M
"mallu"
Vieras
[QUOTE="Vieras";28058458]Mä en tunne kai kuin kaksi uraäitiä, siitä huolimatta että tosi moni tutuista on vienyt lapsen päivähoitoon noin 1v iässä. Syynä opiskelujen jatkuminen tai töihin paluu, ehkä uuden työpaikan löytyminen. Ehkä et sitten puhu mun tutuista jotka on tavallisia työssäkäyviä ihmisiä jotka tarvivat palkkaa elääkseen tai haluavat saada opinnot suoritettua jossain tietyssä ajassa.
Mä ihmettelen miksi puhut vain äideistä. Miksi ura- tai työssäkäyvien isien ei pitäisi miettiä asioita lapsen kannalta? Jos äiti on sen vuoden ollut kotona lapsen kanssa ja isä ei yhtään niin kummalla sun mielestä menee ura tai työ lapsen edelle?[/QUOTE]
No en tiedä sitten millä perusteella itse määrittelet "uraäidit", mutta minusta sellainen on
äiti joka palaa töihin lapsen ollessa alle vuoden tai vain vähän päälle. Sillä silloin lapsi
ei tarvitse kuin sen yhden turvallisen ihmisen hoivan ja suhteen, johon voi luottaa ja
joka antaa aikaa.
Toki isätkin kuuluisi saada mukaan vastuuseen enemmän mitä lapsiin tulee..
Jostain syystä en näkis vuoden ikäiselle parempaa hoitajaa kuin sen oman äidin - ja
varmasti muilla sama "käsitys" ??
Mä ihmettelen miksi puhut vain äideistä. Miksi ura- tai työssäkäyvien isien ei pitäisi miettiä asioita lapsen kannalta? Jos äiti on sen vuoden ollut kotona lapsen kanssa ja isä ei yhtään niin kummalla sun mielestä menee ura tai työ lapsen edelle?[/QUOTE]
No en tiedä sitten millä perusteella itse määrittelet "uraäidit", mutta minusta sellainen on
äiti joka palaa töihin lapsen ollessa alle vuoden tai vain vähän päälle. Sillä silloin lapsi
ei tarvitse kuin sen yhden turvallisen ihmisen hoivan ja suhteen, johon voi luottaa ja
joka antaa aikaa.
Toki isätkin kuuluisi saada mukaan vastuuseen enemmän mitä lapsiin tulee..
Jostain syystä en näkis vuoden ikäiselle parempaa hoitajaa kuin sen oman äidin - ja
varmasti muilla sama "käsitys" ??