Uskaltaisitko käyttää ainoana ehkäisynä kondomia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Niin uskaltaisitko?

Mietin vain, että tyttöni 16v. sanoi haluavansa e-pillerit. Kysyin miksi ja hän ei oikein vastannut vaan sanoi, että mietis sitä. Sanoin hänelle, että ei käy. Kun ehkäisyä tarvitset, niin ostat kondomeita. E-pillereitä ei sulle osteta sillä siisti.

Meillä on ehkäisynä pelkkä kondomi, mutta olemmekin jo lähes kolmekymppisiä ja raskaus ei olisi mikään katastrofi, vaan "vahinko" jos sattuisi niin lapsi olisi tervetullut. 16-vuotiaalle kondomi ei ole riittävä ehkäisy.

Just joo...tietty hommaatte tytölle pillerit MUTTA painotat myös sen kortsun käytöstä jos ei vakituinen seurustelukumppani.
Mutta siis joo,uskaltaisin käyttää ja käytetäänkin nyt kuudennen lapsen jälkeen ainoana,parempi ehkäisy sekin on kuin "keskeytetty" ;)

En tosiaankaan. Toivottavasti joku kertoo tytölles että se saa pillerit ilman sun lupaasikin. Tottakai nuorelle, joka ei ole vakisuhteessa, pitää olla myös kortsut mutta pillerit silti on siinä varmistamassa koska kortsu voi mennä rikki jne.

Minä olin 14w, kun hain vanhemmiltani kyselemättä pillerit kouluterkalta. Käytimme silti silloin poikaystäväni (nyk. kihlattu) kanssa myös kondomia.
Ja olihan se kiva, kun menkatkin alkoivat lähes tunnilleen aina niiden pillereiden ansiosta.. Että kyllä minä ainakin suosittelisin ottamaan pillerit käyttöön. Ja sivuoireista sen verran, että niitä ei ole lähes ollenkaan, kun löytyy oikea pillerimerkki. Ja tuon ikäisellä muutenkin hormonit aivan sekaisin, niin pillerit vain rauhoittaa niitä =) siinä myöskin nuoren näkökantaa asiaan..

Yhteistyössä