Joulu anoppilassa; en halua mennä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan vattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka paljon matkaa sinun kotiisi?

Jos anoppi haluaisi teidät jouluksi sinne, niin miksette sitten vaikka joskus tekisi niin, että aattona olisitte anoppilassa ja sitten joulupäivä aamuna aikaisin lähtisitte sun kotiisi.
Tai viettäisitte jo aatonaattona joulua anopin kanssa ja antaisitte lapsen avata anopin ostamat lahjat jo siinä. Teette siitä jonkun perinteen, että vaikka joulupuuroa tms sellaista syötte aina silloin.

Me juostiin ennen ensimmäista yhteistä lasta vuorotellen molemmilla vanhemmilla ja ensimmäinen pojan joulu, ensin esim. aatto mun kotona ja joulupäivä anopilla. Seuraavana vuonna toisinpäin.
Nyt on tulossa neljäs joulu jonka vietämme kotona ja meille on tervetulleita molempien vanhemmat sekä sisarukset.

Oletko aika nuori? Ehkä joskus haluatkin viettää joulun omassa kodissasi?

...Ja kun tiedän, etten halua ikinä viettää joulua muualla kuin omassa lapsuuden kodissa.

No onpas tullut vastauksia! Kiitos hyvistä ja pahoistakin. ;)

En ole mikään niin nuori kait enää, kun ikää 34-vuotta. Ja jos jotain vastaan näihin, niin ekaksi, anoppia kysellään aina kylään, mutta kun se haluu, että me mennään sinne. Tiedä sitten miksi. Ja mulla on töistä lomaa vähän reipas 30 päivää vuodessa ja vaikka viettäisimme kaikki lomat siellä, niin silti olemme tässä anopin lähellä sen yli 330 päivää vuodessa, joten ei minusta ole ollenkaan kohtuutonta, jos haluan viettää lomani kotikaupungissani.

Ottakaa huomioon, että en suinkaan ole putkeen siellä tuota 30 päivää vaan suht lyhyissä jaksoissa ja tässä ajassa mun pitäisi tavata omaa sukuani ja isoa liutaa hyviä ystäviä jne. Joten aika vähän siinä on aikaa aina nähdä ketään. Joten tottakai haluan nähdä heitä edes sen vähän mitä lomiltani kerkeän.

Ja matkaa kotikaupunkiemme välillä on yli 700km, joten onneksi olkoon sille, joka jaksaa ajaa sen jouluna päivän aikana pienen lapsen kanssa...

Ja mieheni ei ole innokas viettämään joulua omassa lapsuuden kodissa, kun ei tule oikein toimeen yhden sisaruksensa kanssa. Tätähän anoppi ei ymmärrä, joten ei voi hyväksyä syyksi, että ollaan pois. Ja anoppilassa käy siis 5 lasta perheineen (paitsi me). Mun vanhemmilla käy mun lisäksi siskoni perhe. Anoppilassa vietetään joulua muutama tunti ja sit kaikki menee omaan kotiinsa. Me vietetään mun lapsuudenkodissa joulua olemalla yötä siellä (myös siskoni perhe, vaikka lähellä vanhempiamme asuvatkin). Tämä yökyläily, jos mikä, tuo joulun tuntua. Saa valvoa aatonaatonaattona ja paistaa kinkkua, heräillä yhdessä jouluaaton aamuun ja valvoa täydellä mahalla ja odotella joulupäivää. Ihanaa!

Ja omaan kotiimme emme voi vanhempia pyytää, koska minne siskoni perhe sitten menisi? Tulisi tänne? Ja tännekö tulisi anoppi ja appi ja miehen monilukuinen suku? En mä nyt sentään ala semmoista joulua järjestään, eikä meille edes mahtuisi.

Ja voi voi, että pidempi loma osuu aina joulun tienoille. Kyllä mä olen omasta mielestä oikeutettu viettämään vähäiset lomat kotipuolessa. En silti kerkeä nähdä vuodessakaan kaikki ystäviäni, saati sukulaisia.

