Uskoako vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vivi

Vieras
Rakkaat Ellit,

pakko kirjoittaa tanne, jotta saisin selvuutta asioihin. Ne kylla taitavat olla ihan selvaa passinlihaa, mutta kirjoitan nyt kuitenkin, jos jollain olisi vaikka samanlaisia tapauksia itsella - lahipiirissa.

Tapasin miehen, joka heti aluksi suoraan (ennen mitaan ihastumisia) kertoi olevansa naimisissa, tosin eroamassa mutta taloudellisista syista edelleen asuvat samassa osoitteessa vaimon kanssa lapsenkin takia (10-vuotias poika). Tapahtumat saivat perinteisin kaanteen eli aloimme tapailla useammin ja ihastuimme, mutta koska asuimme kuitenkin eri kaupungeissa, emme tavanneet kovin usein.

Joulukuun alussa sain tyotarjouksen samasta kaupungista, missa han asuu ja koska tyopaikka oli oikea unelmajobi, muutin hanen avullaan kamani kaupunkiin B. Mies oli riemuissaan ja todella onnellinen puolestani.

Koko suhteen ajan han on kertonut minulle, miten han ja vaimo elavat omia elamiaan ja miten vaimolla on uusi miesystava. Kaikki on ollut hyvin selkeaa ja johdonmukaista, jutut vaimosta siis. Olen tavannut hanen ystaviaan, joilla on myos puhelinnumeroni ja minulla heidan. Olemme viettaneet aikaa yhdessa, mutta jossain vaiheessa aloin katsella kalenteriani tarkemmin.

Tapaamme kerran pari viikossa. Han ei yovy kuin kerran kuussa luonani, vaikka puheista paatelleen vaimo on usein iltaisin pois kotoa. Tapaamiset ovat parin tunnin sessioita, jolloin menemme ulos ja palaamme luokseni rakastelemaan. Taman jalkeen mies suihkuttelee kotonani (viimeksi sanoi, ettei halua etta vaimo heraa ja suuttuu :-O), putsaa vaatteensa, narisee pitkista hiuksistani ja palaa kotiinsa nukkumaan.

Han ei ikina soita minulle kotoaan iltaisin, vaikka vaimo kuulemma juttelee illat pitkat uuden miehensa kanssa. Miksi? Ei osaa sanoa syyta, miksi ei voisi soittaa. Tapa on ollut tallainen jo alusta asti ja siksi en siihen mitaan huomiota kiinnittanytkaan aiemmin. Ei siis puheluja iltaisin, tekstareita kylla, han soittaa minulle toista ennen kuin lahtee omiin iltamenoihinsa, salille tai kotiin olemaan lapsen kanssa.

Jos siis hanella ei ole mitaan yhteista enaa vaimon kanssa ja vaimo pitaa ylla omaa suhdettaan uuteen mieheen, miksei han voisi tehda samoin, jutella kanssani avoimesti puhelimessa, olla yota luonani. Viikonloppuisin, jos emme jostain syysta nae (minulla on myos omia menoja), han ei ikina soita minulle, maanantai aamuna kylla. Viesteja tulee , mutta ei puheluita.

otin asian puheeksi viikonloppuna, sanoin etta minua epaillyttaa. Sain kuulla olevani hullu, vainoharhainen ja etta minulle itsellani on ehka jotain salattavaa. Ilmoitti suurieleisesti, etta ikavampi juttu jos en luota haneen...

Tama kaikki johtunee siita, etta suhde vaimoon ei ole loppu, mutta minulle on kerrottu tallainen tarina?

Ne jotka aikovat vastata etta idiootti bimbo, voivat jattaa vastaamatta minulle. Halusin vain selventaa ajatukseni. Kiitos jos jaksoit lukea!

Mitä todennäköisimmin hän on lasketellut kaikissa asioissa ns. luikuria, eli valehtelee sujuvasti koko ajan. Sivullisen neuvo: Lopeta suhde heti, äläkä usko sanaakaan hänen vakuutteluistaan.

