Uusin 3/2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tapaaminen on 30.11. kello 17 Sanomatalon Waynes coffeessa eli samassa paikassa kun ensimmäinenkin.
Vaunuliikkeistä sen verran, että Lauttasaaressa on Vaunuaitta ja Itäkeskuksessa on muistaakseni nimeltään Lastentarvikeliike. Petikossa oleva kauppa on kyllä erinomainen. Siellä on erittäin hyvin edustettuna melkein kaikki merkit!
Perustan uuden keskustelun pääkaupunkiseutulaisten tapaamista varten, joten KAIKKI INNOLLA OSALLISTUMAAN!

Moikka,

Täällä kaikki hyvin. Aika harvoin tunnen edelleenkään vauvan liikkeitä ja väsymys painaa aika lailla nyt kun olen taas töissä ja siellä kiirettä, mutta muuten kaikki oikein hyvin. Rakenneultra on meillä ylihuomenna.

Sintti: Kiva että pääsit kuuntelemaan sydänäänet ja kaikki oli hyvin.

Janis: Joo on mun maha tullut enemän ulos, vaikkakin edelleen sen koko vaihtelee ihan tolkuttomasti. En tiedä johtuuko aina vauvan asennosta vai mistä, mutta se on aika huvittavaa :). Mites sulla? Joko näkyy enemmän?

Hyviä vointeja kaikille!

Heissan kaikki, kävin kokoustamassa kesken sairasloman, ja yllättävän hyvin meni päivä, toivottavasti ei huomenna kostaudu, no sit voi vaan katsoa peiliin ja haukkua siellä näkyvän otuksen.
Sintti, mulla oli se punktio vasta viime viikon ma eli 10.10, joten ei ne tulokset varmaan ennen ens viikon puoliväliä tule, odottaminen on p....stä. Kiva et pääsit ""kuulolle"", se aina rauhoittaa.
Varmaan pitää lähteä noita tavaroita sun muita katselemaan jossakin välissä, en välttämättä halua ostaa mitään vielä, mut valinnathan voi tehdä. Ja parempi käydä kuitenkin sen verran ajoissa valitsemassa, että saa ukon laitettua listan kanssa ostoksille, jos sattuu vaikka lepopakko taas iskemään myöhemminkin.
Aivan ihana kuulla kaikista liikkeitä havainneista, odottelen innolla asiaa itsekin.
Ja kaikille mahdollisimman huoletonta ja mukavaa viikonjatkoa!

Huomenta!

Terveisiä rakenneultrasta! Kaikki oli hyvin. Mitat vastasi viikkoja ja kovasti oli kaveri kasvanu viime näkemästä!
Vauva oli vielä nukkumassa, kun aloitettiin ultraaminen ja sit pikku hiljaa rupesi heräilemään, kun doplerilla tökittiin. Yhtä aamu-uninen kun äitinsä! Sukupuoli jäi sit vielä arvoitukseksi, ei suostunut kaveri paljastamaan, vaan piti jalat tiukasti supussa vaikka lääkäri miten yritti kattoa. Saatiin monta kuvaa kotiinviemisiksi. Koko vauva mahtui vielä juuri ja juuri yhteen kuvaan kokonaan. Kaiken kaikkiaan kiva kokemus ja oli huojentavaa kuulla ja nähdä, että kaikki on hyvin!

Alisa 18+3

Moiks,

Tuntuu, että tänään mä olen herännyt väärällä jalalla. Tai itse asiassa kun heräsin talon ilmastoinnista kuuluvaan kauheeseen vinkunaan (olen siihen herännyt jo reilun viikon) ja en saanut enää herättyäni unta. Aamulla tuntui kaikki olevan väärin. Mieskin sai osansa mun ahdistuksesta. Lupasi kyllä auttaa niissä asioissa, jotka mua rasitti. Johtuu varmaan todella raskaudesta, mutta jotenkin vaan kaikki asiat tuntui ärsyttävän (ei onneksi oma mies kyllä).
Nyt ollaan viikolla 20. Puoliväli häämöttää. Meidän vauvat on jo hei yli20cm pitkiä! Viikonloppuna olisi sitten sen kälyn pojan ristiäiset, jolla oli alussa vaikeuksia ja kävi leikkauksessakin. Tulee varmaan taas herkisteltyä=).
Kirsikka: Mun vatsa on kyllä jo ihan selkeä. Nyt näkee jo, että olen raskaana. Neuvolassa kerrottiin, että kohtu on napaan asti eli just kehityksessä mukana. Kyllä se alkaakin tuntua jo selvästi isommalta, mutta ei onneksi vielä sinällään haittaa liikkumista. Ostin Hulluilta Päiviltä talvitakinkin jossa on mahallekin tilaa...vanhoissa ei sitä varmasti ole tarpeeksi.
Mun rak.ultra on muuten tosi myöhään verrattuna muihin. Mulla on vasta rv21 kun joillain on täällä se ollut jo rv18-19.
Kuulemisiin, Janis

