Uusi palstalla ihmettelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
kiitos, että suot sen mahdollisuuden. =)
kommentointityylisi tuntien en ihmettele saamiasi negatiivisia vastauksia. saathan sinä toki kuvitella, että se johtuu jostain muustakin.

Vaikka miten kommentoisi ja muita suututtaisi, niin silloin, jos aloittaa keskustelun jostain, on kumminkin outoa, että siihen tullaan laittamaan kommenttia, jotka ei liity aiheeseen, vaan aloittajan persoonaan. Miksi ei sitten laita yyveenä sitä päänaukomista, varsinkin, jos kyse ei ole keskustelun tuottamasta erimielisyydestä?

Tarkotan sitä, että jos vaikka Teenlitku aloittaisi keskustelun otsikolla "Joulukarkit" ja pyytäisi reseptejä, niin vastaus olisikin jotain tyyliin: "haista pee sinä inhottava ihminen, toivon, että karkkisi palavat pohjaan" :/

no en tarkoittanut tuota. nimittely ja muut asiattomuudet eivät tietenkään ole oikein.

esimerkkinä siitä mitä tarkoitin, tulee mieleeni nyt ketju, jossa teenlitku kyseli, mitä voisi viedä tarhatädeille joulumuistamiseksi. hän sai pari sivua ihan asiallisia vastauksia, mutta koska ne eivät olleet kaikki myötäileviä, hän alkoi nimittelemään vastaajia tyhmiksi ja meuhkaamaan siitä, kuinka "muut eivät tajua" ja kuinka hänelle vaan halutaan taas olla vittumaisia, eikä muille oltaisi vastattu näin yms.

ihan itse siis ruokkii ja provosoi tuota käytöstä. olen pistänyt merkille useamminkin, että vaikka eriävät mielipiteet olisivat täysin asiallisia, hän kääntää ne marttyyrimaisesti pelkästään itseensä kohdistuvaksi kiusanteoksi.

Joskus on niinkin. Mä ajattelen, että hän on ehkä saanut niin paljon negatiivista, että siitä tulee vainoharhaiseksi. Tietty itsekukin voisi välillä rajoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Teenlitkua ja Scarlettia yhdistää kumpaakin se, että he provosoituvat helposti, joten jotkut kokevat asiakseen sitten provosoida heitä, oli tyyli sitten minkälainen tahansa. Vaikka jokainen voi tietysti itse valita sen, että antaako muiden provosoida vai ei, ei se vika todellakaan ole kokonaan tai edes enimmäkseen siellä provosoidussa. Jotain on sillä provosoijallakin huonosti.

No, mä puhun siitä miten jotkut heille ihan asiallaisesti antavat kritiikkiä vaikka kommenteista ja sanomisista.
mielestäni heissä on myös suuri ero: kummatkin provosoituvat kyllä helposti, mutta vain toinen on myös hyvin kärkäs arvostelemaan muita.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
kiitos, että suot sen mahdollisuuden. =)
kommentointityylisi tuntien en ihmettele saamiasi negatiivisia vastauksia. saathan sinä toki kuvitella, että se johtuu jostain muustakin.

Vaikka miten kommentoisi ja muita suututtaisi, niin silloin, jos aloittaa keskustelun jostain, on kumminkin outoa, että siihen tullaan laittamaan kommenttia, jotka ei liity aiheeseen, vaan aloittajan persoonaan. Miksi ei sitten laita yyveenä sitä päänaukomista, varsinkin, jos kyse ei ole keskustelun tuottamasta erimielisyydestä?

Tarkotan sitä, että jos vaikka Teenlitku aloittaisi keskustelun otsikolla "Joulukarkit" ja pyytäisi reseptejä, niin vastaus olisikin jotain tyyliin: "haista pee sinä inhottava ihminen, toivon, että karkkisi palavat pohjaan" :/

no en tarkoittanut tuota. nimittely ja muut asiattomuudet eivät tietenkään ole oikein.

esimerkkinä siitä mitä tarkoitin, tulee mieleeni nyt ketju, jossa teenlitku kyseli, mitä voisi viedä tarhatädeille joulumuistamiseksi. hän sai pari sivua ihan asiallisia vastauksia, mutta koska ne eivät olleet kaikki myötäileviä, hän alkoi nimittelemään vastaajia tyhmiksi ja meuhkaamaan siitä, kuinka "muut eivät tajua" ja kuinka hänelle vaan halutaan taas olla vittumaisia, eikä muille oltaisi vastattu näin yms.

ihan itse siis ruokkii ja provosoi tuota käytöstä. olen pistänyt merkille useamminkin, että vaikka eriävät mielipiteet olisivat täysin asiallisia, hän kääntää ne marttyyrimaisesti pelkästään itseensä kohdistuvaksi kiusanteoksi.

