Uusperse-elämä ottaa päähän, ei toimi ollenkaan (purnausta, rankkaa kieltä, herkät älkööt vaivautuko)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuppi täysi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minusta uusperheille pitäisi olla samanlainen virallinen syyni kuin adoptioperheillekin. Teinien kohdalla on aika sama, onko se vanhempi bio-, uusio- vai kierrätysvanhempi. Meidän naiasten, kjotka olemme uusiopatiutuneet, pitäisi myös muistaa, että teini-ikä on teini-ikä. Vaikka ne omat biopennut olisivatkin vasta tarhaikäisiä.

Onko aivan mahdotonta, että lapsi muuttaisi äitinsä luokse asumaan? Tyttö ei vissiin siedä sinua etkä sinä tyttöä, joten onko edes jäärkevää yrittää asua saman katon alla?

typerästi sanottu, muuten...kyllä ne bio-teinitkin voi noin käyttäytyä t. itse sen kokenut
Miten niin typerästi? Justhan mä sanoin, että bioteinitkin. Lihavoin vielä kohdan, jos et muuten lausetta löydä.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mun oma ainut tyttäreni on aivan mahdoton,sulkeutunut ja vaikea.Muuttaa isälleen nyt koska siellä saa tehdä mitä haluaa.
Ja luultavasti muuttaa kipin kapin takaisin, koska isän luona ei sittenkään ollut pelkästään leipää ja sirkushuveja.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
ap taisi luovuttaa jo???

No kuka jaksaa jos saa kokoajan takaisin et mitäs otit miehen jolla on entuudestaan lapsia ja pitää vaan jaksaa sitä lapsen vittuilua...
Mä en ainakaan jaksais loputtomiin...niin sitä miestä kuin hänen lastaankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Minusta uusperheille pitäisi olla samanlainen virallinen syyni kuin adoptioperheillekin. Teinien kohdalla on aika sama, onko se vanhempi bio-, uusio- vai kierrätysvanhempi. Meidän naiasten, kjotka olemme uusiopatiutuneet, pitäisi myös muistaa, että teini-ikä on teini-ikä. Vaikka ne omat biopennut olisivatkin vasta tarhaikäisiä.

Onko aivan mahdotonta, että lapsi muuttaisi äitinsä luokse asumaan? Tyttö ei vissiin siedä sinua etkä sinä tyttöä, joten onko edes jäärkevää yrittää asua saman katon alla?

typerästi sanottu, muuten...kyllä ne bio-teinitkin voi noin käyttäytyä t. itse sen kokenut

Mun oma ainut tyttäreni on aivan mahdoton,sulkeutunut ja vaikea.Muuttaa isälleen nyt koska siellä saa tehdä mitä haluaa.

Haluaako lapsi sitä itse ?
Tuntuu vaan aika rankalta jos työnnät ns ongelman pois...
Toki en tiedä millaista teidän elämänne on, mutta tsemppiä kuitenkin.
En ole työntämässä pois,itse haluaa muuttaa,en päästäis millään.

Sehän on tätä nykyajan itsekkyyttä että ihmisillä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.
Minusta ainakin näyttää, että jopa eläkeläiset kaipaavat täydellistä hyväksyntää ja rakkautta omilta vanhemmiltaan, niin me kaikki.
Jos lapsia tekee, heistä on aina vastuussa. Valitettavasti vanhemmuus on raskas työ.

Joten koskaan ei saisi perustaa perhettä sellaisen kanssa jolla on lapsia.

ap taisi luovuttaa jo???

No kuka jaksaa jos saa kokoajan takaisin et mitäs otit miehen jolla on entuudestaan lapsia ja pitää vaan jaksaa sitä lapsen vittuilua...

Minulle ei selvinnyt miksi ap haluaa jatkaa liittoaan puusilmäisen miehen kanssa huolimatta hankalasta teinistä???

Haiskahtaa vähän rahapoliittiselta toiminnalta, yh-äiti löysi elättäjän itselleen ja lapsilleen - en luovu elättäjästä, mutta elättäjän penskasta pitäisi päästä eroon, vai??

Ja luultavasti muuttaa kipin kapin takaisin, koska isän luona ei sittenkään ollut pelkästään leipää ja sirkushuveja.