Minäkin ilmoittelen taas pitkästä aikaa kuulumisia. Olen päivittäin seuraillut, mutta ei ole ollut tavallisessa arjessa oikein jutun tynkää. Olen kokonaisuudessaan ollut niin luottavainen koko raskauden, etten ole paljoa hötkyillyt. Näin jälkeenpäin ajateltuna seitsemän viikkoa kestäneen päänsäryn vuoksi olisi ehkö jo voinut käydä lääkärissä, tai edes kertoa asiasta neuvolassa. Mutta eihän päänsäryn vuoksi mennä tyhjää lääkäriin?? eihän?

No nyt alkaa päänsärky kaikkien yritysten jälkeen viimein helpottamaan.

Muuta tässä tapahtunutta on hirvikolari. Auto sai uuden lookin, mutta minä, koira ja rimpula (meidän nimitys tuolle maha asukille) olleen ihan kunnossa. Kolarinkaan jälkeen en käynyt lääkärissä, kun mitään ei sattunut ja rimpula jatkoi potkistkeluaa niin reippaasti.

Potkut ovat siis oleet arkipäivää tuolta viidenneltä toista viikolta asti. Aika pian muuttuivat ihan jokapäiväisiksi. Monata kertaa päivässä potkut tuntee, sanoisinko jopa , että varmaan joka toinen tunti. Potkut ovat ihan selviä ja pariin otteeseen olen joutunu rauhoittelemaan, kun potkut aiheuttavat ihan refleksinomaisia nytkähdyksiä äöidille kesken työpäivän, niin napakasti mahassa muljuu. Neuvolan täti kertoi aikaisten kovien potkujen olevan monesti ihan yleisiä, niitä ei vain tarvitse huolestuneena odotella vielä ennen myöhempiä aikoja. Mulla syynä on neuvolan mukaan hoikkuus ja mitäön rasvapeite mahassa.

Mitäs muuta...

No nyt uutena vaivana (vaikka siis todellakin olen saanut olla niin oireeton ja vaivaton koko raskauden) on outo kuumentava tunne mahalaukusta ylös nieluun asti. Mitään ei ylös tule, mutta korventaa. Tämä alkaa yleensä iltapäivästä ja pahenee kumartuessa. Olen veikannut närästykseksi, vaikken tiedä mitä se on ja ajattelinkin koittaa närästyslääkettä. Apteekissa varmaan osaavat neuvoa. Onko muilla kokemuksia tai hyviä neuvoja tähän vaivaan liittyen?

Matkaa synnyttämään on onneksi tällähetkellä vain alle kymmenen kilometria. Ihan kävellen ei mene, kun Lapin keskus sairaala sijaitsee näppärästi vaaran päällä, mutta autolla ajelee varmaan vartissa.

Niin ja tärkeimpänä, tänään on rakenneultra iltasella. Mies ei kyllä pääse, mutta muutoin odotan jännityksellä. NP iltrassahan en käynyt, vaikka meillä sitä olisi tarjottukin.

Tänne on alkanut tulla parin viimepäivän aikana talvi. Renkaat vaihdettiin viimeviikonloppuna. Ja viimein vaihtuu tämä epätodellinen leuto sää kunnon puristukseen ja saadaan lunta!!

Ajattelin rynnätä vielä heti hiihtämään, kun ladut saadaan auki. Helmikuun hiihdot voi nimittäin jäädä vähälle, niin on pakko ottaa talvesta irti kaiken mitä vielä voi!