Ja on totta, että meillä on mielen päällä muutto minun kotikaupunkiini heti kun saadaan työasiat sille mallille. Joten sitten anoppi voi miettiä itse, että haluaako se, että me vietetään en ruhtinaalliset 30 päivää lomaa heidän luona... Hänen mukaansahan meidän pitäisi viettää niitä osin nyt heidän kanssaan, vaikka asutaankin heidän lähellä. Joten hänen oman sanomansa mukaan meidän pitää viettää siis osa lomasta minun vanhempieni seurassa, vaikka asuisimmekin heidän kanssaan samassa kaupungissa. Joten taitaa sitten osua omaan nilkkaan! Luulen, että kun asumme heistä yli 700km:n päässä, niin hänkin toivoisi, että vietämme lomat heidän luona.. Katsotaanpa sitten miten mieli muuttuu!

Että semmoista. Kiitos mielipiteistänne!

^Miksi et heti voinut selittää asioita kunnolla? Vaan aloit ruikuttamaan ettet ikinä edes halua viettää joulua missään muualla kuin omien vanhempiesi luona. Mikäli käytät samaa taktiikkaa anoppiisi en lainkaan ihmettele että teillä on ongelma. Kumpikin ajattelee minä itse haluan sitä ja tätä, eikä osaa ilmeisesti asettua toisen asemaan.

Tuolla aiemmin oli hyvä idea se että menisitte vaikka aatonaattona tai edellisenä iltana anoppilaan, lapsi avaisi lahjat jne. Ja sitten sun vanhemmille.

Siis, että ajaisimme aatonaattona 700km pienen lapsen kanssa, seuraavana päivän avaisimme lahjat ja ajaisimme taas 700km pienen lapsen kanssa??? Eikö se ole aika kohtuutonta. Siinähän se joulu menisikin: autossa.

No en mä nyt halunnut sen kummemmin avautua, halusin vain todeta, että joulusta on tullut vähän inhottava sen takia, etten saa viettää sitä muitten mielestä missä haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen kirjoittaja;22246662:
Siis, että ajaisimme aatonaattona 700km pienen lapsen kanssa, seuraavana päivän avaisimme lahjat ja ajaisimme taas 700km pienen lapsen kanssa??? Eikö se ole aika kohtuutonta. Siinähän se joulu menisikin: autossa.

Jouluaatto on perjantaina tänä vuonna... Aloitat loman vaikka 22.12. (jos onnistuu), vietätte tuona päiväna anopin kanssa joulua pienimuotoisesti. Ajatte aatonaattona sinne kotiisi ja ehditte olla siellä koko aaton ja joulupäivän ja tapanina takaisin kotiin :)

No en mä nyt halunnut sen kummemmin avautua, halusin vain todeta, että joulusta on tullut vähän inhottava sen takia, etten saa viettää sitä muitten mielestä missä haluan.

Eiköhän sulle yritetty ehdottaa, että kävisitte siellä anoppilassa ENNEN KUIN LÄHDETTE sinne sun kotikaupunkiisi.

Kumma ettei voi ymmärtää, että toinenkin haluaa niitä juhlahetkiä, ja lomanaikoja kokea lapsen- ja lapsenlapsensa kanssa?
Ehkä asutte anopin kanssa lähekkäin, mutta kyllä se joulu on hiukka eri, kun joku normi perjantaikyläily.
Onhan se sinullekin.
Tarjoaako anoppi muuten ruokaa kun kyläilette siellä? Jospa se on syy, miksi haluaa teidät sinne, eikä toisin päin.
Ja mun mielestä asiat ei aina mene niinkuin itse haluaa, kun aikuiseksi kasvaa ja lapsia tulee.
Mä itse haluisin olla kaikki pyhät vaan kotona ja lihoa :D , mutta lapselle, ja isovanhemmille on tärkeetä nähdä toisiaan myös juhlapyhinä, joten käymme kaikissa kolmessa mummolassa.

