Uusi raskaus vai keskemenon oireita edelleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dear
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dear

Vieras
Mitä mieltä olette?

Mulla oli spontaani keskenmeno tasan viisi viikkoa sitten rv 7+5(6+5). Gynen mukaan tyhjenin täysin.

Ja pari päivää sitten sain selkeän plussan ja kävin myös verikokeissa, hcg oli 110. Pari viikkoa sitten testi näytti negaa ja hcg oli 1.

Neuvolan terkkari oli sitä mieltä että uusi raskaus on lähes mahdoton, koska keskenmenosta on vain viisi viikkoa. Itse en tiedä mitä ajatella. Raskausoireet ovat palutuneet kovempina kuin edellisen kerran ja toivon niin kovasti että masussani olisi uusi ihmisen alku. Toisaalta minua pelottaa mahdollinen uusi keskenmeno.. Hirvittää myös mahdollinen kaavinta, mikäli raskaushormonin nousu johtuu kohtuun jääneistä rippeistä.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

Mun mielestä uuri raskaus on tietenkin mahdollinen. En oikein ymmärrä, että miten se terkkari on voinut muuta väittää. Ei ole välttämättä ihan ymmärtänyt oikein tai jotain muuta sellaista. Mä olen kyllä myös ennenkin tavannut terkkareita, jotka vain olevat olevinaan ihan varmoja asiastaan ja väittävät jotain asiaansa ihan kiven kovaan. Sitten kun heidän "tieto" on osoittautunut vääräksi, niin sitä vaan taivastellaan siellä. Tosi outoa, että he tuntuvat usein olevan varmempia kuin lääkäritkään asiassaan, vaikka eihän näin pitäisi olla...

Kehoittaisin vaan menemään alkuraskauden ultraan joskus kun epäilet olevan n. 8 vk täynnä ja tarkista asia siellä. Mä peukutan sulle! :)

Samaa mieltä. Siis jos välissä hcg on ollut vain yksi, ja kohdun on todettu tyhjentyneen täysin, niin ei se hcg siitä tyhjän takia yli sadan pompsahda. Musta kuulostaisi siltä, että sulla on heti km:n jälkeen ollut ihan normaali kierto ja ovulaatio, ja olet siitä uudestaan raskautunut.

No, jos jollain on kokemusta muusta niin ilmoitelkoon ihmeessä. Mä uskon kuitenkin, että uusi raskaus on alkanut. :)

Hyvältä näyttää uuden raskauden suhteen, mutta joskus saattaa kohtuun jäädä pienen pienikin istukan palanen, joka sitten lähtee tuottamaan lisää raskaushormonia. Nimim. kokemusta on. Kohtu oli tyhjentynyt, mutta yhtäkkiä alkoi r-hormonit uudelleen kohota. Ensin luultiin, että kyseessä olisi mahdollisesti kohdunulkoinen, mutta se vaihtoehto suljettiin onneksi pois.

Mulla tosin ei hcg-arvo koskaan laskenut edes lähelle yhtä. Siinä mielessä olisin sun kohdalla kyllä toiveikas uuden raskauden suhteen.

Peukut pystyssä, että sulla olisi jo uusi pieni kyytiläinen matkassa. Se on hyvin mahdollista, vaikka terkkarisi on toista mieltä.

On hyvinkin mahdollista, että olet raskaana. Oma vauvani sai alkunsa heti keskenmenon jälkeen, kierto normalisoitui heti. Tässä tämä "ihme" tuhisee mun sylissä autuaan tietämättömänä siitä, ettei häntä pitäisi olla tilastollisesti olemassa.;)
Mene ihmeessä varhaisultraan heti kun pääset, että päästään sua onnittelemaan.:)

Vielä sen verran jatkan, että muistan vielä kuinka rankkaa tämän lapsen raskausajan alku oli. En uskaltanut uskoa todeksi, että olisin oikeasti raskaana ja yritin olla miettimättä koko asiaa. Pelkäsin, että plussa on edellisen raskauden jäänteitä, ja keskenmenosta oli jotenkin vaikea päästä yli, vaikka sekin oli spontaani ja alussa, kuten sinullakin. Kesti aikansa, että lakkasin pelkäämästä uutta keskenmenoa ja uskalsin luottaa, että kaikki meneekin tällä kerralla hyvin. Kun sitten pieni ihminen näkyi ultrassa ensimmäisen kerran, tais tulla itku ja nauru yhtä aikaa, silloin vasta annoin itselleni luvan ymmärtää, että raskaana ollaan.

Kävin ultrassa ja siellä näkyi paksu limakalvo 2cm ja siellä kiinnittyneenä "ehkä pieni amnionontelo". Lisäksi otettiin hcg, ja se oli yli tuhat. Gyne oli sitä mieltä, että uusi raskaus todennäköinen. Pelottaa vaan valtavasti....

Kiitos onnitteluista ja muutenkin vastauksistanne!
Kysyisinkin sinulta "mahdollistapa hyvinkin", että erosiko sulla millään tavalla oireet keskenmenneessä ja onnistuneessa raskaudessa? Kävitkö itse millä viikolla ultrassa ekan kerran? Olisiko tuolla pitänyt jo näkyä jotain, jäin miettimään..

Voi, hurjasti onnea sulle ap!:D

Kyllä raskausoireet erosivat. Ensimmäisessä raskaudessa ne olivat lievemmät ja minulla oli alavatsakipuja. Toisessa ne olivat voimakkaammat eikä alavatsakipuja ollut, mitä nyt pientä nipistelyä. Kävin varhaisultrassa rv 9. Sitä aiemmin ei alkion syke välttämättä näy vaikka kaikki oiskin kunnossa, joten turhan huolen välttämiseksi tuo rv 9 taitaa olla niitä varhaisimpia viikkoja. Ultraan pääseminen tuntui tosi pitkältä ajalta, ja senkin jäkeen pelkäsin. Lapseni alkoi liikkua poikkeuksellisen aikaisin niin, että minäkin tunsin hänen likkeensä, ja oikeastaan vasta silloin rentouduin ja aloin nauttia raskaudesta.

Sulla on ihanat ajat edessä! Ja jokainen päivä vie sut kohti sitä hetkeä, kun saat lapsesi syliisi. Nyt vaan toivotaan sulle ja pikkuiselle hyviä vointeja. :)

Yhteistyössä