uusiorenkaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rengassota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rengassota

Vieras
Oisko jollain omakohtaisia kokemuksia uusiorenkaista? Mies yrittää saada laitatettua mun autoon sellaiset, koska halvemmat on kuin normirenkaat! Itse olen vähän vastaan, koska olen sitä mieltä, että köyhän ei kannata ostaa halpaa... Ja jotenkin, vaikka se niin ekologiselta kuulostaakin, ja vihreitä arvoja tavallaan kannatan, niin siltikin luulen, että eivät ne ole niin turvalliset, kuin merkkirenkaat? Onhan ne tietty paljon kalliimmat jotku Nokian hakkapeliitat, mutta ei niitä varmaan sitten tarvi joka vuosi vaihtaa.

Ja sitte vielä sekin, kun olen kauhean arka ajaan talvella, haluaisin renkaat, jotka ei ole huonot ajettavat, ainakaan ne ei saa puoltaa tai vetää mihinkään suuntaa, kun muutenkin talvella saa ajaa kieli keskellä suuta.
Ääni sinällään ei haittaa minua, otan mieluummin kuitenkin nastat kuin kitkat, mutta olen kuullut että uusiot ovat kovaääniset jokatapauksessa, se on mulle tosiaan se ja sama miten äänekkäät ovat, kunhan ovat turvalliset ja hyvät ajaa!!

Kommentteja, kokemuksia, kiitos!

meillä on ollu molempia, sekä michelinejä ja sitte jotain uusiorenkaita, eikä vaimo ole kyl valittanu ajoa talvella.. enkä itsekään. nyt ostin uudet goodyear ultra gripit jotka ei maksanu ku 250e/sarja... eli joskus saa myös merkkirenkaita suht edullisesti :)

Kyllä niitä uusiakin renkaita saa melko edullisesti, riippuu rengaskoosta. Mutta esim. mun pösöön 206 saa uudet kumit alle asennettuna 250- 350?/ sarja. Viimeksi ostin Kleberin kesärenkaat ja hinta oli 270?.

Yhteistyössä