Onko miehesi ainoa poika? vai miksi teidän tulo on välttämätön, jos teitä ei miehen äiti kiinnosta?
Jos saatte paremmat palvelut kotonasi, olet tottunut olemaan passattu, et halua teille ruokittavia etkä halua vaan käydä anopilla, koska joutuisitte sitten itsekin laittaa joulua.

tottakai joulu ja pyhät on eri asia kuin arki. toisaalta kerrot, että anopilla käydään vaan muutama tunti, eli odotat vähän että teidät pitäisi kutsua yöksi, mutta itse et halua kutsua anoppia ja sukua edes päiväseltään.

olet tottunut pääsemään helpolla. kyllä se anoppi tottuu olemaan ilman teitä joulun. onhan hänellä muita lapsia, joita ei ehkä kutsuta joulun pyhiksi olemaan viikkoja toisellakaan mummolla.

paljon mukavampi niin, että ne tulevat ketkä haluavat oikeasti tulla.

[QUOTE="Aikuinen";22244802]A

Miksi ette kutsu sekä omia vanhempiasi että anoppia teille viettämään joulua?[/QUOTE]

Miksi pitää pyytää yhtään ketään kotiinsa? Eikö kotona yleensä saa olla omissa oloissaan?

Meillä on aina oman perheen kanssa kotijoulu. tai kun olimme lapsettomia ja kun oli vaan yksi lapsi ja asuimme vielä lähellä meidän vanhempia, kävimme molemmissa.

Nyt asumme kaukana ja en jaksa pakata edestakaisin tavaroita, ensin paketit autoon ja sitten takaisin kotiin. siis koko perheen lisäksi. Jos jomman kumman lapsuudenperhe nauttisi oikeasti joulun laittamisesta ja ruoanlaitosta ja toisten passaamisesta, menisin mielelläni. mutta kun se tuntuu olevan pakkopullaa, niin kiva olla ihan vaan kotona.

Minäminäminä, vaikea uskoa että olet 34. Ja jos tarkkoja ollaan, kyllähän SÄ voit olla joulun missä tykkäät... Tuskin se sun anoppis muutenkaan just sua sinne kotiinsa kaipaa vaan muuta perhettäsi.

Kukaan ei ole sulle ehdottanut muutenkaan tollasta järjestelyä. Vaan että menette esim 22.12 illalla anopille, jossa lapsenne avaa lahjat ja syötte riisipuuroa tai mitä sitten teettekin. Räpsitte tonttulakit päässä valokuvia toisitanne. 23.12 aamulla hyppäätte autoon ja huristelette sun vanhempien luokse. Mikä siinä on niin vaikeata?

[QUOTE="kaunis";22247337]Ihan järkky anoppi. :O Kuula kalloon vaan![/QUOTE]

Minä en menisi ihan niin pitkälle, (vaikka mieli tekisi) vaan pysyisin kaukana anopista kokonaan ja samoin käskisin miehen laittaa välit poikki "perheeseensä".

[QUOTE="kaunis";22247337]Ihan järkky anoppi. :O Kuula kalloon vaan![/QUOTE]

joo tappakaa se ämmä! :) ja tehkää siitä teidä joulukinkku! ;) SYÖTTE anopin kutaleen pois! :D :D :D

[quote="jasmin";22247378]joo tappakaa se ämmä! :) ja tehkää siitä teidä joulukinkku! ;) syötte anopin kutaleen pois! :d :d :d[/quote]

minusta tuntuu, että minä teen noin.

Hahaa, luuletteko, että anopille käy semmoinen järjestely, että joulua vietettäisiin siellä muulloin kuin 24.12.???? Ei kuuna päivänä! Kun meidän pitäisi olla paikalla juuri 24.12. ja muu aika ei ole hyvä aika, koska muukin suku kokoontuu 24.12. Esim. Uudet Vuodet ollaan vietetty AINA anoppilassa, mutta eihän se oli mitään...

Yhteistyössä