Ei se ihan noin mennyt. Mä kysyin mielestäni selvästi, että valitsisinko vaihtoehdon a, b vai c - ja silloin en todellakaan kaipaa paasausta siitä, että tarhantätien muistaminen on turhaa suosionkalastelua jne. Mutta mitä ilmeisimmin esitin asiani epäselvästi.

P.S. Tää on nyt just SE ketju... :whistle: :whistle: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Ei se ihan noin mennyt. Mä kysyin mielestäni selvästi, että valitsisinko vaihtoehdon a, b vai c - ja silloin en todellakaan kaipaa paasausta siitä, että tarhantätien muistaminen on turhaa suosionkalastelua jne. Mutta mitä ilmeisimmin esitin asiani epäselvästi.

P.S. Tää on nyt just SE ketju... :whistle: :whistle: :whistle:

joo, niin arvelinkin, mutta tuskin sä olet siinä toisessa ketjussa yhtä töykeästi kommentoinut. etkä muuten puhunut aloituksessa mistään abc-vaihtoehdoista. vaikka "mielestäsi" näin teitkin. voithan sä toki sen siitä ketjusta tarkistaa, jos on muistivaikeuksia.

ja vaikka olisit puhunutkin, niin eiköhän se ole enemmän sääntö kuin poikkeus, että juttu menee usein myös hieman asian vierestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ofjo:
Tai tarkemmin ottaen, kaikki ei auo päätään mustana, mutta kirjautuva ulos ja aukovat sitten sitä päätään!

Enkä nyt viittaa tällä sinuun endie.

Minkälainen elämä mahtaa olla ihmisillä, jotka tuollaista harrastaa? Ettei edes omalla nimimerkillään uskalla netissä kertoa mielipidettään/aukoa päätä tai mitä tahansa. Kaikenlaista.

Mä nyt en hengaa koko ajan täällä palstalla koska käyn töissä ja mun töissäni en pääse edes oleen koneella saati palstailemassa joten en osaa ottaa kantaa tarkemmin.

Sen verran mitä olen palstaa seurannut oon kanssa huomannut että joitain nikkejä mollataan helpommin, esim. metsola. Jotenkin mulle on iskostunut käsitys että jos hän tekee avauksen sinne tulee asiattomia vastauksia. Ja koska itsekin suht uusi käyttäjä niin en edes tiedä näiden kaikkien nikkien historiaa eli moniako vuosia ovat täällä pyörineet ja millaisia ihmisiä nikkien takana on.

Mutta tykkään 2+:sta enemmän kuin vauvan av:sta koska täällä tuntuu että monet nikit tuntee toisensa ja on plussalaisten tapaamisia sun muita. Tuntuu jotenkin tiiviimmältä tämä palsta kuin joku av. Myöskin keskustelu on täällä aktiivisempaa ja monipuolisempaa kuin av:lla.

Ja kaikilla meillä on niin hyviä kuin huonoja päiviä. Jonain päivänä ottaa hirveästi päähän ja toisena on paljon leppoisampi olo. Tuskinpa täällä aina samat "naamat" on vittuilemassa ja muiden mieltä pahottaessa. Ja jos mielensä täällä pahottaa useinkin niin kannattaa varmaan lopettaa palstailu tai ees kirjoitella vähemmän.

Tällainen mielipide kyttääjällä tällä kertaa :wave:

Ja nyt jatkan teen juontia ja suklaan syöntiä, kun lapsetkin on painuneet höyhensaarille :)

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
se on muuten jännää kans että mustille ei saa sanoa muuta ku "peesi" ":hug:" ja ":heart:"
harmaa ku ois tehny samanlaisen ketjun niin huh huh mitä tekstii. :kieh: ja ihan turhaa väittää muuta.

MUA KANS VITUTTAA TOLLANEN JA HAUKKUMINEN YLEENSÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Se on naisten tapa keskustella. Naiset puuttuvat aina persoonaan, ja miehet asiaan. Siksi miehet eivät koskaan kehu naistaan ihmisenä, eivätkä naiset osaa keskustella asiasta.

Anteeks mut oli kyllä taas tänään sellanen työpäivä, että...ja tuossahan se syy tuli hyvin tiivistettynä :D

Yhteistyössä