Oikeasti hyviä vointeja ja turvallista oloa kaikille!
Kannattaa vain nautiskella ja olla. Eteen tulee mitä tulee, ei kannata ennalta murehtia, mitä voisi tulla. Eikö vain?

Närästystä lienee, eiköhän Renniestä tai Samarinista saisi apua. Itsellä on vielä renniet kokeilematta, niiden nimeen moni vannoo, meillä on ollut kotivarana Samarinia, ja se on pari kertaa auttanut, toisella kertaa tarvitsin kaksi, kerran ei auttanut ollenkaan.

Eipä ihmeempää täällä, olen lueskellut ehtiessäni viestit, mutta ei tahdo ehtiä välillä kirjoittelemaan. Kiva kuulla että teillä tuntuu liikkeitä ja kaikki muutenkin hyvin!

Neuvolassa tsekattiin tänään kaikki perusjutut. Paino ei ole edelleenkään noussut, hemppa 152 ja vauvan pää-perämitta 22 cm. Onko muilta vielä mitattu sitä? Se on kuulemma normaali, mutta kaikilla menee kuulemma omalla käyrällään. Sydänäänet 155. Sain paperit kelaa varten, joten niitä pitäisi täytellä pian. Neuvolan valmennuksissakin oon jo käynyt pari kertaa, oon vähän aikaisessa, mutta parempi käydä nyt kun sitten ihan viimeisillään. Hankintoja oon tehnyt jonkin verran, lähinnä vaatteita. Pitäisi miettiä vakuutusasiaa, mutta se on niin monimutkainen juttu, että täytyy kai soitella ja kysellä tarjouksia.

Kyselitte tyttö/poikatuntemuksista, mitä pidemmällä olen sitä voimakkaampi poikatunne on. Samoin iskällä. Hassua, kun alussa toivoin tyttöä. Ties mistä tuo tuntemus sitten tulee...

Mukavia odotushetkiä!

Thelma: kyllä se närästykseltä kuulostaa, mulla aloittelee jo kolmatta närästystä, eli joka raskaudessa on närästänyt ja kovasti! Eka kerralla närästi vielä synnytyspöydälläkin, mutta sen jälkeen oli viisi vuotta ettei närästänyt. Meillä on ainakin pitänyt paikkaansa se, mitä vanha kansa sanoo närästyksestä; että se tarkoittaa sitä että vauvalla on tukka päässä syntyessään. Sitä on kummallakin ollut ihan närästyksen verran, ikuna en oo lasten päänahkoja nähnyt.
Rennietä suosittelen, mulle sanoi gynekologi Samarinista ettei kannata käyttää kun sehän on hedelmäsuolaa ja suola tunnetusti kerää nestettä... (turvotusta)

Rakenneultrassa tänään käyty, kaikki ok ja mitat vastasi laskettua aikaa sittenkin ihan täsmälleen. Kovasti vauva potki, mutta oli kumminkin niin avulias että esitteli sukupuolensa, vaikkei isukki olisi sitä vielä halunnut tietääkään! Ja kuten näemmä tyyliin kuuluu, kävin minäkin ultrasta tullessani ostamassa vaaleansinisen kevyttoppahaalarin ja vaaleansinisen bodyn.... eli jos haluatte tietää, masussa on POIKA, jihuuuuu!!! Tyttöä toivoin, mutta ihana että se on poika!

No niin rakenneultra takana. Kaikki oli mainiosti ja vauva suu kävi tiheeseen tahtiin...on tulossa äitiinsä :)
Kyllähän se kiltti kätilö katsoi meille sukupuolenkin ja aika varmalta tuo näytti arviostaan. Itekkin kun kuvaa katsoi, niin kyllä siitä näki haaravälin selvästi. Ihan hauskaa, että on yksi jännittämisen aihe vähemmän. Me mennään kyllä 4d ultraan vielä marraskuussa, että saadaan varmistus sukupuolelle ja muutenkin hyvää kuvaa ""kasasta""
Mullekkin tuo kätilö sanoi, että hoikkuus on syynä siihen, ettäolen tuntenut potkut niin kovin aikaisin ja selvästi. Myös sydänäänet voisin kuulemma kuulla vatsan läpi ihan piankin koska rasvakerrosta on niin vähän mahassa. Pitääpi ruveta kuunteleen tarkkaavaisena :)
Mukavaa torstaita kaikille!
-milla- rv 18+6

