Uskovat: millä perusteella mielestänne voi määritellä, mitä Raamatun asioita kuuluu noudattaa ja mitä ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä oikeus on tuomita homoseksuaalisuus ja samalla hyväksyä mm. esiaviollinen seksi, naispappeus ym.? Jos täällä on joku, joka kannattaa Raamatun joka sanan noudattamista niin sanokoon "hep". Raamatussahan on paljon (ristiriitaisiakin) ohjeita, joiden kirjaimellinen noudattaminen rikkoisi monia ihmisoikeuksia. Jos todella eläisimme kaikkien Raamatun oppien mukaan niin Suomi muistuttaisi jo Afganistania. Kertokaa nyt, kuka on niin viisas, että voi määritellä, mikä Raamatun sanasta on sellaista, jota ei nykypäivänä kannata noudattaa ja mikä ei?

Mistä tiedätte, ettei Raamatussa kielletä homoseksuaalisuutta vain sen takia, että se oli vieras ajatus silloisessa kulttuurissa? Eihän kukaan enää niinkään ajattele, että nainen on kuukautisten aikana ja synnytyksen jälkeen saastainen, vaikka Raamatussa niin sanotaan.

Raamattu on juuri siitä hyvä, että sieltä voi poimia itselle parhaitsen sopivat opit ja jättää muut huomiotta. Näin voi tehdä jumalan luvalla ihan mitä vain, kuten harjoittaa väkivaltaa, kiusaamista ja syrjintää.

Kukaan ei ole niin suvaitsematon ihminen kuin kristitty, vaikka Raamatussa sanotaan että ei saa tuomita. Uskovaiset elävät kaikkein vähiten Raamatun oppien, ja Raamatun hengen mukaisesti.

Kukaan uskovainen ei osaa vastata näköjään ap:n kysymykseen. Ois kiva heittaa tää kysymys vaikka sille tamperelaiselle piispalle joka siinä homoillassa lauko typeriä mielipiteitä luonnollisuudesta..

No minun on ainakaan paha mennä vastaamaan tähän, koska myönnän tuon ristiriidan. En tosin ole tuomitsemassa homoja, joten taidan olla väärää kohderyhmää tälle kysymykselle. Kyllä minun on kuitenkin helppo ajatella, että "älä tapa" -käskyä on helppo noudattaa ja sille on perustellut syytkin. Se tulee jostakin sydämestä/ alitajunnasta tai jostain.

Vaikea kysymys, mutta yhtä lailla ei-uskovilta voisi kysyä, millä perusteella itse valitsette ne säännöt, joiden mukaan elätte. Millä perusteella esimerkiksi valitsette kantanne abortissa, eutanasiassa, pettämisessä, valkoisissa valheissa jne?

Minä olen uskovainen, mutta mulle on yks hailee mitä raamattu sanoo. Sillä raamatulla ei ole mitään tekemistä mun uskovaisuuden kanssa. Ja minä hyväksyn kaikenlaiset homot, lesbot sun muut.

Tuntuu, että ei uskovaiset ovat sitä tiukkapipoista sakkia..

[QUOTE="vieras";22244950]Miksi te tuomitsette uskovat ja olette suvaitsemattomia ? Suvaitsevaisuus on nykyään sitä että kun olet samaa mieltä jonkun kanssa se on suvaitsevaisuutta.[/QUOTE]

Mä tuomitsen kaikenlaisen ihmisten syrjinnän ja vahingoittamisen. En hyväksy rasismiakaan eikä se tee musta suvaitsematonta. Suvaitsevainen ihminen hyväksyy kaiken sellaisen toiminnan, joka ei vahingoita muita. Sellaista ei tarvitsekaan suvaita, mikä polkee ihmisoikeuksia.

[QUOTE="vieras";22244950]Miksi te tuomitsette uskovat ja olette suvaitsemattomia ? Suvaitsevaisuus on nykyään sitä että kun olet samaa mieltä jonkun kanssa se on suvaitsevaisuutta.[/QUOTE]

Syrjintä pitääkin tuomita. Jos uskovaisten päähejehut puolustavat televiossa syrjintää ja eriarvoisuutta, ei ihme että se nostattaa vastustusta ja negatiivista mielialaa uskovia kohtaan.

no homoseksuaalisuus ei ollut raamatun aikaan mitenkään vierasta vaan raamatussa luki että monet jotka seurasivat Jeesusta olivat aijemmin harjoittaneet tälläisiä taipumuksia. Mutta eivät siis enää sen jälkeen kun löysivät Raamatun totuuden. Jeesuksen tulon jälkeen mooseksen laki kuukautis sääntöineen mitätöitiin ja Jeesuksen opit olivat "uusi laki" joten esimerkiksi silmä silmästä lakia ei enää tarvitse noudattaa. Itse en hyväksy esiaviollista seksiä enkä mitään muutakaan minkä Jeesuksen laki kieltää koska uskon että Raamattu on Jumalan sana yhä vaikka sen kirjoittamisesta on aikaa.

Juu, olen varmaan myös tosi suvaitsematon, kun tuomitsen talebanit ja heidän toimintansa.

