Uusperheen joulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninnu

Vieras
Hei!

Ajattelin kysyä mielipidettänne seuraavasta asiasta.
Miehelläni ja ex:llä yhteishuoltajuus, tyttö on nyt kolme vuotias. Joulut on ollut tarkoitus viettää joka toinen -periaatteella. Isä näkee tytärtään joka toinen viikonloppu ja pari iltaa viikossa. Viime joulun tyttö vietti äitinsä ja hänen perheensä kanssa (aaton ja pyhät sekä joulua edeltävän viikonlopun). Tänä jouluna olisi meidän vuoromme viettää joulua tytön kanssa, mutta ei äidin mukaan onnistu. Saisimme viettää joulua ruhtinaallisesti aaton verran, äiti haluaisi tytön jo joulupäivän aamuna, syystä että "tytöllä on oikeus myös äidin puolen sukulaisiin jouluna".

Ymmärrän hyvin, ettei kukaan vanhempi halua viettää (varsinkaan) joulua erossa lapsistaan, mutta eikö ex osaa ajatella järjellä ja miettiä, mikä on tasapuolista ja oikein? Itselläni ei ole lapsia vielä, joten ajattelenko liian järkiperäisesti? Tunnen itseni niin avuttomaksi, kun en asialle voi mitään konkreettisesti tehdä. Ja tuntuu pahalle mieheni puolesta. Tyttö kun on meille molemmille älyttömän tärkeä ja rakas.

Jos minä olisin tilanteessa että olisin eronnut niin luultavasti ehdottaisin sellaista että pitäisin lapset 23-24 ja mies sitten 25-26 ja seuraavana vuonna toisinpäin.....en suostuisi siihen että lapset olisivat koko joulun isällään, ja tuskin isäkään siihen että koko joulun minulla.

Meillä myös miehellä 2 lasta edellisestä liitosta ja ovat meillä joka toinen joulu (nyt 4v ja 6v pojat) viime jouluna olivat meillä koko joulun (myös pyhät) ja ei ole mitään ongelmaa ollut. nyt pojat ovat tämän joulun sitten äidin luona kotona. käyvät meillä joka toinen viikonloppu :)

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Jos minä olisin tilanteessa että olisin eronnut niin luultavasti ehdottaisin sellaista että pitäisin lapset 23-24 ja mies sitten 25-26 ja seuraavana vuonna toisinpäin.....en suostuisi siihen että lapset olisivat koko joulun isällään, ja tuskin isäkään siihen että koko joulun minulla.

näin mäkin tekisin :xmas: ex kusetti ja käytti teitä hyväks :(

Meillä on yhteishuoltajuus eikä mitään sopimusta kuka pitää lasta pyhinä. Viime vuonna exä oli poikansa kanssa aattona aamupäivän ja joulupäivänä aamupäivän. Tänä vuonna ovat taas aattona aamupäivän muttei sen enempää. Olisin antanut pojan tänä vuonna koko jouluksi isälleen mutta hänellä on jotain parempaa tekemistä...

Ideana on tänä jouluna "tasata" tilanne, kun viime joulu meni täysin äidin ehdoilla. Ensi vuodesta eteenpäin olisi tarkoitus saada sopimus siihen suuntaan kun mum84 ehdottikin, eli 23-24 ja 25-26. Joka minun ja myös mieheni mielestä kuulostaa ihan tasapuoliselta.

Meidän uusioperheessä joulu vietetään yhdessä, on vietetty jo viisi joulua ja monta tullaan viettämään. MInä, mieheni, yhteinen lapsemme, mieheni ex-vaimo, heidän kaksi yhteistä lastaan, ex-vaimon uusi mies ja heidän yhteinen lapsensa = 4 aikuista ja 4 lasta.
IHania perhe jouluja!! odotan jo...

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnu:
Ideana on tänä jouluna "tasata" tilanne, kun viime joulu meni täysin äidin ehdoilla. Ensi vuodesta eteenpäin olisi tarkoitus saada sopimus siihen suuntaan kun mum84 ehdottikin, eli 23-24 ja 25-26. Joka minun ja myös mieheni mielestä kuulostaa ihan tasapuoliselta.

no tuota.. jos tarkoitus on siirtyä siihen että kumpikin saa lasten kanssa olla jouluna niin kaipaako se mitään "tasausta". siirrytte vaan suoraan siihen niin pääsettä vähemmillä tappeluilla.

meillä ei oikeen toimis ainakaan tänävuonna toi että lapset olis 2 päivää vaan koska lähdetään mökille jouluksi ja ois sitten pyhinä kamala ajaminen edestakas lapsia kuskatessa 200km suuntaansa matkaa

meillä on diili, että joka toinen joulu neiti on mun kanssa, ja joka toinen isänsä kanssa. Tänä jouluna on isän vuoro, enkä mä ole kyllä tullut ajatelleeksi alkaa sitä joulua rajoittamaan... Eli jos haluaa olla neitin kanssa vaikka tapaniin asti, niin olkoon. Ei se musta hyvältä tunnu, mutta mä olin tytön kanssa viime joulun. Ja saadaan sitt viettää taas uutta vuotta yhdessä.

Yhteistyössä