Useamman lapsen äidit! Olisi nolo kysymys alapään asioista....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa neljän lapsen mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan se erilainen 4 synnytyksen jälkeen. Ihan kivasti toimii kuitenkin. Omasta mielestäni olen palautunut nopeasti synnytysten jälkeen. Ei mitään pidätysongelmia eikä tunnottomia olotiloja. Vieraalle en esittelis, mutta enpä ole muutenkaan harkinnut miehen vaihtoa...

Yksilöllistä tuo palautuminen. Mulla ei ole ollut mitään vaivoja, tuntuma on ihan sama kuin ennenkin, jumpan ansiosta puristusvoimakin on hyvä. Eikä toi alapää pahalta näytäkään. Lapsia viisi.

mulla kaksi lasta. huomasin jo ekan lapsen jälkeen lörpsähtämistä. hieman tunnottomuutta seksin aikana ja pissaakin saattoi mennä lusikallinen housuun kun yhtäkkiä ponnisti. jumpalla vähän vahvistuneet.

mutta pakko kommentoida... On nämä niin yksilöllisiä juttuja näköjään! Itsellä on vaan 2 lasta ja toosa tuhannen pllun päreenä :( Kuten joku sanoi, tuntuu että sisukalut tursuaa alakautta ulos. Ja jumpattu on, mutta eipä se juuri vaikuta. Kolmatta tuskin uskallan enää ajatellakaan...

Kolme synnytysta takana ja joka kerta imukupilla tai pihdeilla autettu. Leikattu on ja paikattu PALJON! Mies diplomaattisesti vaittaa ettei loystymista ole tai ei sita huomaa. .. lieko ulkoruokinnan pelossa :) Ulkoapain asia on vahan toisin. En tieda milta nayttaa mutta noin kasikopelolla ei kylla omaksi tavaraksi tunnistaisi varsinkaan viimeisimman jalkeen... :/

Ensimmäisen kanssa tuli varmaan ne suurimmat "vauriot", mutta parilla tikillä silloin selvittiin. Ulkoapäin vaan häpyhuulien tuplasti venyminen on selvästi haivattavissa. Mies kyllä on niistä ulokkeistani aina tykännyt. Itseäni ne ei häiritse ja pidän karvatkin nykyisin kokonaan poissa hiertymien takia.
Tiukkuutta olen hoitanut geishakuulien avulla sieltä ekasta lähtien, ja paikat on timmissä kunnossa.

Minua kiinnostaisi tietää, miten alapään ulkonäön muutokset ovat vaikuttaneet itsetuntoonne? Moni sanoo, ettei ulkoisilla muutoksilla ole väliä, mutta onko tosiaan niin?

Alkuperäinen kirjoittaja sirp:
Minua kiinnostaisi tietää, miten alapään ulkonäön muutokset ovat vaikuttaneet itsetuntoonne? Moni sanoo, ettei ulkoisilla muutoksilla ole väliä, mutta onko tosiaan niin?

Esikoisen jälkitarkastuksessa vähän sieppas, kunlääkäri ihmetteli, että "voi miten nätti arpi, tosi siisti."

Jäin pohtimaan, että kai se olis helvetin paljon nätimpi ilman sitä miljoonan tikin jättämää arpea.

Mutta sen jälkeen en ole asiaa sen kummemmin edes pohtinut, saati antanut sen vaikuttaa itsetuntooni.
Mulle aika monessa muussakin asiassa käytännöllisyydellä on väliä huomattavasti enemmän kuin ulkonäöllä.

Enkähän mä sitä itse näe jos en peilin kanssa ala kurkkimaan. Ja kun mies ei ole valittanut että värkki olisi kuin kyntöpelto, niin miksi ihmeessä sen pitäisi vaikuttaa?

Muuten on samanlainen ollut 1. synnytyksen (vauva-ajan) jäkeen kuin neljännenkin, mutta 4 ollessa 2v kohtu valahti pikkaisen (lievä kohdunlaskeuma). Viimeisen synnytyksen jälkeen kätilö sanoi kohdun laskeutuneen synnytyksenaikana, mutta jälkitarkastuksessa se oli jo kohdillaan. En tiedä mikä aiheutti sitten myöhemmin laskeuman :/

Ap täällä... Keskustelu virisi näköjään uudestaan ja kiva niin :).
Pakko vielä tuosta lörpsähtämisestä sen verran naputella, että minulla ei ole mitään virtsan karkailua yms vaivaa. Vaan tuntuu paikat jotenkin "tunnottomilta".

Yhteistyössä