uskallanko soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä??:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
kirjoitinkin täällä jo viikonloppuna...mutta ajattelin et miten saan sairaslomaa.. oon viikolla 28raskaana ja päiväkodissa harjoittelussa ja näyttökin ois ensviikolla,mutta en kerta kaikkiaan jaksa mennä enään sinne ,olen niin väsynyt 8 tunnin päivistä että en jaksa kotona omia lapsia ja kotia... eli saisinkohan jotenkin saikkua jos neuvoilaan soitan.pelkään että olen ihan uupunut ku vauva tulee enkä sitten jaksa sitä ja väsyn enemmän. ennen ei ole ollut tälläsitä tunnetta. mutta nyt itken aina kotiin tultuani enkä jaksa mitään..uupunut ja väsynyt olen:( nyt asia jotenkin korjaantunut kun olen ollut 4päivää kotona,mutta huomenna pitäs harjoitteluun taas mennä. ei vaan jaksa:( opettaja sano että jos sairaslomalla olen niin voin lykätä näytöt ja harjoittelut...mutta miten saan saikkua?

Ota lääkärille aika. Ei se terkkari mitään sano.
Munkaan supistuksia ei terkkari ottanu vakavasti ennen ku lääkäri pisti saikulle ja muutaman viikon päästä olikin supistukset tehneet jo "tuhojaan" noin vkolla 30.

Marssit lääkärille. Vaikka nyt. Kyllä sun pitää saada levätä. Jos et jaksa niin kannattaa levätä.

Oletko ilmaissut harjoittelussa että olet väsynyt? Eihän harjoittelijalla ole päävastuu hoidossa?

olen ilmaissut että olen väsynyt ja et jos tekisin lyhyempiä harjoittelu päiviä,mut ei ota vastaava kuuleviin korviin. ja ekalle kommentoijalle ei mulla mitään suppareita oo ollut. olen muuten vaan niin väsynyt että en jaksa mitään,itkettää jo valmiiksi kun ajattelee että pitäs aamulla 7 olla harjottelussa.:( en tiiä miksi nyt tullut tälläinen olo. enne ei koskaan oo ollut... ja oon ollu loppuun asti töissä ym muissa raskauksissa. voinkohan soittaa aamulla lääkäriin ja sanoa että tarvin ajan jo heti huomiselle. t antaakohan ne aikaa kun katsoo että ei oo akuuttia,kun täällä on silleen että saa kun 8aikaan soittaa aamulla samalle päivälle lääkäriajan jos on oikeesti tarvis,muuten joutuu odottamaan kuukausia.

Voithan marssia päivystykseen. Minusta kuulostaa että olet alakuloinen. Kyllä ne päivystyksessä ottaa vastaa kun sanot että olet väsynyt ja et jaksa. Tsemppiä!

[QUOTE="...";25170877]Voithan marssia päivystykseen. Minusta kuulostaa että olet alakuloinen. Kyllä ne päivystyksessä ottaa vastaa kun sanot että olet väsynyt ja et jaksa. Tsemppiä![/QUOTE]

Raskaudenaikainen väsymys ei ole mikään päivystysasia. Ne kuuluu arkeen ja neuvolaan. Päivystykset ovat muutenkin täysin ylikuormitettuja ja jonot hirveet.

Aamulla yhteys omaan terkkaan, siltä saat sen 3 päivää eli loppuviikon ja jatkoa neuvolalääkäriltä. Tsemppiä!

Harjoittelun voi myös lopettaa kesken ilman mitään saikkuja, ja suorittaa sitten äitiysloman/hoitovapaan jälkeen. Sanoi ope mitä tahansa. Se on sitä opintojen 'hopsaamista' :)

Ota yhteys opoon, ja juttele hänen kanssaan.

Ja ota toki myös neuvolaan yhteys, ja kerro että olet aivan fyysisen ja henkisen jaksamisesi äärirajoilla. Saat ehkä ajan neuvolalääkärille.

mutta kun en tarvi mitään puhepuan yms ...pelkään ee ajattelee että oon masenutunut tai jtn...oon vaan väsynyt ja haluan olla rauhassa loppuajan ,ilman turhaa stressiä koulun käynnistä,harjoittelusta ja näytöistä,...en halua väsyttää itseäni ihan pohjalle. mietin et jos neuvolaan soitan ja kerron tilannetta,varmaan ainaski pari päivää vois kirjoittaa mullee lomaa? edes sen ...

Nuoret odottajat onn juuri tuollaisia, ai ai kun, väsyttää. Olen päiväkodissä töissä, ikää 39 v ja jäin viikko sitten äitiyslomalle. Kesällä ja syksyllä ja kaksi nuorempaa viikoilla 25 ja 29 sairauslomalle. Mikä siinä on, että nuoret ei jaksa??

Koska olet opiskelija, otat yhteyttä opettajaasi ja neuvottelet hänen kanssaan mahd. lyhyemmistä päivistä. Ei ne pk:ssa voi siihen kantaa ottaa. Jos ei onnistu, huilit kotona muutaman päivän. Ei minusta pk-työ ole kovinkaan raskasta ja sulla on kuitenkin vielä aika paljon raskausaikaa jäljellä. Teet näytön suunnitelmien mukaan ja sitten pääset kouluun taas lepäämään.

