No onpas tullut vastauksia! Kiitos hyvistä ja pahoistakin.
En ole mikään niin nuori kait enää, kun ikää 34-vuotta. Ja jos jotain vastaan näihin, niin ekaksi, anoppia kysellään aina kylään, mutta kun se haluu, että me mennään sinne. Tiedä sitten miksi. Ja mulla on töistä lomaa vähän reipas 30 päivää vuodessa ja vaikka viettäisimme kaikki lomat siellä, niin silti olemme tässä anopin lähellä sen yli 330 päivää vuodessa, joten ei minusta ole ollenkaan kohtuutonta, jos haluan viettää lomani kotikaupungissani.
Ottakaa huomioon, että en suinkaan ole putkeen siellä tuota 30 päivää vaan suht lyhyissä jaksoissa ja tässä ajassa mun pitäisi tavata omaa sukuani ja isoa liutaa hyviä ystäviä jne. Joten aika vähän siinä on aikaa aina nähdä ketään. Joten tottakai haluan nähdä heitä edes sen vähän mitä lomiltani kerkeän.
Ja matkaa kotikaupunkiemme välillä on yli 700km, joten onneksi olkoon sille, joka jaksaa ajaa sen jouluna päivän aikana pienen lapsen kanssa...
Ja mieheni ei ole innokas viettämään joulua omassa lapsuuden kodissa, kun ei tule oikein toimeen yhden sisaruksensa kanssa. Tätähän anoppi ei ymmärrä, joten ei voi hyväksyä syyksi, että ollaan pois. Ja anoppilassa käy siis 5 lasta perheineen (paitsi me). Mun vanhemmilla käy mun lisäksi siskoni perhe. Anoppilassa vietetään joulua muutama tunti ja sit kaikki menee omaan kotiinsa. Me vietetään mun lapsuudenkodissa joulua olemalla yötä siellä (myös siskoni perhe, vaikka lähellä vanhempiamme asuvatkin). Tämä yökyläily, jos mikä, tuo joulun tuntua. Saa valvoa aatonaatonaattona ja paistaa kinkkua, heräillä yhdessä jouluaaton aamuun ja valvoa täydellä mahalla ja odotella joulupäivää. Ihanaa!
Ja omaan kotiimme emme voi vanhempia pyytää, koska minne siskoni perhe sitten menisi? Tulisi tänne? Ja tännekö tulisi anoppi ja appi ja miehen monilukuinen suku? En mä nyt sentään ala semmoista joulua järjestään, eikä meille edes mahtuisi.
Ja voi voi, että pidempi loma osuu aina joulun tienoille. Kyllä mä olen omasta mielestä oikeutettu viettämään vähäiset lomat kotipuolessa. En silti kerkeä nähdä vuodessakaan kaikki ystäviäni, saati sukulaisia.
Ja on totta, että meillä on mielen päällä muutto minun kotikaupunkiini heti kun saadaan työasiat sille mallille. Joten sitten anoppi voi miettiä itse, että haluaako se, että me vietetään en ruhtinaalliset 30 päivää lomaa heidän luona... Hänen mukaansahan meidän pitäisi viettää niitä osin nyt heidän kanssaan, vaikka asutaankin heidän lähellä. Joten hänen oman sanomansa mukaan meidän pitää viettää siis osa lomasta minun vanhempieni seurassa, vaikka asuisimmekin heidän kanssaan samassa kaupungissa. Joten taitaa sitten osua omaan nilkkaan! Luulen, että kun asumme heistä yli 700km:n päässä, niin hänkin toivoisi, että vietämme lomat heidän luona.. Katsotaanpa sitten miten mieli muuttuu!
Että semmoista. Kiitos mielipiteistänne!