Uusioperheen perustus ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";23251907]Okei :D Hyvä tietää! Olenhan itsekin eksä, mutta mielestäni harvinaisen ystävällinen ex-mieheni nykyistä kohtaan. Oikeastaan en halua puuttua heidän elämäänsä millään lailla.[/QUOTE]

Täällä kans sellainen epänormaali exä, jolla ei mitään katkeruutta missään vaiheessa ole ollut exää tai hänen uuttansa kohtaan :) Meitä on harvassa, ilmeisesti :D Mun nykyisen exä on niitä pahimpia... Viikottaista kiukuttelua, mussuttamista, marttyyriutta, syyllistämistä. Mieleni tekis välil ravistella häntä et hei haloo nainen: missä sun ylpeytes on!! Vaikka tuntuis kuinka pahalta et lapsesi isällä on uusi, toimiva suhde ja sulla ei, niin älä hyvä nainen nä'ytä sitä niin selvästi, kuinka katkera olet.
Ja me on miehen kans oltu yhdes pian kaksi vuotta, ja tää on edelleen viikottaista exän suunnalta kiukuttelua. Huoh. Ehkä se helpottuu jos hän joskus löytäis uuden miehen..

Lainattua aapeeltä: "Oman rauhan puute? Minun lapset? "

Luultavasti oman rauhan puute. Aika auttaa ja se jos nyt tosissaan haluaa yhteisen perheen sun kanssa.
Sun lapset. Myös mahdollista. Kasvatukselliset ongelmat on meillä aiheuttaneet alkuun uusperheessä ongelmia. Mies ei voi ymmärtää mun lapsia jotka on hyvinki paljon vilkkaampia kuin hänen lapsensa. Tai ei voinut ymmärtää aluksi. Aika on auttanut, ja se et ei halua entiseenkään palata. Alku aina hankalaa näissä muutoksissa, lapsille mut myös aikuisille. mut jos tahtoa löytyy, löytyy keinotki. Istukaa alas ja keskustelkaa mitä mies oikeesti haluaa.

Eniten mies on sitä surrut, kun saa olla niin vähän oman lapsensa kanssa ja sitten hän on vain minun lasteni kanssa. Varmaan itsellenikin olisi hankala tilanne.. Voiko tuo sitten aiheuttaa sen, että mies katkeroituu jotenkin mun lapsille ja alkaa ärsyynytyä heihin? Vaikka puheissa kuulostaa tosi oikeudenmukaiselta ja järkevältä, niin eihän ihminen tunteilleen mitään voi. Joskus riidellessä mies on tiuskinut, että lapset kyselee kokoajan eikä mies tiedä miten päin pitäisi olla lasten ollessa paikalla, että hän on vain kylässä heidän kotonaan.. Ei tiedä mitä voi tehdä ja mitä ei.. Huoh :/

On mullakin totuttelemista miehen lapseen, on villimpi ja kovaäänisempi kuin minun lapset. Kokeilee mua, mitä voi tehdä, mitä minä en anna tehdä jne. Lyö joskus minun lapsiani, aiheuttaa lisätekemistä kovasti kun on meillä. Mutta en valita, yritän totutella.

[QUOTE="aapee";23252041]No ei ainakaan miehen eksällä luulisi olevan sanomista, miten mies asumisensa hoitaa ja järjestää!! Itse mietti lasta tosi paljon, otettuaan sen uuden heti.[/QUOTE]
Ei sinänsä mutta tuossa nyt mies tekee aika ikävän oharin lasta ja exää kohtaan. Ensin vaatii vuoroasumista ja sitten taas luistetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja exä ja nyxä minäki;23252009:
Täällä kans sellainen epänormaali exä, jolla ei mitään katkeruutta missään vaiheessa ole ollut exää tai hänen uuttansa kohtaan :) Meitä on harvassa, ilmeisesti :D Mun nykyisen exä on niitä pahimpia... Viikottaista kiukuttelua, mussuttamista, marttyyriutta, syyllistämistä. Mieleni tekis välil ravistella häntä et hei haloo nainen: missä sun ylpeytes on!! Vaikka tuntuis kuinka pahalta et lapsesi isällä on uusi, toimiva suhde ja sulla ei, niin älä hyvä nainen nä'ytä sitä niin selvästi, kuinka katkera olet.
Ja me on miehen kans oltu yhdes pian kaksi vuotta, ja tää on edelleen viikottaista exän suunnalta kiukuttelua. Huoh. Ehkä se helpottuu jos hän joskus löytäis uuden miehen..

Uus mies tosiaan voisi auttaa :) Kyllä se joskus rauhoittuu, odottakaa vain. Tärkeintä kuitenkin, että miehesi puolustaa sinua.

[QUOTE="aapee";23252219]Sitten tekee, syyttäkööt siitä sitten miestä eikä minua. Tai itseään, kun otti eron.[/QUOTE]
Niin, mieshän tuossa on syyllinen, ei sinä tai exä. Erosta huolimatta miehellä on velvollisuus huolehtia lapsestaan.

Niin, mieshän tuossa on syyllinen, ei sinä tai exä. Erosta huolimatta miehellä on velvollisuus huolehtia lapsestaan.

Niinhän hän huolehtiikin, liikaakin. Olemattomia asioitakin murehtii. Kantaa vastuunsa silloin kun lapsi hänellä on, rahallisesti huolehtii. Ostelee kaikkea, vaikka elatusavun pitäisi mennä niihin juttuihin. Mutta se ei eksälle riitä, pyytää rahaa lisäksi. Mies ostaa parasta lapselle. Se, että olisi nyt muutaman kuukauden vähemmän lapsensa kanssa remontin takia, tarkoittaa sitä ettei huolehdi lapsestaan? Hän haluaisi olla lapsen kanssa, mutta ajattelee että parempi olisi olla enemmän äitinsä kanssa eikä kokoajan vaihtaa kotia. Ei huolehdi lapsestaan? Nyt ikävöi lastaan niin, että miettii kaiken tämän järkevyyttä. Palatakko vanhaan vain sen takia, että sitten olisi lapsen kanssa viikoillakin. Koti jäisi keskeneräiseksi. Yhteen ei muutettaisi koko perhe. Olisiko se sitten lapsen parhaaksi vai ei? Vaikeita juttuja.

Yhteistyössä