Uskallatteko jättää 1v mummonne kanssa kahdestaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hepo

Vieras
Eli ei teidän äitien/anoppien, vaan oman mummonne kanssa?
Mummoni on 85vuotias, ja mietin että uskallanko jättää tuon pienen hänen kanssaan pariksi tunniksi..? Mummoni on hieman huono kuulemaan, ja ei kauhiasti jaksa pientä nostella. Muuten viriilissä kunnossa.

Kiva kuulla, että mummosi on vielä viriili. :D

Alkuperäiseen kysymykseen, jos ajattelen omalle kohdalleni, niin en välttämättä uskaltaisi. Mutta riippuu mummosta!

Mulla on saman ikäinen mummo kuin sulla ap enkä kyllä hänelle jättäisi 1v:tä hoitoon, mutta riippuuhan se vähän mummostakin miten on. Oman äitini (60v.) luokse voi kyllä 1v:n jättää ihan hyvin.

Muuten voisin jättää (järki kulkee mummolla hyvin jne.), mutta ei jaksa nostaa poikaa ja varmaan olis vähän liian stressaavaa hänelle muutenkin, kun ongelmia verenpaineen kanssa ym

Mammani on hoitanu tuota nyt 4 vuotiasta kyllä ihan vauvasta asti tarvittaessa. Tosin mammalla on nyt ikää vasta...öh, no viellä on kai alle 80. Hän ajaa autolla ja elää aivan normaalia, itsenäistä elämää, joten pärjää kyllä myös minkä ikäisen lapsen kanssa tahansa.

Toiselle mummolleni voisin jättää, toiselle en. Riippuu ihan mummosta. Ja sille jolle jättäisin, sanoisin, että ei ole pakko vaippaa vaihtaa, jos tosiaan olen vaan 2h pois.

Oma mummoni on hoitanut paljonkin poikaani 1 v 2 kk. On lähemmäs 80 v mutta erittäin virkeä ja skarppi. Parempi fyysinen kunto varmaan kun mulla. Ja musta on kiva että kun hän on lapseni kanssa hän on aktiivisesti läsnä ja leikkii ja touhuaa pojan kanssa. Omalla äidilläni taipumus tehdä pojan kanssa aina jotain hyödyllistä... esim siivoilevat tai tiskaavat yhdessä.

Isänäidilleni (83v) kyllä voisin jättää, mutta äidinäidilleni (81v) en jättäis. Tosiaan riippuu mummon kunnosta. Meillä kun tuo 83v asuu kotonaan, mutta 81v sairastaa alzheirin tautia ja asuu hoitolaitoksessa, eikä edes tunnu tuntevan aina edes minua saati poikaani.

Isomummi ja isopappa rakastavat lapsenlapsenlastaan yli kaiken, mutta eivät enää uskalla esim kävellä vauva sylissä vaan käyvät istumaan ja sitten annan vauvan syliin. Joten en voisi heille jättää vauvaa vahdittavaksi kuin ihan hetkeksi.

Yhteistyössä