Jaksoin lukea enkä todellakaan aio alkaa sinua mollaamaan. Tuntuu kyllä siltä, että ukon jauhot eivät ole ihan puhtaita. Sinun kengissäsi selvittäisin asian kyllä pohjamutia myöten. Sinullakin on taatusti helpompi olla, kun saat asiat puhtaiksi. Jos homma alkaa olla tuollaista kuuman puuron kiertämistä, on ehkä parempi lyödä hanskat tiskiin. Toivotan sinulle paljon onnea jatkossa ja myös voimia, jos siellä parin välillä on sittenkin kipinä iskenyt uudestaan.

Kiitos, nain taitaa olla... Olen vaan yleensa niin rela tyyppi ja itsenainen, etten ole miettinyt tarkemmin. Ihmettelin vaan hiukan, miksemme nae useammin nyt kun asumme samassa kaupungissa. Edes iltakahville pikaisesti...

Etta ma olen ollu sinisilmainen...

No, eipä minunkaan miesystävä vielä muutaman kuukauden seurustelun aikana ole koskaan soittanut minulle vaikka vapaa onkin... :-) Kaikki miehet ei vaan ole rupattelijoita ellei ole asiaa. Enkä ole muuten minäkään. Jos meillä on asiaa, laitetaan tekstari ja usein myös sähköpostilla töistä sovitaan tapaamisia.

Entäpä jos itse soittaisit miehelle illalla?

Joo, kyllä aikas ikävää peliä ukko näyttää pitävän...

Jos se olis mun ukkoni mä haluaisin että sä ilmestyisit oven taakse selventämään mulle koko homman. Sitä en tosin tiedä mitä kyseisen miehen vaimo haluaisi. Sinä päätät itse. Joko otat selvää vaimolta asiasta tai häviät vähin äänin takavasemmalle.

99% varmaa on se että mies huijaa teitä molempia.

Onpa kovin tuttu tarina. Kahdelle ystävälleni on sattunut TÄSMÄLLEEN samalla tavalla. Toinen heistä uskoo vieläkin, että asia oli juuri niin kuin mies sanoi - heidän tiensä vain erkanivat muista syistä. Toisen kohdalla epäilyt heräsivät ja sai osakseen samanlaisen purkauksen miehen puolelta kuin sinä, ap.

Yksi varma merkki siitä, ettei pussissa ole puhtaita jauhoja, on juuri tuo hulluksi ja vainoharhaiseksi syyttely. Se paljastaa tilanteen 100% joka ikinen kerta.

Klassinen tapaus. Ole tyytyväinen, että hälytyskellosi soi!

Tuttu tarina mies haluaa vain välillä ns vierasta ja haluaa irroitella, yleensä tollaisilla miehillä on hyvä vaimo niinsanotusti joka on nyrkin ja hellan välissä, tee loppu tuosta hommasta, itselläni alkoi samallalailla juttu mutta ei kestänyt kuin kaksi viikkoa ja hain eroa entisestä vaimosta ja elelen tällähetkellä sen uuden kanssa ja hyvin on mennyt eli pitäs se entinen suhde katkaista heti eikä vitkutella, ps lapsiin on kuitenkin hyvät välit sekä pakolliset kuviot entisen vaimin kanssa hoituu mallikkaasti. Toivon että vastaat tähän että mitäs sanot, kiva kun luit. T.Pohjoisen rölli.

Nain minakin sen ajattelin: jos minua syytta suotta syytellaan, heraisi minulle akkia tarve vakuuttaa syyttomyyttani, enka suinkaan alkaisi vakuuttaa kumppanini olevan seinahullu. Ehka naureskellen voisin niin sanoakin, mutta paalimmaisena olisi kylla mielessa rauhallinen vakuuttelu ja keskustelu.

Minulla on hanen kotinumeronsa, mutta koska han on sanonut vaimon olevan lahes vainohullu raivotar, en ole koskaan muutmaa kertaa luk.ot. kayttanyt numeroa. Tama siis sen jalkeen kun han on lahettanyt tekstarin 'soita mulle kotiin nyt'. => vaimo poissa ja lapsi nukkumassa...

Mies on jaarittelija, soittaa joka aamu ja ilta toista minulle (pihi?) mutta viikonloppuisin ei nakojaan ole mitaan tarvetta soittaa, vaikka olisi kuoleman kielissa sairaana (lahes nain on kaynyt - olin tosi kipeana ja ei puhelua ei tekstaria, vaikka muuten on maailman huomaavaisin.)

