univaikeuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katjuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Katjuska

Jäsen
23.05.2004
131
0
16
heippa, onko kellään muulla samoja ongelmia kuin meikäläisellä? 1,5v lapseni nukkuu yöt tosi hyvin 12tuntia putkeen, mut mulla on vaikeaa saada iltaisin unen päästä kiinni, saatan hyöriä ja pyöriä sängyssä parikin tuntia ja sitten taas herätä aamuyöstä 3-4 aikaan ja taas sama hyörinä...se on kamalaa ku uni ei tuu! oon jättäny kahvinki pois juon sitä vain aamulla ja päivällä. stressiä ei oo (no mitä nyt kotiäideillä on) ja mies on hyvä ja kiltti. mitä neuvoja muilla? \|O

Minä nukahdan aina illalla nopeasti, mutta saatan herätä yöllä ja olla 1-2 tuntia hereillä ja sitten taas juuri kun pitäisi herätä nukahdan. Tosi kurjaa. Jos en saa tosiaan nukuttua, nousen sängystä ja hipsin keittiön. Kuuma maito on auttanut jos ei muu. Luen yleensä jotein tylsää kirjaa, joka väsyttää. Ja kun siinä tunnin olen ollut pystyssä alkaakin jo väsyttää ja saan nukuttua. Jokaiselle tietysti omat asiat auttaa. Tutut iltarutiinit ovat myös aikuiselle tärkeitä ennen nukkumaan menoa. Itselläni joskus se ongelma yöllä, että alan liikaa miettimään asioita ja siitä on vaikea päästä eroon. Toivottavasti keino löytyy.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 13:11 katjuska kirjoitti:
heippa, onko kellään muulla samoja ongelmia kuin meikäläisellä? 1,5v lapseni nukkuu yöt tosi hyvin 12tuntia putkeen, mut mulla on vaikeaa saada iltaisin unen päästä kiinni, saatan hyöriä ja pyöriä sängyssä parikin tuntia ja sitten taas herätä aamuyöstä 3-4 aikaan ja taas sama hyörinä...se on kamalaa ku uni ei tuu! oon jättäny kahvinki pois juon sitä vain aamulla ja päivällä. stressiä ei oo (no mitä nyt kotiäideillä on) ja mies on hyvä ja kiltti. mitä neuvoja muilla? \|O

Kokeile tuulettaa makuuhuone kunnolla ennen nukkumaan menoa ja pitää huone viileenä, ikkuna raollaan. Ite en saa unta jos on liian lämmin makuhuone. Myöhemmin nukkumaan , jos silloin kerkeet saada tarpeeks unta, niin et todella väsyttää kun oot nukkumaan menossa. Ehkä oot jo kokeillu kaikkee.. muuta ei tuu nyt mieleen.

Eräs ystäväni joskus puhui, että laventelin tuoksu myös auttaisi unensaantiin. Ja itseäni on erittäin hyvin nukuttanut parin punaviini lasillisen jälkeen.

aina keväisin mulla sama ongelma, ihan liian valoisaa..Yrittänyt pimentää makkaria kaikilla mahollisilla verhoilla. Menee vaan jonkin aikaa et tottuu tähän valoisuuteen =) =)

Toi on ihan kauheeta kun ei saa nukuttua.Itelläni oli pari vuotta sitten sellasta et kaikki illat meni sängyssä pyörimiseen.Nukahdin vasta aamuyöstä 4-5 aikaan, aamulla seiskan aikaan ylös ihan pirteenä iltapäivällä ihan väsyny,ei päässy nukkuun,taas sama illalla ei unta millään.Se meni ohi aikanaan.Nyt on sama taas.Oon huomannut et jos ite meen ihan ylikierroksilla et sellasta pysähdystä ei välillä tapahdu uniongelmia tulee.Nykyään kun taas menee kaikki sellasta ympyrää,pitäs keretä tuhat asiaa päivässä ja aika ei riitä.Välillä pitäs hengähtää ja aatella et on se päivä huomennakin.

Mulla on kanssa ollut aina silloin tällöin uniongelmia. Välillä monta kuukauttakin putkeen. Silloin ei auta muu kuin miettiä, mikä on se ongelma, joka valvottaa ja miten sen ratkoisi. Viimeisin tapaus ratkesi sillä, kun aloin saada uudessa työpaikassa töistä otetta ja jonkinmoista asemaa eikä tarvinnut öisin surra olevansa aliarvostettu.

Mulla unensaamisvaikeudet on kehttyneet vaikeiksi sen jälkeen kun palasin työelämään ja töiden lisäksi pitää vielä hoitaa lapset ja koti. Mulle on kanssa ilmanlaatu tosi tärkeä, ostin jo kesäksikin hyttysverkon valmiiksi, pakko nukkua kuumalla ikkuna auki. Sitten on tosi tärkeää mennä aikaisin nukkumaan,mitä en tee kovinkaan usein, kun menen sänkyyn 11 aikoihin, on valmis stressi kun alkaa laskea montako tuntia ehtii nukkumaan. Olen joutunut käyttämään nukahtamislääkkeitäkin, mitkä on kyllä ihan hyviä, eikä aiheuta ainakaan mulle riippuuvuutta, joskus on vaan pakko saada nukuttua se kunnon yöuni. Muuten olen kokeillut kaikkea mahdollista, uusimpana ternimaitokapselit, joista jotkut ilmeisesti on saaneet avun nukahtamisongelmiin. Mä nukuin muuten aika hyvin silloin kun olin raskaana ja imetin, joten musta tuntuu että tää liittyy myös hormooneihin, ainakin nukahtamisongelmat alkoi heti kun laitoin hormonikierukan imetyksen jälkeen. Jakamista kaikille... B) :hug:

Yhteistyössä