V-alkuiset tytönnimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiirus tulee kohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viveka, Veronika ja Erika ovat karmeita nimiä mielestäni. Älä vaan anna niitä.

Vanamo on yhtenä nimenä tuttuni lapsella. Äiti olisi halunnut antaa sen etunimeksi, muttei isä hyväksynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja erikoinen mutta kaunis:

Venni on yleisemmin pojan nimi. Näkyy väestörekisterikeskuksen sivuilta. En antaisi sellaista nimeä, josta ei tiedä selvästi sukupuolta. Voi tulla sekaannuksia esim. hotellihuoneita varatessa ja joutuukin vastakkaisen sukupuolen kanssa samaan huoneeseen tms. noloja tilanteita.

Alkuperäinen kirjoittaja sfghgfhgf:
Alkuperäinen kirjoittaja erikoinen mutta kaunis:

Venni on yleisemmin pojan nimi. Näkyy väestörekisterikeskuksen sivuilta. En antaisi sellaista nimeä, josta ei tiedä selvästi sukupuolta. Voi tulla sekaannuksia esim. hotellihuoneita varatessa ja joutuukin vastakkaisen sukupuolen kanssa samaan huoneeseen tms. noloja tilanteita.

Venny sen sijaan on tytön nimi.

Myös Vieno on sekä pojan että tytön nimi. Tosin varmaan aika harvinainen miehen nimi nykyisin.

Ap:n tilanne sikäli aika hauska, että pari vuotta sitten etsin kaksosille nimiä, joissa oli samat perusteet: pojasta piti tulla Verneri ja mummot kilvan etsivät V-alkuista tytön nimeä, mielellään kolmitavuista.

No, Verneristä tuli kaksi päivää ennen ristiäisiä ihan muu nimi ja samalla unohdimme lapsikatraan kohdalta v-alkuisuuden. Kolmitavuisuudesta pidimme kiinni.

Valma on varmaan jo mainittu, mutta sitä mietin pitkään, vaikka ei kolmitavuinen olekaan. Lisäksi harkitsi joitakin yhdysnimiä esim. Viivi-Sofia tms. Mies ei innostunut viivanimistä. Vadelma olisi ollut ihana ja sopinut vauvalle, mutta aikuisen nimenä se tosiaan olisi aika hassu. On kuitenkin Suomessa sen nimisiä kastettu.

Onnea etsintään ap:lle!

...nimi vappu? tunnetteko ketään vappua? Minusta kaunis nimi mutta pelkona se että lasta tosiaan kiusataan tästä asiasta ja rankasti. Tiedän vain sen radiojuontaja Vappu Pimiän ja hänelle kyllä nimi sattuu persoonaan kuin nyrkki silmään :)

Alkuperäinen kirjoittaja entäpäs...:
...nimi vappu? tunnetteko ketään vappua? Minusta kaunis nimi mutta pelkona se että lasta tosiaan kiusataan tästä asiasta ja rankasti. Tiedän vain sen radiojuontaja Vappu Pimiän ja hänelle kyllä nimi sattuu persoonaan kuin nyrkki silmään :)

Mun mummin nimi oli Vappu. Muita en sitten tiedäkään, paitsi juuri tuon Vappu Pimiän. Harvinainen nimi, ja musta oikein kiva!

vanhat nimet on todellakin otettu uudestaan käyttöön. Tässä esimerkkinä tuttava-ja sukulaispiirissämme "vanhoja mummojen" nimiä, ei tosin v-alkuisia mut kuitenkin: sylvi, alma, tyyne, helmi, siiri

Alkuperäinen kirjoittaja yks uus:
Mun yks tuttu vauva on Verafiia

Verafiia kuulostaa ihanalta nimeltä! Siinä on sellainen kaunis sointu. Olen muutenkin hurahtanut erikoisiin nimiin. Itse olen ikäni kärsinyt Päivi nimestä joita löytyy Suomesta tuhat ja kaksi. Olen aina lapsesta asti halunnut itselleni erikoisemman nimen, sellaisen ettei samassa luokassa olisi viittä saman nimistä. Nythän on yleistynyt fiia-päätteiset nimet: Serafiia, Adolfiia ym. Verafiiaan en ole aikaisemmin törmännyt, ihastuin hetí!! Voisin omalle lapselleni kuvitella hyvinkin nimeksi Verafiia! =)