Huoh....

joo niin se vain monesti on että mies tuntuu olevan rehellinen kertoessaan että on naimisissa mutta kun tarkkaan kuuntelet huomaat että, vaimo sitä vaimo tätä, eli haetaan vähän äidin rakkautta joka on lapsena jäänyt vähemmälle.

Eniten harmittaa, etta olisi se jakala voinut edes rehellisesti kertoa, etta ei ole eroamassa. Nain ollen olisin sitten voinut vapaasti valita, etta toiminko rakastajana vai en.

Eli en. Tyhmyyksissani vaan uskoin, etta koska itse olen rehellinen, muutkin sita ovat.

Nyt vaan mieitin keinoa saada selville asioiden oikea laita, onko kellaan vinkkeja? Vaimolle en haluaisi soittaa, koska vaikuttaa tyypilta, joka ampuu minut heti luurin lavitse. Toisaalta itse haluaisin, etta salarakas tulisi minulle kertomaan...

VINKKEJA SIIS... Miten naa tyypit narautetaan?

Nim. koemusta ei ole...

tee niin kuin minulle tehtiin eli minun uusi ns heila teki,
kun olin puhunut eroavani. otti minua kädestä kiinni ja vei minut oliko se nyt maistraatti vai mikä mutta kumminkin vei minut sinne ja sanoi nyt sitten haet eroa tai hän lähtee ja niin minä siltä seisomalta otin ja hain eroa ja virallinen ero tuli sitte puolenvuoden kuluttua, kun siinähän on se pakollinen harkinta aika, joten jos sinun sulho on tosissaan eroamassa niin kokeileppa tuota kun joutuu ns selkä seinää vasten siinä sitten punnitaan miehen kantti ja jos silloin vielä jotain yrittää selittää niin älä mene lankaan.

Muuten hyva idea, mutta tuota en voi tehda. En asu Suomessa ja tassa maassa miehilla ei ole minkaanlaisia oikeuksia. Eli tassa tapauksessa vaimo vie kodin, lapset, elatusmaksut, autot yms niin etta mies joutuisi luultavasti sillan alle tai asumaan vanhempiensa kotiin. Lasta ei nakisi kuin kerran viikossa hyva jos niinkaan paljon.

En halua, etta eroaa minun takiani, koska en voisi tuollaisen miehen kanssa tulevaisuutta rakentaa. Toivon siis vinkkeja siihen, etta saisin vain tietaa, miten asiat ovat varmuudella sen vaimon kanssa. Nain saisin rauhan sielulle ja voisin jatkaa puhtaalta poydalta.

Hanen kaverinsa eivat kerro minulle mitaan - hyva veli meininkia tietysti.

Mitäs jos vain otat kylmänviileesti puhelimen käteen, soitat tuntemattomasta numerosta, ja kerrot koko stoorin osaltasi. Kysyt, että onko näin, niin kuin sinulle on kerrottu vai miten. Sitten ei tietenkään jatku enää suhde tuon miehen kanssa, vaan liekö tuo enää mahdollista muutenkaan. Aika possulta kuulostaa tuommoinen peli. En muuten usko, että se vaimo on mikään kamala ämmä, todennäköisesti kiltti, hiljainen ja ihan erilainen kuin mies antaa nyt ymmärtää...ja ei ole tiennyt miehensä touhuista yhtään mitään.

Soitat sille vaimolle ja kysyt suoraan et häviä siinä mitään, kaikki on voitettua,, mutta ei se mies joudu mihinkään sillan alle vaikka menettääkin kaiken jos se sinua rakastaa se tekee kaikkensa että onnistuu sinun kanssasi, itse menetin talon ja kaiken mutta hommasin vuokra asunnon ja työpaikkaahan en menettänyt eron myötä makselin elatus maksuja noin 10 vuotta jäi vain ns työvaatteet ja vanha auto kun tuli ero mutta nyt kaikelle voi jo nauraa. siis soita vaan sille rouvalle ja kysy hänen mielipidettä asioihin jotka sinua nyt mietityttää.