Se on ensimmäinen kerta kun isänsä sanoo sille ei niin sota on valmis.Exä saa yksinhuoltajuuden,mä olen niin väsynyt tähän jatkuvaan tappelemiseen lapsista.Jos lapset haluaa muuttaa ja sossu sen mukisematta hyväksyy niin sitten menevät sinne missä kuvittelevat että heidän on parempi olla.

Sehän on tätä nykyajan itsekkyyttä että ihmisillä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.
Minusta ainakin näyttää, että jopa eläkeläiset kaipaavat täydellistä hyväksyntää ja rakkautta omilta vanhemmiltaan, niin me kaikki.
Jos lapsia tekee, heistä on aina vastuussa. Valitettavasti vanhemmuus on raskas työ.

Olet varmaan aika lähellä totuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja ?????:
ap taisi luovuttaa jo???

Minulle ei selvinnyt miksi ap haluaa jatkaa liittoaan puusilmäisen miehen kanssa huolimatta hankalasta teinistä???

Haiskahtaa vähän rahapoliittiselta toiminnalta, yh-äiti löysi elättäjän itselleen ja lapsilleen - en luovu elättäjästä, mutta elättäjän penskasta pitäisi päästä eroon, vai??

Mä luulen että ap:lle menee miehensä kanssa hyvin silloin kun tää miehen tytär ei oo maisemissa vaan esim jossain leirillä. Joten kait siellä on taustalla joku usko siihen hyvään suhteeseen.

Mutta se onko kyse jostain rahapoliittisesta suhteesta niin en oikein tahdo uskoa siihen. Tai toivon ainakin ettei siitä olisi kyse.

Niin tai näin, mutta eikö lapsilla ole myös velvollisuuksia eikä vain pelkkiä oikeuksia.
Vanhemmilla on velvollisuus antaa lapsille rajat joiden mukaan eletään...

ap taisi luovuttaa jo???

Mä luulen että ap:lle menee miehensä kanssa hyvin silloin kun tää miehen tytär ei oo maisemissa vaan esim jossain leirillä. Joten kait siellä on taustalla joku usko siihen hyvään suhteeseen.

Mutta se onko kyse jostain rahapoliittisesta suhteesta niin en oikein tahdo uskoa siihen. Tai toivon ainakin ettei siitä olisi kyse.

miten niin rahasta... ei meillä ainakaan. Kun ei ole sitä yhteistä lasta, enkä ikinä edes halua. Kirjoitin vain, että mun lapsia kohdellaan eri lailla kuin miehen bio-lasta.
Hälle kyllä ostellaan lahjoja jne, mut ei mun lapsille. Mies saa olla poissa kotoa niin paljon kuin huvittaa silloin, kun omansa on äidillään..
Ja silti olen muka vastuussa myös miehen lapsesta..... no, olenkin aina sanonut, että kyllä MINUN arvoni sit ymmärretään kun muutan pois lapsineni.
Katsotaan sit kuka olikaan väärässä.

Ja en ole ap.

Niin tai näin, mutta eikö lapsilla ole myös velvollisuuksia eikä vain pelkkiä oikeuksia.

On velvollisuuksiakin, mutta tuli vaan mieleeni, että millaisen kuvan ap antoi itsestään ennenkuin sai "jalan oven väliin"??? Varmaan aika erilaisen kuin todellisuus on?`?? Kuten kai lapsikin, mutta lapsi sentään on vain lapsi.

Aivan mutta mutta. Kun tätä palstaa lukee, 99% äideistä inhoaa kaikkia muita kuin omia biologisia lapsia. Heti kun tulee äidiksi, alkaa inhota muiden lapsia. Miksi ihmeessä ei voisi lailla kieltää uusperheitä? On tietysti se 1%, jotka rakastavat muitakin kuin itseään(koska sitähän se omien lasten rakastaminen on).

ap taisi luovuttaa jo???

Luulen kuitenkin että monella yh-äidillä menee taloudellisesti paremmin yksin kun miehen kanssa. Vai miksi niin monen yh:n uusi mies on kirjoilla ihan toisessa osoitteessa?