[QUOTE="niinu";22245029]no homoseksuaalisuus ei ollut raamatun aikaan mitenkään vierasta vaan raamatussa luki että monet jotka seurasivat Jeesusta olivat aijemmin harjoittaneet tälläisiä taipumuksia. Mutta eivät siis enää sen jälkeen kun löysivät Raamatun totuuden. Jeesuksen tulon jälkeen mooseksen laki kuukautis sääntöineen mitätöitiin ja Jeesuksen opit olivat "uusi laki" joten esimerkiksi silmä silmästä lakia ei enää tarvitse noudattaa. Itse en hyväksy esiaviollista seksiä enkä mitään muutakaan minkä Jeesuksen laki kieltää koska uskon että Raamattu on Jumalan sana yhä vaikka sen kirjoittamisesta on aikaa.[/QUOTE]

Uskotko Raamattuun sanatarkasti? Eli mies on naista ylempänä, nainen on saastainen kuukautisten aikana jne.? Etkö ole huomannut, mihin fundamentalismi johtaa...ei tarvitse kuin katsoa uutisia Afganistanista.

[QUOTE="vieras";22244981]Mä tuomitsen kaikenlaisen ihmisten syrjinnän ja vahingoittamisen. En hyväksy rasismiakaan eikä se tee musta suvaitsematonta. Suvaitsevainen ihminen hyväksyy kaiken sellaisen toiminnan, joka ei vahingoita muita. Sellaista ei tarvitsekaan suvaita, mikä polkee ihmisoikeuksia.[/QUOTE]

Oletkohan vähän yksinkertainen. Etkö tajua mitä kirjoitit?
Mä tuomitsen kaikenlaisen ihmisten syrjinnän..haloo?? Itse olet pahemman luokan uskovien syrjijä!
Uskovilla on oikeus kertoa mielipiteensä ja olla uskonsa takana myös teoillaan eli olla siunaamatta homoutta joka on luonnotonta.

[QUOTE="vieras";22245030]Juu, olen varmaan myös tosi suvaitsematon, kun tuomitsen talebanit ja heidän toimintansa.[/QUOTE]

Eikö me puhuta nyt tähän homokesusteluun liittyen siellä ei tainnut uskovia edustaa mitkään talebanit. * diu diu :O

[QUOTE="vieras";22245046]Oletkohan vähän yksinkertainen. Etkö tajua mitä kirjoitit?
Mä tuomitsen kaikenlaisen ihmisten syrjinnän..haloo?? Itse olet pahemman luokan uskovien syrjijä!
Uskovilla on oikeus kertoa mielipiteensä ja olla uskonsa takana myös teoillaan eli olla siunaamatta homoutta joka on luonnotonta.[/QUOTE]

Johan sanoin, että tuomitsen kaikki toisia syrjivät/vahingoittavat ihmiset, olivatpa he sitten rasisteja, uskovia, rikollisia tai mitä vaan. Suvaitsevaisuus ei ole aina hyvästä. Kaikkea ei pidä suvaita (sellaista mikä satuttaa muita).

[QUOTE="vieras";22245065]Eikö me puhuta nyt tähän homokesusteluun liittyen siellä ei tainnut uskovia edustaa mitkään talebanit. * diu diu :O[/QUOTE]

Kyseessä on pohjimmiltaan sama asia: uskovaiset, jotka noudattavat sanatarkasti Raamattua/Koraania. Se oli vertaus: mielestäni ei pidä olla niin suvaitsevainen, että hyväksyy talebanien toiminnan tai homojen syrjinnän.

[QUOTE="vieras";22245072]Johan sanoin, että tuomitsen kaikki toisia syrjivät/vahingoittavat ihmiset, olivatpa he sitten rasisteja, uskovia, rikollisia tai mitä vaan. Suvaitsevaisuus ei ole aina hyvästä. Kaikkea ei pidä suvaita (sellaista mikä satuttaa muita).[/QUOTE]

*nauraa* et voi olla tosissasi?
Et taida tosiaan tajuta mitä kirjoitat. Sama jatkuu edelleen.

[QUOTE="vieras";22245084]Kyseessä on pohjimmiltaan sama asia: uskovaiset, jotka noudattavat sanatarkasti Raamattua/Koraania. Se oli vertaus: mielestäni ei pidä olla niin suvaitsevainen, että hyväksyy talebanien toiminnan tai homojen syrjinnän.[/QUOTE]

Sinä voit olla ihan rauhassa tuota mieltä mutta minä Jeesukseen uskovana en kuulu samaan kastiin kun talebanin murhaajat.

[QUOTE="vieras";22245046]Oletkohan vähän yksinkertainen. Etkö tajua mitä kirjoitit?
Uskovilla on oikeus kertoa mielipiteensä ja olla uskonsa takana myös teoillaan eli olla siunaamatta homoutta joka on luonnotonta.[/QUOTE]

Voi itkut sentään, siinä suvaitsevainen ihminen sitten tuomitsee homouden luonnottomana!

Sanotaan vaikka että kaikkia sääntöjä on mahdoton nykymaailmassa noudattaa. Ja kun mietimme minkä takia säännöt on meille asetettu, tajuaisimme kyllä että ne ovat silloisessa maailmassa niissä olosuhteissa pitäneet paikkansa. Esim hygieniaan liittyvät säännöt.

[QUOTE="vieras";22245096]*nauraa* et voi olla tosissasi?
Et taida tosiaan tajuta mitä kirjoitat. Sama jatkuu edelleen.[/QUOTE]

Sinusta siis pahat teot ja pahat ihmiset kuuluu suvaita? Sinä se luet väärin viestini koko ajan. Jos ei hyväksy rasismia niin onko mielestäsi yhtä suvaitsematon kuin se rasisti, joka ei hyväksy ulkomaalaisia? Aika outo logiikka. Suvaitsevainen ihminen toivoo sellaista yhteiskuntaa, jossa kukaan ei syrji toista. Ja rasistit/osa uskovaisista syrjivät. On ihan eri asia tuomita syrjiminen kuin ihminen, joka ei ole syrjinyt ketään.

Yhteistyössä