uusi suhde ja lapsien tutustuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "katri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"katri"

Vieras
Tuossahan tuo tulikin.. Eli miten muilla on sujunut.

Itse olen useamman kuukauden tapaillut erästä miestä ja nyt on sitten ollaan pikku hiljaa alettu tapailemaan niin että lapset mukana. Miehellä on 5v ja itsellä 12v, molemmat tyttöjä.

Lapset ovat kuin yö ja päivä, ehkä hieman iänkin takia. Miehen tyttö on vilkas, todella puhelias kun taas omani on rauhallinen, ujohko. Pienemmällä on nukkeleikit jne. ja oma tykkää enemmän piirrellä, lueskella, puuhastella omiaan yksin. Ollaan yhdessä ulkoiltu, pelailtu lautapelejä ja sitten lapset on kahelleen leikkineet. Nyt vaan tyttöni on alkanut tuskailemaan kun hän ei jaksa niin kauaa leikkiä näitä pienemmän leikkejä vaan mieluummin touhuaisi omiaan joista taas pienempi ei niin välitä. Ja olen huomannut että häntä hieman "ahdistaa" pienemmän kokoaikainen touhotus että leikitään ja leikitään. Ja pikkuinen taas suutahtaa kun hänen kanssaan ei leikitäkkään.

En tiiä stressaanko nyt sitten liikoja.. Ollaan tavattu aina ihan päiväseltään eli mitään yökyläilyjä ei olla tehty mutta ollaan kuitenkin oltu aina yhdessä useamman tunnin. Ja kyllähän tämä tästä varmaan tasoittuu ajan kanssa..

Mutta miten tosiaan muilla on sujunut kun olette tavanneet uuden ihmisen ja tällä on lapsia? Etenkin jos lapsilla on ikäeroa.

Itse ajattelisin niin, että on kiva, että tyttäresi jaksaa vähän leikkiä pienemmän kanssa, muttei tuon ikäisen suinkaan tarvi kaiken aikaa olla leikittämässä pientä, tuli siitä napinaa tai ei. Tuossa pitää osata asettaa rajat heti nyt, ennenkun lipsahtaa hurjaksi peliksi. :)

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Tuosta ollaankin puhuttu miehen kanssa ja hän on onkin pienemmälle selittänyt että toinen touhuaa nyt omiaan ja oma rauha pitää antaa. Tytöt kyllä tulevat hyvin toimeen ja tyttäreni on välillä ihan mielissäänkin kun on kaveri jonka kanssa "pienempien" leikkejä leikkiä. Omien kavereiden kanssa kun on sitten omat touhotukset :-)

Ihmettelijälle sanoisin, ettei ole ollenkaan ihmeellistä jos 12-vuotias leikkii pienen lapsen kanssa jos siihen on tialisuus. Itsekin leikin siinä iässä ja vieläpä hyvin mielelläni. Nyt ikäni kolkuttelee jo ties mitä, mutta nautin leikkimisestä edelleen. Ja juu, ehdin tehdä paljon muutakin, aikuisempaa. :)

Hyvin on sujunut. Kolmansilla "treffeillä" lapsemme ja myö saman katon alle jussin viettoon. Oli paikalla isompikin porukka päivällä, hyvin meni yhdeksänkin lapsen kanssa. Omalla viiden lapsen lössillä mutkatonta on ollut eilisillasta lähtien. Tosin ikäeroja ei pahemmin ole, 8-11-vuotiaita ovat.

Ikäero on iso, eikä 12-v jaksa leikittää pientä pitkään. Se varmasti rassaa tilannetta ja tekee sen vaikeaksi ymmärtää. Mulla on 5-v ja 11-v tytöt, eikä heidän leikit kauheasti kohtaa.

Anna tilaa isommalle ja omaa rauhaa. Silloin hän jaksaa innostua paremmin pienemmästä ihan oma-alotteisesti.

Yhteistyössä