin siinä unessa kuitenkin,että olen samanmerkkisellä testillä joskus aikaisemminkin testannut mutta tämä testi oli ihan erilainen muodoltaan. Se oli lyhyt ja leveä. Unessa testi kastui niin,että oikein valui,mutta tulosta se ei minulle näyttänyt
( Ihan tässä oikeassa elämässä olen tehnyt juuri raskaustestin ja se oli negatiivinen)

Toinen uneni liittyi äitiini. Olimme jossain talossa,missä äitini seurasi minua koko ajan ja suoraan sanoen kettuili minulle koko ajan. En muista aihetta mistä kettuili,mutta hän oli todella ilkeä.
Päätin sitten lähteä sieltä pois kun en jaksanut kuunnella äitiäni. Uhkasin useamman kerran,että lyö äitiäni,mutta sain itseni hillittyä monesti kunnes yhtäkkiä löin häntä leukaan minkä surauksena äitini kaatui selälleen lattialle pitelemään leuasta kiinni. Olin varma,että leuka oli murtunut,mutta lähdin siitä pois tutkimatta tilannetta tarkemmin. Lyönti oli osittain vahinko,koska tarkoitukseni oli vain uhata,että lyön,mutta se sitten osuikin ja kovasti. Säikähdin aluksi osumaa,mutta hyvin äkkiä minulle oli yksi ja sama vaikka olikin osunut.

Lähtiessäni talosta pakkasin käsilaukkuani ja pyysin ystävältäni anteeksi,että tämä ilta meni nyt sitten näin kun meni ja minun on parasta lähteä.

Ulos mennessäni ja autoon päästyäni huomasin,että talon ulkopuolella oli aseistautuneita miehiä mustissa puvuissa kypärämyssyt päässä ja talon sisälle yritti joku mies ,(ei aseistautuntu ja oli tummassa puvussa),mutta kaikki ovet oli lukossa. Mies ei saanut osumaa vaikka joutui aikamoiseen luotisateeseen. Pelastautui pihalla olleeseen autoon. Miestä en tuntenut ja ilma oli lämmi ja aurinkoinen. Mustan kun aurinko heijasti kikkaasti kellertävän kivitalon seinästä.

Mitähän nämä unet voisi tarkoittaa? Äitiini minullaon hyvät välit ja tuo raskaustesti juttukin on ok :)

Öö, ei mitään? :) Raskaustesti nyt on sellainen asia jonka aivosi on napannut jostain valveillaolon raskauskeskustelusta tms. Tuo väkivaltauni voi ehkä kertoa muusta stressistä, joka vaan siinä unessa kohdistui äitiisi.
Mä ainakin näen joskus unia joissa koen jonkun ihmisen uhkaavana, vaikka valveillaollessa koen hänet mitä mukavimpana. Mutta mä luotan enemmän siihen miten mä valveilla ollessa koen, unet nyt on vaan semmoista sekasotkua mitä aivot tuottavat kaikista päivän kokemuksista.
Tai mä en allekirjoita aina sitä että joku alitajunta ja unet aina tietäisi tätä "päällistajuntaa" paremmin kaiken. Joskus tietää, mutta usein ei.

Sori jos oli latistava kommentti. :D

Viimeksi muokattu:
Ei ollut latstava vastaus koska noin ajattelen itsekkin,mutta kun oli uni niin muistissa niin ajattelin kysäistä.
Toisethan väittää kyllä,että unilla on merkitys :)

Osaatko kuvailla taloa? Talo on usein unennäkijä itse ja sillä on merkitystä talossa tapahtuneille asioille. Myös onko yö tai päivä ja ahdistaako uni?

Äkkiä päätellen prosessoit äitiytta, jonka vuoksi raskaustesti, äitisi ja miten molemmat koet.

Aseistautunelle miehille on vaikea antaa selitystä, koska he tavallaan suojelivat sinua eli taloa. Oletko arka puhumaan asioistasi?

Unessa käsittelemme alitajuntamme ahdistavia, ambivalentteja ja torjuttujakin tunteita.

Raskaus on ok, äiti on ok, kerrot, ja niin varmasti onkin.

Silti jokaiseen raskauteen sisältyy aina pieni ambivalenssi: haluanko vai enkö. Aivosi eivät ole vielä ihan kokonaan käsittäneet sinun olevan raskaana, siksi testikin on ehkä kuitenkin epäselvä.

Ja tietenkin silloin ajatukset äitiydestä, itsestä äitinä, suhteesta omaan äitiin aktivoituvat nekin. Hyvässä ja pahassa. Unessa tarkastelit äitisuhteeseen liittyviä kurjia asioita lapsen kannalta. Mutta näistä asioista ja niiden tarkastelusta tunsit jopa unessakin syyllisyyttä: siksi teit uneesi mustat pelottavat hahmot oven ulkopuolelle itseäsi rankaisemaan. Onneksi uni päättyi kuitenkin hyvin: sinulla on voimia selvitä.

Vanhetessa näitä oppii monet meistä pohtimaan ja kääntelemään mielessään entistä rohkeammin hereilläkin.

Onnea raskauteesi!

sorry luin huonosti, siis oikeasti sinä et ollutkaan raskaana!!! No, onnea raskaana olemattomuudestasi... ehkä sitten toivoisin vähäsen olevasi kuitenkin?

sorry luin huonosti, siis oikeasti sinä et ollutkaan raskaana!!! No, onnea raskaana olemattomuudestasi... ehkä sitten toivoisin vähäsen olevasi kuitenkin?

Anteeks, mut nauratti tämä. :D Mikähän lukihäiröaamu tää oikein on, mä puolestani luin aluksi että ap olisi hiljattain tehnyt raskaustestin...

Anteeks, mut nauratti tämä. :D Mikähän lukihäiröaamu tää oikein on, mä puolestani luin aluksi että ap olisi hiljattain tehnyt raskaustestin...

No niin siinä lukikin... ja se oli nega, ja se asia oli ok, alkuperäisestä kirjoituksesta sieltä täältä kun jaksaa poimia asiat...

Voihan se raskaana olemattomuus olla monestikin ihan mukava vaihtoehto...

[QUOTE="vieras";28562271]Osaatko kuvailla taloa? Talo on usein unennäkijä itse ja sillä on merkitystä talossa tapahtuneille asioille. Myös onko yö tai päivä ja ahdistaako uni?

Äkkiä päätellen prosessoit äitiytta, jonka vuoksi raskaustesti, äitisi ja miten molemmat koet.

Aseistautunelle miehille on vaikea antaa selitystä, koska he tavallaan suojelivat sinua eli taloa. Oletko arka puhumaan asioistasi?[/QUOTE]

Talo oli kellertävä ja iso, kartanomainen missä iso vaalea hiekkapiha ja toedella vihreä nurmikkoalue. Piha oli siisti ja hyvin hoidettu. Talo oli ennemminkin rapattu ja siinä oli pääoven, ison ruskean puisen takorautainen vedin, pilarit. Kerroksia oli ainakin kaksi mitä siitä näin,mutta talosta sai sen käsityksen,että oli todella iso. Oli myös hieno sisältä ja uudenkarhe sisustus vaikkakin ns vanhaan tyyliin sisustettu osittain, osittain modernia.

Ulkona ollessa tuli sellinen tunne,että oli aamu tai aamupäivä

Raskaustestin tei valveilla ollessa mutta se oli negatiivinen, vaikka plussaa toivottiin. Asia on silti ok.

Yhteistyössä