Raskaudenaikainen väsymys ei ole mikään päivystysasia. Ne kuuluu arkeen ja neuvolaan. Päivystykset ovat muutenkin täysin ylikuormitettuja ja jonot hirveet.

Aamulla yhteys omaan terkkaan, siltä saat sen 3 päivää eli loppuviikon ja jatkoa neuvolalääkäriltä. Tsemppiä!

Ai ei kuulu vai. Jos ihmisellä on huono olla niin kyllä lääkäriin saa marssia sillon kun siltä tuntuu. Ei kannata täällä tollasia tulla sanomaan. Jos jolla kulla olisi oikein kova hätä. Ei uskalla lähteä hakemaan tuollaisten lauseiden takia apua.

Kyllä on minutkin sinne otettu. Sitä paitsi meidän kunnassa ei anneta päivystyaikoja terveyskeskukseen. Meillä marssitaan terveyskeskuksen päivystykseen jonottamaan aina.

Hommaa se sairauslomatodistus, niin asiat pysyvät järejstyksessä etkä jää tukien ulkopuolelle. Jos jäät luvatta pois, niin myöhemmin asioita on vaikea selvitellä ja siitä voi tulla sinulle taloudellisia menetyksiä. Varmasti saat sairaslomaa, kun kerrot sen mitä tuossa alussa. Terkkari voi kirjoittaa muutaman päivän sairausloman, mutta pitempään lomaan, jota nyt tarvitset, tarvitset lääkäriltä todistuksen.

Nuoret odottajat onn juuri tuollaisia, ai ai kun, väsyttää. Olen päiväkodissä töissä, ikää 39 v ja jäin viikko sitten äitiyslomalle. Kesällä ja syksyllä ja kaksi nuorempaa viikoilla 25 ja 29 sairauslomalle. Mikä siinä on, että nuoret ei jaksa??

Ja just tuollaiset laupias samarialaiset. Mä en oo ikinä väsy tai kipee ja blaa blaa.

Kuule ei se oo iästä kiinni. Vaan jokaisen raskaus ja elämä on erilainen.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Koska olet opiskelija, otat yhteyttä opettajaasi ja neuvottelet hänen kanssaan mahd. lyhyemmistä päivistä. Ei ne pk:ssa voi siihen kantaa ottaa. Jos ei onnistu, huilit kotona muutaman päivän. Ei minusta pk-työ ole kovinkaan raskasta ja sulla on kuitenkin vielä aika paljon raskausaikaa jäljellä. Teet näytön suunnitelmien mukaan ja sitten pääset kouluun taas lepäämään.

no kyllä se aika raskasta on pkssa olla töissä 8 -8,5tuntia joka päivä. varsinkin jos on 1-3vuotiaiden kans mitä on 23 ryhmässä. ja on kotona omia pieniä lapsia,sitten stressaa näytöt yms,jos koskaan ei tehnyt.eikä sitä loppujen lopuksi paljoa oo jäljellä 3kuukautta laskettuun aikaan. ja jos kokee että on uupunut niin kannattaa hakea apua ajoissa? vai miten? kun jotkut sanoo että ei tarvii ja jotkut että pitää.en tiedä.

[QUOTE="...";25170961]Ja just tuollaiset laupias samarialaiset. Mä en oo ikinä väsy tai kipee ja blaa blaa.

Kuule ei se oo iästä kiinni. Vaan jokaisen raskaus ja elämä on erilainen.[/QUOTE]

Varsinkin nuorten raskaudet on niin erilaisia ja rankkoja, kun mitään ei jaksettas. Ymmärrän, että joillakin se voi olla, mutta nykyään se on enenmmän sääntö kuin poikkeus. Sitten sanotaan, että tehkää lapset nuorena, kun silloin vielä jaksaa... hahhaaa, sallikaa mun nauraa.

Mä oon 35 v, raskausviikolla 13 ja jätin parhaillaan meneillään olevan harjoittelun väliin ihan vaan siksi ettei huvita :saint:. Eikä edes mikään pk-harjoittelu vaan ultraäänijakso olisi ollut.

Ja toisekseen, raskauksia on erilaisia. Jotkut on elämänsä kunnossa odotusaikana, toiset on puolikuolleita, eikä siihen vaikuta välttämättä oma asenne mitenkään, saati ikä. Saman naisen eri raskaudetkin voi olla ihan erilaisia. Ensimmäisessä raskaudessa liki koko raskausajan oksentaneena (olen yksi niistä "onnekkaista" joilla oli erittäin raju raskausajan pahoinvointi), 2-3 kertaa viikossa rajuista migreeneistä kärsineenä ja lopulta myös halvaannuttavan selkäkivun riesakseni saaneena tiedän sen omakohtaisesti. Toisessa raskaudessani taas olin elämäni kunnossa koko ajan. Tässä kolmannessa oli alussa pahoinvointia, nyt ei enää mitään - mutta sitä en tiedä miten tilanne muuttuu raskauden edetessä. Etkä sinä voi tietää, olisitko mahdollisessa seuraavassa raskaudessasi ollenkaan kykenevä käymään töissä.

