Uudelleen raskaaksi kaavinnan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varvas

Vieras
Minulle tehtiin tällä viikolla kaavinta. Viikkoja oli 10 ja sikiö vastasi kokoa 8+6. Vuotoa on ollut pari päivää ja nyt pelkkää tiputtelua vaan. Suru oli valtava mutta elämä jatkuu. Ja kuten kaikki asian kokeneet varmasti tietävät, tyhjä tunne on täytettävä jollakin, jotain uutta ajateltavaa on saatava. Paras lääke olisi tietysti uusi raskaus. LÄäkäri kehoitti odottamaan 1-2 kuukautiset ennenkuin jättää ehkäisyn pois. Näitä palstoja lukiessa asiasta on kuitenkin monenlaisia käsityksiä. MItä riskejä on, jos jätämme ehkäisyn pois jo vaikka muutaman viikon kuluttua, ennenkuin ekat kuukautiset ovat tulleet? Raskaus ei varmaankaan alkaisi, jos kroppa ei olisi siihen valmis. Toisaalta jos ekojen kuukautisten alkamista pitäisi odottaa vain siitä syystä, että lasketun ajan määrittäminen olisi helpompaa niin eikö se ole aika pieni murhe? Uskallanko siis jättää ehkäisyn pois jo ennen ekoja kuukautisia?

Mä tekisin kuten lääkäri sanoo.
Mulle annettiin heti lupa yrittää tuulimunan jälkeen, mutta sitten tulikin kohdun ulkoinen. En osaa sanoa oliko tolla tuulimunalla jotain merkitystä, mutta parempi kuitenkin antaa kropan ja mielen toipua, niin jaksaa paremmin kaiken mitä eteen tulee.

Kyllä kroppa hoitaa itse asian eli jos se ei ole kypsä, munasolu ei kiinnity. Mun mielestä siis odottamistarvetta ei ole ja tätä mieltä oli myös minun lääkärini - tosin hänkin sanoi, että yleensä kehoitetaan odottamaan 1 menkat, mutta hänen mielestään lääketieteellistä syytä ei ole.

mulla oli tuulimunaraskaus ja tehtiin kaavinta vk 13+ 5.jälkivuodon jälkeen emme käyttäneet ehkäisyä...meni 5kk kunnes uusi raskaus lähti käyntiin. mulle lääkäri sanoi että heti voi yrittää uudelleen kun itsestä siltä tuntuu!

Käsittääkseni on eroa onko ollut tuulimuna vai keskenmeno. Tuulimunan jälkeen en odotellut mutta selkeän keskenmenon jälkeen minuakin neuvottiin odottamaan uhdet kuukautiset, ihan sen takia että kroppa saa palautua jotta olisi täydessä iskussa ja voimissaan uutta vauvaa varten.
Noudatin lääkräin neuvoa ja tulinkin raskaaksi sitten heti niiden yksien kuukautisten jälkeen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 17:45 Tane kirjoitti:
Käsittääkseni on eroa onko ollut tuulimuna vai keskenmeno. Tuulimunan jälkeen en odotellut mutta selkeän keskenmenon jälkeen minuakin neuvottiin odottamaan uhdet kuukautiset, ihan sen takia että kroppa saa palautua jotta olisi täydessä iskussa ja voimissaan uutta vauvaa varten.
Noudatin lääkräin neuvoa ja tulinkin raskaaksi sitten heti niiden yksien kuukautisten jälkeen.

En tiedä, onko mitään eroa kohdun limakalvoa ajatellen. Kyllä luonto hoitaa itse hommansa ja hylkii, jos ei ole kunnossa. Toki tavallaan tekee saman, kuin jos odottaa yhdet menkat. Kaikillahan kroppa ei palaudu tuossakaan ajassa. Minulla keskenmeno rv 8 ja jouduin kaavintaan. Kaikki meni kyllä yllättävänkin kivuttomasti ja vuotoa oli suhteellisen vähän. En odottanut yhtään ja tulin heti raskaaksi. Tyttö on nyt 3,5 vuotias =)

Minulle tehtiin tänään lääkkeellinen keskeytys ja neuvottiin myös odottamaan yhdet tai kahdet menkat ennen uutta yritystä mutta sanottiin myös että lähinnä senkin takia että "pää" on valmis uuteen raskauteen...

Mulle sanottiin kaavinnan jälkeen et ainakin yhdet menkat pitäis ootella ennen kuin yrittää uudelleeen, kun kaavinnan jälkeen (siis heti) jos tulee raskaaksi niin istukka voi jotenkin "takertua" sinne kohdun seinämään ja se vois aiheuttaa ongelmia ainakin synnytyksessä.. Siis näin ei automaattisesti käy, mut on mahdollista käydä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2006 klo 21:32 miksis kirjoitti:
Mulle sanottiin kaavinnan jälkeen et ainakin yhdet menkat pitäis ootella ennen kuin yrittää uudelleeen, kun kaavinnan jälkeen (siis heti) jos tulee raskaaksi niin istukka voi jotenkin "takertua" sinne kohdun seinämään ja se vois aiheuttaa ongelmia ainakin synnytyksessä.. Siis näin ei automaattisesti käy, mut on mahdollista käydä.

minulle lääkäri sanoi, että tämä on ns. vanhaa tietoa ja enää lääkäreiden ei pitäisi näin ohjeistaa. ihmiskroppa itse hoitaa asian. mutta ota nyt sitten selvää näistä eri lääkäreistä.

Tulin esikoiselta lähes heti raskaaksi, ku yrittäminen aloitettiin. Samoin toiseltakin, tosin toinen raskaus päättyi tuulimunaan ja kaavintaan rv 9+5, kesäkuussa. Sen jälkeen kuukautiset ovat olleet säännölliset eka kertaa elämässäni, mutta uutta raskautta ei vain näy eikä kuulu! Mikähän tässä nyt on? Onko muilla samanlaisia kokemuksia? =)

Uusimmat

Yhteistyössä