Uskotko siihen että asiat vain tapahtuvat meille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä uskon et paljon tapahtuu kohtalon kautta, mutta toisaalta paljon on myös ns. "käännekohtia" jossa voi valita miten toimii ja mitä valitsee elämälleen. Joten voidaan vaikuttaa erittäin kokonaisvaltaisesti.

Elämässä voi suurin osa tehdä valintoja, ei kaikki, ja elämä menee osittain valintojen mukaan.
Osa tapahtuvista asioista on sattumaa ja hyvää/huonoa tuuria, mille ei voi ainakaan jälkikäteen enää yhtään mitään.

Ihminen ei voi hallita kaikkea ja kaikkia, vaikka yrittäisikin.

[QUOTE="...";29694837]Sä teet elämässä valintoja, ja elämä menee niiden valintojen mukaan.[/QUOTE]

Osittain näin ja osittain taas uskon jonkinnäköiseen kohtaloon. Sellaisena asioihin vaikuttavana seikkana.

Jos uskoo kohtaloon/johonkin jumalaan, ulkoistaa vastuun elämästään muualle. Ymmärrän, että siihen on ihmisellä kautta aikain ollut tarvetta, mutta rationaalinen ajattelu on sallittua.

[QUOTE="Heidi";29694865]Tietysti jokainen voi vaikuttaa paljonkin oman elämänsä kulkuun. Aika ikävää olisi, jos joutuisi olemaan vain sivustakatselija omassa elämässään.[/QUOTE]

Ei voi jokainen.

[QUOTE="vierailija";29694873]Jos uskoo kohtaloon/johonkin jumalaan, ulkoistaa vastuun elämästään muualle. Ymmärrän, että siihen on ihmisellä kautta aikain ollut tarvetta, mutta rationaalinen ajattelu on sallittua.[/QUOTE]
Ihan mielelläni olen ulkoistanut vastuun elämästäni kohtalolle, se on kohdellut mua varsin hyvin. :) (Aktiivisesti en ole koskaan pyrkinyt juuri mihinkään, mutta lopulta asiat ovat aina käyneet parhain päin. Kohtaloa vai hyvää tuuria?)

Uskon että kokonaisvaltaisesti jokainen voi vaikuttaa omaan elämäänsä, sitten on paljon tapahtumia jotka ovat sattumaan ja ne vain tapahtuvat. Sitä en pohdi tapahtuuko jotkut asiat jonkun korkeamman ohjaamana vai täysin mielivaltaisesti.

Yhteistyössä