Uskotteko henkimaailmaan?entä jeesukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin mielenkiintosta seurata ihmisiä kun kieltävät jumalan mutta henkimaailmaan uskovat. miksei siis voi tajuta että kumpiakin on olemassa? niin hyviä kuin pahojakin henkiä;)

Jumala on vaan se kaikista suurin voima

Minä uskon kolmiyhteiseen Jumalaan. Pidän kuitenkin mielessäni, että Raamattu on ihmisen kirjoittama kirja, jonka kirjoittamiseen on vaikuttaneet sille ajalle ominaiset arvot ja tulkinnat. En siis usko Raamatun olevan tyhjentävä ja luettivissa niinkuin se on vaan siinä annettavaa sanaa on mielestäni tulkittava nykyisen tietämyksen valossa.
Uskon, että Jumala on ennenkaikkea oikeudenmukaisuuten pyrkivä, hyvä ja rakastava. Elämällä itse samoin, elämä on hyvää.

..."minä uskon Isään Jumalaan, minä uskon poikaan Jeesukseen, minä uskon Pyhään Henkeen myös ja näiden kolmen yhteyteen. Uskon että Jeesus on kuolemallaan tehnyt sovinnon, avannut tien ihmisen ja luojan uuteen yhteyteen..."

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Eniten kaikista mä uskon kuitenkin kohtaloon, on se vaan niin monta kertaa mua johdattanut.

kohtalo?hmmm mielenkiintoinen näkemys....eiköhän tuo ole just jumalan ohjausta tuo kohtalo,mikset siis voi vain myöntää että Jumala on olemassa. ei ole mitään kohtaloa,mistä se semmonen sitten tulee ellei jumalasta??? ihmiset on vaan vääntänyt sen pelkäksi kohtaloksi kun eivät halua uskoa jumalaan. miettikääpäs sitä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eniten kaikista mä uskon kuitenkin kohtaloon, on se vaan niin monta kertaa mua johdattanut.

kohtalo?hmmm mielenkiintoinen näkemys....eiköhän tuo ole just jumalan ohjausta tuo kohtalo,mikset siis voi vain myöntää että Jumala on olemassa. ei ole mitään kohtaloa,mistä se semmonen sitten tulee ellei jumalasta??? ihmiset on vaan vääntänyt sen pelkäksi kohtaloksi kun eivät halua uskoa jumalaan. miettikääpäs sitä!

Mulle on oikeastaan ihan sama mikä voima mua johdattaa. Enkä missään vaiheessa ole sanonut etten uskoisi jumalaan. Kirjoitin etten usko kristinuskon jumalaan. En siis usko että on olemassa joku tuomari joka joko tuomitsee tai armahtaa meidät. Monessa suhteessa mun mielestä kristinusko on todella armoton uskonto. Samoin se on hyvinkin verinen uskonto kun miettii historiaa.

Toisaalta mä, vaikka uskonkin kohtaloon, olen kuitenkin sitä mieltä että omat teot vaikuttaa elämään. En siis tuudittaudu kohtalooni. Monesti kuitenkin jokin hyvä asia elämässä jonka eteen ei ole tarvinnut kamppailla, tuntuu kohtalolta.

Me yritettiin useampi vuosi tätä vauvaa vatsassani. Aloin jo olla epätoivoinen ja lannistunut. Nyt kun tulin raskaaksi, niin huomasin miten täydellinen ajoitus raskautumisella kaikin tavoin oli. Siksi uskon että on kohtaloa että olen nyt raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulle on oikeastaan ihan sama mikä voima mua johdattaa. Enkä missään vaiheessa ole sanonut etten uskoisi jumalaan. Kirjoitin etten usko kristinuskon jumalaan. En siis usko että on olemassa joku tuomari joka joko tuomitsee tai armahtaa meidät. Monessa suhteessa mun mielestä kristinusko on todella armoton uskonto. Samoin se on hyvinkin verinen uskonto kun miettii historiaa.

Toisaalta mä, vaikka uskonkin kohtaloon, olen kuitenkin sitä mieltä että omat teot vaikuttaa elämään. En siis tuudittaudu kohtalooni. Monesti kuitenkin jokin hyvä asia elämässä jonka eteen ei ole tarvinnut kamppailla, tuntuu kohtalolta.

Me yritettiin useampi vuosi tätä vauvaa vatsassani. Aloin jo olla epätoivoinen ja lannistunut. Nyt kun tulin raskaaksi, niin huomasin miten täydellinen ajoitus raskautumisella kaikin tavoin oli. Siksi uskon että on kohtaloa että olen nyt raskaana.

selvä se!ONNEA raskauteen!!!! Kukin tietysti uskoo miten tahtoo=) minä ajattelen tuosta että Jumala antoi teille lapsen,tosi mahtava juttu! Onnea vielä!

Yhteistyössä