Uusi treffietiketti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemus

Vieras
Sinkkuna olen käynyt muutaman vuoden ajan treffeillä.
Olen omassa elämässäni ollut tarkkana siitä, jos kutsun kavereitani(naisia) kahville tai syömään tarjoan heidän kahvinsa/ruokansa.
Olen nyt käynyt viimeisten vuosien ajan miesten kanssa treffeillä ja seurannut tilannetta.

Herra Z halusi viedä minut treffeille ja vei minut syömään. Lopuksi kun maksun aika tuli, mies maksoi omansa.

Sitten jatkuu..
menin taas treffeille, että minut kutsuttiin. Herra Y maksoi oman juomansa ja minä hain omani.

Sitten menin taas treffeille, kun minut kutsuttiin. Tässä tilanteessa mentiin kahvilaan ja mies meni edellä ja kun myyjä kysyi maksua, mies näytti nyökkäsi minulle, että viittisitkö maksaa, että hän maksaa seuraavalla kerralla.

Sitten on ollut kaksi muutakin kertaa, kun mies on kutsunut ja ei ole tarjonnut.
Olen ollut niin ihmeissäni, koska minulla on ollut vanhanaikainen kasvatus. Se joka kutsuu, se tarjoaa..oli sitten nainen tai mies.

Nämä miehet ovat olleet lyhyitä tuttavuuksia, jotka ovat halunneet viedä minut syömään ulos tai kahville.
Jotenkin tullut hieman kummallinen fiilis. Ite tarjoan aina, jos pyydän toista kahville tai syömään. Oli kohde sitten nainen tai mies. En sitten mene kutsumaankaan ketään minnekään, jos minä en pysty tarjoamaan.

Ilmeisesti tämä on nykyaikainen tapa Suomessa ja itse edustan vanhoillista suuntausta???

Käytöstavat onkin nykysuomessa katoava luonnonvara. Mulla oli aikoinaan aviomiehelle sellainenkin kriteeri, että nuotio/saunauuni on osattava sytyttää.....ei uskois miten harvinainen taito sekin on!

Käytöstavat onkin nykysuomessa katoava luonnonvara. Mulla oli aikoinaan aviomiehelle sellainenkin kriteeri, että nuotio/saunauuni on osattava sytyttää.....ei uskois miten harvinainen taito sekin on!

Niin ihmiset ovat vaan jotenkin erilaisia.

Erilaiset käytöstavat tulevat kotoa. Opittuja tapoja tehdä asiat tietyllä tavalla ja sitten minäkin ihmettelen, kun muut näkevät asiat eritavalla.

[QUOTE="Vieras";26728963]Itse kun kutsun naapurin kahville kahvilaan niin kyl tapana on et molemmat maksaa omansa.
Ei täällä oleteta et toinen maksaa kaikki.[/QUOTE]

Niin on erilaisia tapoja. Ymmärrän sinun tapaukseksesi, jos te käytte useasti ulkona ja sitten te maksatte omanne.
Minä en kuitenkaan usein käy ihmisten kanssa ulkona, mutta tarjoan aina jos jotain pyydän jonnekin. Koen, että kun toinen näkee vaivan tulla minun kutsumani paikkaan voi sitä sitten tarjotakin.

Kirjoitin aloituksen, kun olen käynyt treffeillä. Miehet ovat minut kutsuneet ja nämä ovat olleet vaan sellaisia lyhyitä tuttavukksia.
Olen itsekin joskus kutsunut joskus jonku miehen kahville, mutta huolehtinut siitä, että kustujana minä maksan.

No musta on vähnä törppöä jos ei kutsuja edes tarjoa, että maksanko minä. Jos meen treffeille (no harvemmin käyn tuolla lailla ulkona vähemmän tuttujen kanssa), niin voin sit kyllä sanoa että kiitos mä maksan omani, etenkin jos toisista treffeistä ei ole varmuutta. Joskus maksetaan vuorotellen, tai tyyliin että mies tarjoaa ruuat ja mä juomat.

Sitten taas jos käyn kaverin kanssa, niin kyllä me aina maksetaan joko omamme tai haetaan juomia vuorotellen. Että silloin en kyllä tarjoa vaikka kutsuisin, musta se tuntuis että yritän päästä kaverin pöksyihin! :D

Harvemmin mun ikäiset miehet kyllä tarjoaa, yli kolmekymppiset enemmän. Itse olen siis vielä alle. ;)

Yhteistyössä