Useamman lapsen äidit! Olisi nolo kysymys alapään asioista....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa neljän lapsen mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaa neljän lapsen mamma

Vieras
Miten teillä on paikat kestäneet useamman raskauden ja synnytyksen? Itse en huomannut vielä kolmen jälkeen alapäässä "pahoja muutoksia", mutta nyt neljännen lapsen ollessa parikuinen tuntuu, että paikat ovat ihan "lörpsähtäneet".
Ahkeraa jumppaa varmaan tarvitaan.... Haaveilen toisaalta vielä viidennestä, mutta pelottaa, onko alapäästä enää mitään jäljellä, jos viidennen vielä synnyttäisi.
Kertokaapa kokemuksianne, vaikka aihe on vähän nolo!

Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
en ole huomannut mitään muutoksia =)

Höpöhöpö! Meinaatko että on römpsä tismalleen samanlainen kuin ennen lapsia? paska puhetta. Mitä useampi lapsi sen kamalampi alapää on.....kyllä kuule työssäni jo sen voin todistaa

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
oliko kyse ulkoisista muutoksista vai tiukkuudesta? alapäästähän tulee ruman näköinen mitä enemmän lapsia

Ihan tuota "tuntumaa" minä meinasin. En ole edes kurkkinut ulkonäköä, eikä sillä ole mielestäni merkitystä. Ei sitä ktsella tarvitse :).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oliko kyse ulkoisista muutoksista vai tiukkuudesta? alapäästähän tulee ruman näköinen mitä enemmän lapsia

Ihan tuota "tuntumaa" minä meinasin. En ole edes kurkkinut ulkonäköä, eikä sillä ole mielestäni merkitystä. Ei sitä ktsella tarvitse :).

Siis KATSELLA.

Ekan jälkeen lääkäri tikkasi niin tehokkaasti, että väittäisin värkin olleen entistä ehompi.

Tokasta tuli muutama pintatikki ja muutaman kuukauden päästä tuntui taas, että paikat on ennallaan.

Kolmannen kanssa loppuraskausaika oli liitoskipujen kanssa vaikeaa, ja tuntui että lantion lisäksi muutkin paikat on levällään kun jokisen eväät.
Synnytyksessä osui vihdoin puudutus kohdilleen ja kun kykenin rauhassa ponnistamaan, niin ei tullut tikin tikkiä. Vauvakin oli ihan minimallia.

Nyt vauva on 3,5kk ja taas alkaa tuntua, että paikat on entisellään. Eli edelleen olen sitä mieltä, että paremmassa kuosissa kuin ennen esikoista :D
Näin mieskin väittää, mutta enemmän luotan omaan fiilikseeni, eihän tuo uskaltais sanoa vaikka toosa olis venynyt kuin pätkä kuminauhaa.

Osan panen kyllä tuon heräteostokseni piikkiin. Hevonen ilmaantui pihaan jo pari kuukautta ennen synnytystä, ja heti kun synnytyksen jälkeen kykenin selkään, niin olen kyllä lantiopohjan lihaksia ahkerasti jumpannut =)

Mutta mulla on tosiaan vasta kolme...

Muoks. Ja pohdin nyt sitten ihan siis niitä käyttöominaisuuksia, en ulkonäköä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaana:

Höpöhöpö! Meinaatko että on römpsä tismalleen samanlainen kuin ennen lapsia? paska puhetta. Mitä useampi lapsi sen kamalampi alapää on.....kyllä kuule työssäni jo sen voin todistaa

No ekan jälkeen ehkä muuttu, mut eipä se siitä enään oo muuttunut.

Minulla kolmannen lapsen jälkeen alapää on ihan hirveän näköinen. Jonkin sortin emättimen madaltuma tai jotain.
Lääkärissäkin kävin sen takia mutta ei kuulema ole paha.
Näyttää kyllä siltä kuin sisukset tulisi alakautta ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Siniliida:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaana:

No ekan jälkeen ehkä muuttu, mut eipä se siitä enään oo muuttunut.

Onneksi ne muutkin lapset ekan jälkeen tulee samankokoisesta reiästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa neljän lapsen mamma:
Miten teillä on paikat kestäneet useamman raskauden ja synnytyksen? Itse en huomannut vielä kolmen jälkeen alapäässä "pahoja muutoksia", mutta nyt neljännen lapsen ollessa parikuinen tuntuu, että paikat ovat ihan "lörpsähtäneet".
Ahkeraa jumppaa varmaan tarvitaan.... Haaveilen toisaalta vielä viidennestä, mutta pelottaa, onko alapäästä enää mitään jäljellä, jos viidennen vielä synnyttäisi.
Kertokaapa kokemuksianne, vaikka aihe on vähän nolo!

Yhdestä kohtaa on leikattu neljä kertaa ja ihan siisti. Mahaakin auttu samasta bikiniviillosta kolme kertaa, yksi sektio silti vain ja ei oikein huomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mies aikopinaan sanoi kun kävin kuntosalilla ja tein vatsaliikkeitä niin kuulemma tuntee sen tuolla alapäässä. Ja lantiopohjanlikkeet tärkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja tessun tassu:
:laugh: En oo huomannut muutoksia. On joillain hauskat ongelmat, jos toisen naisen alapää vaivaa, mulle on ihan samantekevää millanen muilla on.

Mua vaan lähinnä kiinnostaa kuulla, miten muiden paikat ovat palautuneet useamman lapsen jälkeen :D. Eli onko tässä vielä toivoa!

Sanoisinko näin, että lihakset treenautuvat käytössä. :whistle: Ja vielä ensimmäisen lapsen jälkeen oli ongelmana se, että lihakseni olivat niin vahvat, että miehellä oli ongelmia verenkierron kanssa... Mutta kun lakkasin treenaamasta, ongelma poistui.

Laitapa siippasi personal traineriksi, kyllä se siitä! ;)

Ensimmäisen raskauden jälkeen huomasin vasta kunnolla lantiopohjalihakset ja tajusin niitä reenata. Paremmin tunnen nyt raskauksien (3 synnytystä) jälkeen hallitsevani kyseiset lihakset. Ulkonäkö on hieman muuttunut ensimmäisen synntyksen jälkeisten ompelujen (hutiloitujen) jälkeen.

Yhteistyössä