Uskotko maailmanloppuun 2012??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mä en tiedä mikä mulla on, mutta tuo asia käy mielessä päivittäin, en tahdo kuolla nuorena, en tahdo että lapseni kuolevat :/ En tahdo, että maailma loppuu. Stressaan koko asiaa... :(

vielä pikku pointti tähän asiaan, että maailmanlopussa ihmiset eivät kuole. Kun jeesus tulee noutamaan omansa niin kuolleet heräävät eloon ja joutuvat tuomiolle yhdessä täällä elävien kanssa. JEesuksen omat pääsee taivaaseen, muut helvettiin. Siksi en pelkää kun olen Jeesuksen oma.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mä en tiedä mikä mulla on, mutta tuo asia käy mielessä päivittäin, en tahdo kuolla nuorena, en tahdo että lapseni kuolevat :/ En tahdo, että maailma loppuu. Stressaan koko asiaa... :(

vielä pikku pointti tähän asiaan, että maailmanlopussa ihmiset eivät kuole. Kun jeesus tulee noutamaan omansa niin kuolleet heräävät eloon ja joutuvat tuomiolle yhdessä täällä elävien kanssa. JEesuksen omat pääsee taivaaseen, muut helvettiin. Siksi en pelkää kun olen Jeesuksen oma.

Minun käsitys on, että kaikki on Jeesuksen omia. Jokainen meistä. Synti on eriasia, kuin sellainen ihminen, joka ei ole uskossa. Itse uskon vahvasti Jeesukseen ja Jumalaan, enkeleihin ja taivaaseen jne. mutta silti en ole lestadiolainen.

Jumala on luonut maan, jotta ihmiset voisivat elää sen päällä ikuisesti. Hän halusi, että maan päällä asuisi aina vanhurskaita, onnellisia ihmisiä. (Psalmit 115:16; Jesaja 45:18.) Maata ei koskaan tuhota; se pysyy ikuisesti (Psalmit 104:5; Saarnaaja 1:4).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En jaksa enää, 70 luvun alkupuolella lapsuudessa jotkut kouhkasivat maailmanlopusta, jonka olisi pitänyt tulla silloin. Sen jälkeen on ollut jo monta maailmanlopun tulemista. Se loppuu sitten kun loppuu, turha sitä on etukäteen murehtia.

Mekin otettiin luokkakokous määrättyyn aikaan, ennen silloista maailmanloppua. Nyt tän uuden mukaan kuopukseni ei kerkeä täyttää kahdeksaatoista.

Jumala on luonut maan, jotta ihmiset voisivat elää sen päällä ikuisesti. Hän halusi, että maan päällä asuisi aina vanhurskaita, onnellisia ihmisiä. (Psalmit 115:16; Jesaja 45:18.) Maata ei koskaan tuhota; se pysyy ikuisesti (Psalmit 104:5; Saarnaaja 1:4).

Joo joo JT omaa juttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:

Joo joo JT omaa juttua.

Nuo asiat löytyy ihan jokaisen Raamatusta.

Joo joo JT omaa juttua.

Uuden maailman käännöstäkö tarkoitat? Se ei kyllä valitettavasti ole se Raamattu jota mä luen ja jota luen luku kerrallaan enkä kuin piru raamattua jae sieltä täältä ja tuolta.

Joo joo JT omaa juttua.

Uuden maailman käännöstäkö tarkoitat? Se ei kyllä valitettavasti ole se Raamattu jota mä luen ja jota luen luku kerrallaan enkä kuin piru raamattua jae sieltä täältä ja tuolta.

Ihan jokaisesta käännöksestä löytyy noi samat asiat

Mieheni sanoi mulle, että maailmanloppua ennustetaan siksi tuolle vuosiluvulle, koska, oliko se nyt inkojen vai joidenkin muiden, kalenteri loppuu tuohon...

Jep, ja ymmärtääkseni Inkat ovat myös jättäneet jälkeensä ennustuksia siitä mitä tulee tapahtumaan tuolloin. Ne pitävät paikkansa astrologian kanssa. Eli maa on silloin suorassa linjassa auringon ja maankeskustan kanssa.. tai jotain.. (sori epäselvä selostus, ehkä joku korjaa.. )

Muutama muukin ennustaja on ennustanut tapahtumia tuolle ajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Mieheni sanoi mulle, että maailmanloppua ennustetaan siksi tuolle vuosiluvulle, koska, oliko se nyt inkojen vai joidenkin muiden, kalenteri loppuu tuohon...

Jep, ja ymmärtääkseni Inkat ovat myös jättäneet jälkeensä ennustuksia siitä mitä tulee tapahtumaan tuolloin. Ne pitävät paikkansa astrologian kanssa. Eli maa on silloin suorassa linjassa auringon ja maankeskustan kanssa.. tai jotain.. (sori epäselvä selostus, ehkä joku korjaa.. )

Ok!! Eli mieheni ei keksinyt hätä valhetta kun asiasta hänelle avauduin... ;)

Joo joo JT omaa juttua.

Ihan jokaisesta käännöksestä löytyy noi samat asiat

^^

En usko. Tämä maailma voi loppua hetkenä minä hyvänsä. Milloin joku tulivuori purkautuu, liitokset järisevät, avaruudesta törmätään meihin tai joku laukaisee ydinaseet. Se voi tapahtua ens yönä, vuonna 2012, millon tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja No:

Mä uskon siihen, että taivaankappaleiden sijainneilla toisiinsa nähden on merkitystä. Siihenhän vuorovesikin perustuu. Mutta maailmanloppu...vastahan sellanen oli 10 vuotta sitten.

Haluaisitko sitten jäädä eloon, jos muu maailma loppuu?

Mä en osaa ajatella ko. asiasta mitään, vaan olen ajatellut ottaa vastaan sen, mitä eteen tulee ja toimia sitten tilanteen mukaan, jos enää olen toimimassa. Eli kai mulla on aika rento suhtautuminen asiaan, kun ei sille itse mitään voi, niin turha stressailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Haluaisitko sitten jäädä eloon, jos muu maailma loppuu?

Mä en osaa ajatella ko. asiasta mitään, vaan olen ajatellut ottaa vastaan sen, mitä eteen tulee ja toimia sitten tilanteen mukaan, jos enää olen toimimassa. Eli kai mulla on aika rento suhtautuminen asiaan, kun ei sille itse mitään voi, niin turha stressailla.

No ei, vaan en halua, että kukaan kuolee...

No en tosiaankaan usko. Tämä maailma kaikkineen tuskin loppuu koskaan, maapallo taas leviää käsiin siinä vaiheessa kun ihmiset sen itse räjäyttää tai muuten tuhoaa. No, jos se tapahtuu kahden vuoden päästä niin eipä se paljon jää harmittamaan kun kuolleita ollaan :saint:

o ei, vaan en halua, että kukaan kuolee...

Ei se sua kuoleman jälkeen enää harmita :) Ja kaikki kuolee joskus, jos ei sitä pysty hyväksymään, pelkää asiaa ihan turhaan. Jotenkin sun tarttee vaan asia (ihan yleisellä tasolla) käsitellä.

Yhteistyössä