Joten mä tiedän että se tuo ihan varmasti mukanaan jotain mistä molemmat ei oo samaa mieltä...ymmärrän tosi hyvin sua siis.Meillä välillä on jotain pientä mustasukkasuutta,miehellä siis ex miestäni kohtaan..sekin on tosi stressaavaa.

..En osaa oikein sanoa sulle mitään viisasta,halusin vain kertoa ettet ole yksin,meitä on varmasti paljon,paljon uusperheellisiä jotka tietävät että jotain se tuo mukanaan,ei niin kivaakin.

Tsemppiä! :hug: :flower:

On velvollisuuksiakin, mutta tuli vaan mieleeni, että millaisen kuvan ap antoi itsestään ennenkuin sai "jalan oven väliin"??? Varmaan aika erilaisen kuin todellisuus on?`?? Kuten kai lapsikin, mutta lapsi sentään on vain lapsi.

Nyt ajatellaan heti että kun ap sanoi lapsen olevan ilkeä ja hankala niin sehän ei voi olla niin vaan ap on se jättipaska joka sepittää ja luo verkkoa.
Juttuhan tais mennä niin ettei tää tyttö asunut isänsä kanssa heti vaan muutti ap:n ja isänsä yhteiseen kotiin...
Ja kuka oikeasti katsois omilta bio-lapsiltaan sellaista käytöstä et sikaillaan ja ollaan noteraamatta mitä sanotaan ?

Mun mielestä suurin ongelma on sse 2puusilmäinen" isä, ei teini. Teini on teini ja käyttäytyy sen mukaan. Olisiko niinet miehesi tuntee syyllisyyttä erosta (niinkuin joku kirjkoitti) ja siksi ei halua/ pysty komentamaan lastaan?!
Käykö tämä äidin luona asuva lapsi teillä usein?

Nyt ajatellaan heti että kun ap sanoi lapsen olevan ilkeä ja hankala niin sehän ei voi olla niin vaan ap on se jättipaska joka sepittää ja luo verkkoa.
Juttuhan tais mennä niin ettei tää tyttö asunut isänsä kanssa heti vaan muutti ap:n ja isänsä yhteiseen kotiin...
Ja kuka oikeasti katsois omilta bio-lapsiltaan sellaista käytöstä et sikaillaan ja ollaan noteraamatta mitä sanotaan ?

minusta tässä on se ongelma.. kun sitä juuri katsotaan. näin siis ymmärrän ap:n miehen toimivan. jos ja kun lapselle on neuvottu hakemaan apua niin sitä tulisi hakea. solmut jotka on kaiken tämän takana pitäisi selvittää.. myös ap:n ja miehensä. ei ne pelisäännöt ole kummallekin tasavertaiset ja samat jos mies ei puutu lapsensa tekemisiin.

mä saan aina toisinaan tääl palstalla paskaa niskaani kun sanon ihan suoraan et uusperheeseen en alkais mistään hinnasta. en olis huoolinu miestäni jos hänellä olis ollut lapsia ja jos itse olisin yh niin pysyisin sellasena kunnes lapset olis omillaan. olen nähnyt siskon perheessä aikas läheltä miten pelittää yhtälö: vittumainen, pikkurikollinen teini erosta syyllisyydentuntoinen isä-kkiusaaja ex. osaki tosta yhtälöstä saa ihmisen hulluuden partaalle, saatikka sitten koko paketti paskalla kipsttuna tiiviistki yhteen. ei kiitos mulle!!

Se on ensimmäinen kerta kun isänsä sanoo sille ei niin sota on valmis.Exä saa yksinhuoltajuuden,mä olen niin väsynyt tähän jatkuvaan tappelemiseen lapsista.Jos lapset haluaa muuttaa ja sossu sen mukisematta hyväksyy niin sitten menevät sinne missä kuvittelevat että heidän on parempi olla.

Älä huoltajuutta anna, huoltajat päättävät lapsen asuinpaikasta. Kun lapsi haluaa palata, on hyvä kun voit toivottaa hänet tervetulleeksi ilman huoltajuuden muutoksia.

ap taisi luovuttaa jo???

Jos ei jaksa niin lähtee kävelemään. Todennäkösesti siinä tekee kaikille palveluksen!

Yhteistyössä