Kiitos Satu, voi olla ja varmaan onkin, etta se on ihan kiltti ihminen ja siksi harmittaakin sen vaimon puolesta. Vaimo on juuri jaanyt tyottomaksi ja harmittaa hirveasti, jos saisi viela tietaa mita ukkonsa puuhaa selan takana. Tyottomana, lapsen kanssa ja mies pettaa.

Toisaalta, jos se onkin sellanen pirttihirmu millaiseksi mies on sen kuvannut, en kylla haluaisi olla edes puhelinetaisyydella siihen naiseen.

Miksi ihmeessa mies olisi antanut minulle kotinumeronsa kuitenkin? Luottiko se vaan sokeasti siihen, etta en sinne ikina soita, koska olen kuullut niin hirvittavista riidoista lapsen edessa mita ihmeellisimmista asoista?

Miljoona kysymysta tulee esiin...

Vaikuttaa siltä, että ehjimpänä selviät, kun tunnustat tosiasiat ja hankkiudut kiireesti täydelliseen eroon miehestä. Jos miehellä on tarvetta erota, niin hän voi tehdä sen ilman sinuakin. Mutta painostaa et saa eroamaan, kaikki pitää lähteä omasta itsestä.

IKINA EN PAINOSTAISI!

En ole ikina edes vaatinut mitaan etuuksia itselleni vaan sanonut aina, etta lapsi ensin ja mina vasta sitten jos ja kun aikaa jaa.

Sen siita saa kun kiltti on...

kuullostaa ihan mun mieheltä. Käy selkeästi vieraissa, puhelinta vahdataan paniikissa koko ajan. Totuus on se, että ollaan ostettu juuri oma koti, sitouduttu siihen ja yhteiseen elämään.

Välillä mietin, tekikö mies tämän tahallaan -vuosia sitten tapasin muutaman kerran miehen, jolta sai huomiota (eiseksiä) -mikä kotona puuttui, miehen loputtomien harrastusten ja työmenojen vuoksi.

Mies kiistää jyrkästi toisen naisen olemassaolon. Olen useaan otteeseen sanonut, jos ei kiinnosta -ota mieluinen kumppani ja jatka tästä. Olen kuulemma vainoharhainen, hoitoa tarjotaan lähes joka lauseen perään, tyyliin :haen kaupasta purkin maitoa --pitäskö sun käydä lääkärissä. Ylipäätään mies arvostelee nykyisin kaikkea tekemääni ja sanomaani, kuin vertailisi johonkin toiseen.. tämä kaikki nyt vuoden sisällä alkanut.. ennen niin rakastunut mies...

Olen hilsettä myöden täynnä tätä typerää suhdetta, mies ei myönnä mitään, ennenkuin tosiaan pillun päältä kärähtää..

Heippa taas,

selvyytta on tullut sen verran, etta mies iski kateeni vaimonsa allekirjoittaman avioerohakemuksen. Asia on tosin jaanyt siihen ja eivat ole vieneet lapsen takia (hanen mukaansa) eteenpain.

Yhtena syyna naisen avioerohakemukseen oli miehen vakivaltaisuus!!!!!!! Minun kanssani ei koskaan mistaan tallaisesta ole ollut hajuakaan. Tosin pitkan kyselyn jalkeen kertoi, etta kerran oli suutuspaissaan vaimoaan avokammenella lyonyt poskelle sen jalkeen kun vaimo oli ensin huitaissut.

:-O

*pitaisko alkaa pakkaileen kamoja ja vaihtaa lukkoja + puhelinnumeroa?*

No onhan tuo vähän hassu aloitus hyvälle suhteelle.. en sitten tiedä kuka väärässä ja kuka oikeassa mutta jotenkin minun hälytyskellot soivat jo nyt.

Jotain on salassa, se on ihan varma. Katsonko Tarotkorteista sinulle?

Minä seurustelin tuollaisen miehen kanssa viitisen vuotta samoissa olosuhteissa. Miehet ovat hitaita toimimaan. Nyt on oltu jo kymmenen vuotta oikein onnellisessa avioliitossa.Tarkista nyt juttu ennenkuin jätät.

Meidän tapauksessa miehen ex tuli tapaamaan minua ja siitä se lähti.