• Tykkää
Reactions: juupsis
Väsymyksellä elimistö kertoo, että nyt pitää levätä. Se on syytä ottaa tosissaan eikä leikkiä marttyyriä. Yhteiskunnalle tulee paljon halvemmaksi antaa odottavalle äidille muutaman viikon sairausloma, kuin antaa tehohoitoa keskosílle ja kuntouttaa vuosikymmenet.

Minusta tuollainen morkkaaminen etenkin iän perusteella on törkeää. Väsymys kun ei ole ollenkaan iästä kiinni.

Ai ei kuulu vai. Jos ihmisellä on huono olla niin kyllä lääkäriin saa marssia sillon kun siltä tuntuu. Ei kannata täällä tollasia tulla sanomaan. Jos jolla kulla olisi oikein kova hätä. Ei uskalla lähteä hakemaan tuollaisten lauseiden takia apua.

Kyllä on minutkin sinne otettu. Sitä paitsi meidän kunnassa ei anneta päivystyaikoja terveyskeskukseen. Meillä marssitaan terveyskeskuksen päivystykseen jonottamaan aina.

Päivystys on _akuutteja, välittömästi hoitoa vaativia_ tapauksia varten. Väsymys ei ole päivystysasia. Raskaana olevat ovat neuvolan piirissä ja saavat terveydenhoitajan ja lääkärin apua sitä kautta, kun kyseessä on ei-kiireellinen asia.

Esikoisesta jäin rv26 supistusten takia saikule loppu ajaksi. ja kuopuksesta rv28 kamalien selkäkipujen takia. Mulla on raskas työ, ja lääkäri itse ehdotti että jää pois vaan, turhaan itseäsi rääkkäät.

Ota vaan aamulla yhteys neuvolaasi ja juttele asiasta

no kyllä se aika raskasta on pkssa olla töissä 8 -8,5tuntia joka päivä. varsinkin jos on 1-3vuotiaiden kans mitä on 23 ryhmässä. ja on kotona omia pieniä lapsia,sitten stressaa näytöt yms,jos koskaan ei tehnyt.eikä sitä loppujen lopuksi paljoa oo jäljellä 3kuukautta laskettuun aikaan. ja jos kokee että on uupunut niin kannattaa hakea apua ajoissa? vai miten? kun jotkut sanoo että ei tarvii ja jotkut että pitää.en tiedä.

Mä TIEDÄN mitä se pk-työ on. Tiedän myös, mitä on yhdistää opiskelu ja perhe-elämä kun kaikki omat lapset ovat alle kouluikäisiä jne.
Pyydä päästä nukkariin niin saat parin tunnin lepotauon itsellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja monivammaisen lapsen 47 v äiti;25171003:
Väsymyksellä elimistö kertoo, että nyt pitää levätä. Se on syytä ottaa tosissaan eikä leikkiä marttyyriä. Yhteiskunnalle tulee paljon halvemmaksi antaa odottavalle äidille muutaman viikon sairausloma, kuin antaa tehohoitoa keskosílle ja kuntouttaa vuosikymmenet.

Minusta tuollainen morkkaaminen etenkin iän perusteella on törkeää. Väsymys kun ei ole ollenkaan iästä kiinni.

Mutta mikä siinä on ,että nuoret väsyy?? Hakekoot saikkua, jos siltä tuntuu, mutta samalla voi lopettaa spekulaatiot siitä, että lapset tehtävä nuorena, kun jaksaa! Joku syy tuohon nuorten äitien ylettömään väsymykseen täytyy olla.

kiitos kaikille "tukeneille" :) soitan aamulla neuvolaan ja selvitän tilanteen. ja jos ne käskee lääkärille niin menen. tllä on vissiin torstaisin neuvolälääkäri niin jos neuvolasta kirjoittas ainakin huomisen ja jos se neuvolälääkäri kirjottas torstaina sit pitemmän loman,vaikka sinne tammikuun loppuun. mulla on 1.3 laskettuaika.

[QUOTE="vieras";25171034]Mutta mikä siinä on ,että nuoret väsyy?? Hakekoot saikkua, jos siltä tuntuu, mutta samalla voi lopettaa spekulaatiot siitä, että lapset tehtävä nuorena, kun jaksaa! Joku syy tuohon nuorten äitien ylettömään väsymykseen täytyy olla.[/QUOTE]

Ehkä se on se ei kannustava ilmapiiri. Mä en ainakaan haluaisi olla sellaisessa paikassa töissä missä mua epäillään että olen laiskuri. Kyllä siinä ilmapiirissä väsähtää yks sun toinen. Katsokaa te peiliin jotka ette ikinä ole kipeenä. Jotkut vaan on enemmän kipeenä ja eivät ole saaneet sitä superkroppaa millä pärjää vaikka mitä kävisi.

Se romahdus saattaa tulla sitten aika suurena niille jotka pärjäävät aina. :)

Yhteistyössä