Harmillista, että olette päättäneet karsia maaliskuisia!
Olemme kuitenkin yhä kaikki alkuperäisen otsikon tiedot täyttäviä...
No eipä tuo mitään, ehkä me kehäkolmosen ulkopuoliset
aloitamme oman ketjun..
Toisilla nyt vain ei ole aikaa tai halua aktiivisesti keskusteluihin osallistua, mutta olisi ehkä ollut mielenkiintoista kuitenkin seurata , kuinka hyvin esim LA-ajat pitävät paikkansa.
Uskon kuitenkin, että näkymättömämmätkin maaliskuiset käyvät lukemassa mielenkiintoisia juttujanne ja koska ovat ilmoittautuneet listalle niin varmasti ilmoittautuisivat vauvan syntymänkin jälkeen.

No mukavaa odotusaikaa teille, minä poistun nyt. (En siis kirjoittanut siksi, että listallenne takaisin halajaisin.)

Heippa!

Ilmottaudun mukaan tapaamiseen 30.11. Kiva kun sellainen järjestetään! Minua ei vielä listassa näkynyt eli nyt rv 19, esikoista odotan, Naistenklinikalla olisi tarkoitus synnyttää (jahkaan vielä Kättärin ja Naistenklinikan välillä...), laskettu aika on 23.3. Pystynkö jotenkin itse lisäämään itseni listaan? En siis ole selvästikään mikään tietokonenero ja muutenkin olen netissä ja palstoilla pyörinyt tosi vähän...

Muutettiin mieheni kanssa puolen vuoden ulkomaan asumisen jälkeen viikko sitten takaisin koti-Suomeen joten olen vasta nyt päässyt kärryille näistä mamma-palstoista ja ryhmistä. Ensi viikolla on neuvola ja ""tuskissani"" sitä odotan, olen nimittäin käynyt vain kerran viikolla 9 kun kävimme Suomessa, lisäksi tulin Suomeen käymään viikon 13 ultraan, mutta silti jotenkin jo odottaa sitä neuvolaa kun on periaatteessa jäänyt kuitenkin väliin ainakin 1 kerta. Sanoivat mulle kuitenkin silloin viikolla 9 että ei ole tarpeen mennä tällä välillä ulkomailla lääkäriin koska kaikki oli hyvin.

Liikunta-aihetta olen mietiskellyt: oletteko pk-seutulaiset löytäneet jotain kivoja mamma-jumppia vai käytettkö ihan tavallisissa aerobickeissä/salilla? Mua ei normaali aerobick oikein innosta tämän kasvavan vatsan kanssa vaan kaipaisin jotain missä olis enemmän venyttelyä ja rauhallisempaa menoa, mutta toki sykekin saisi nousta. Vinkkejä otetaan vastaan!

Heippa Eveliina ja muut,

Lisäämme sinut listalle Santun kanssa. Oli tainnut tulla muitakin muutoksia, täytyy varmaan vähän kelailla takasinpäin mitä kukin on ilmoittanut. Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan ja tietysti 30.11 tapaamiseen!
Olen pahoillani, jos joku on pahoittanut mielensä sen takia kun on poistettu listalta. Tosiasia on se, että emme voi tietää ketkä ovat aktiivilukijoita ja ketkä ovat poistuneet palstalta kokonaan. Ehdottomasti lisäämme nimiä takaisin aina tarpeen mukaan. Täällä ei ole kyse siitä TODELLAKAAN, että kirjoittelevat olisivat jotenkin tärkeämpiä tai muuta, vaan siitä, että lista alkoi olla niin pitkä ja ajattelimme tehdä päivitystä. Toivottavasti kukaan ei myöskään tunne niin, että tämä olisi pk-seutulaisten valtaama. Se ei tietenkään todellakaan ole tarkoitus. Siksi olemme yrittäneet eriyttää pk:laisten tapaamiset tältä maalisten listaltakin.
Vatsassa kuplii kovasti kokoajan. Tuntuu sen verran erilaiselta kun suoliston kuplinta niin taitaa se pieni siellä ilmoitella, että se kahvi ei oikein maistu=)!
Kuulemisiin ja hyvää massutteluaikaa kaikille, Janis