Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
clivia, miksi et pyydä elatusmaksua kelalta joka perisi ne sit exältäs, ei tarvitsisi joka kuukausi tapella.Jos asiat on pelkkää riitelyä on musta lastenkin edun mukaista että ollaan mahdollisimman vähän tekemisissä ettei tarvitse vanhmpien riidoista kärsiä.
Ei ole käytännössä ollut mahdollista kun exä on hyväpalkkaisessa työssä ja ilmoittanut että haluaa maksaa ne itse.Maksua voi vetkuttaa kuukauden ilman että niitä saa kelalta perittäväksi.Oikeuteen ollaan menossa muutenkin asian tiimoilta,sitäkin se vedättänyt jo kaksi kuukautta jättämällä tulotietonsa ilmoittamatta ja anomalla aina lisäaikaa saadakseen selvitettyä tilanteensa.
Loputtomiin se vedätys ei kuitenkaan onnistu ja itselleen tekee kiusan,kaikki tulee korkojen kanssa maksettaviksi joka tapauksessa,samaten kuin joutuu maksamaan kalliit oikeudenkäyntikulut ja asianajajansa ym.
Kyse onkin vain ja ainoastaan kiusanteosta,ei mistään muusta.
Mä en ole sen kanssa tekemisissä,mutta esim. tilanteissa jolloin palauttaa lapset,ei suostu niitä palauttamaan ellen mene näytille naaman eteen että näkee missä kunnossa olen.
On jättänyt mm. palauttamatta lapset tämän vuoksi ja väittänyt että olen siinä kunnossa ettei mulle voi lapsia antaa jolloin taas lastensuojelusta on soitettu ja todettu että olen ihan asiallisessa kunnossa ja sen jälkeen he soittavat exälle ja käskevät tuoda lapset.KUn toisella päässä viiraa niin mahdotonta hoitaa yhtään mitään asiaa kun on yhteishuolto.Sitä taas ei saa peruttua kunnei exä tee mitään rikollista.