v*ttu että tekis mieli lyödä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
tota lasta. se on nyt muutaman viikon ollu ihan mahdoton. se raapii,potkii,lyö, vetää verhot alas,kiipee pöydälle ja heittää kaikkea minkä käsiinsä saa. siis on ihan raivoissaan. ei haluu olla sylissä, ei rattaissa,ei sängyssä,ei lattialla. ei halua syödä, ei nukkua, ei leikkiä, kuunnella satuja, ei mitään.

mulla on nyt rv 38+ enkä pääse liikkeelle liitoskipujen takia enää kovin nopeesti, joka paikkaa särkee ja vihloo, ja sitten tuo kaikki p.aska tähän päälle, niin voin kertoa että on niin passska siilis ettei ole tosikaan. lapsiparka kun on saanut tällasen äidin, jolla menee jo hermot, mutta eipä tunnu tuo lapsikaan nyt niin miellyttävältä.

meillä ei ikinä lyödä tms, mutta jotenkin kaikessa tässä vidutuksessa tekis mieli näyttää tolle lapselle miltä kaikki lyönnit ja potkut ja puremiset ym tuntuu, josko vaikka sitten oppis. enkä voi lähtee ulos rauhottumaan kun se tekis vielä jotain ihan holtitonta....mies tekee pitkiä päiviä, joten siitä ei nyt ole näihin tilanteisiin apua. isovanhemmat on niin kaukana etteivät voi noin pientä(siis 1v8kk) luokseen ottaa,eikä täällä asu muitakaan vastuullisia,joihin voisin nyt tukeutua. että on elämä niin syvältä välillä.

pakko purkaa pahinta kiukkua edes tänne,vaikken kauheesti odota tänkään mua auttavan. tällä hetkellä ymmärrän hyvin ihmisiä joilla on lapsenhoitaja 24h/vrk, ettei tarvii omalta lapselta kestää tällasta, valikoi vaan ne kivat jutut....

Oletko yrittänyt ottaa jämäkästi syliin ja pitää siinä kunnes rauhoittuu. Ei tietysti ole helppoa sen mahan kanssa sekään, mutta huomaisi ettei voi sinua pyöritellä, vaan sinulla "on valta". Siis tuli mieleen jos on huomannut, että et pääse nopeasti eikä sinulla ole oikein konsteja pysäyttää temppuja, niin käyttää tilannetta hyväkseen, eli on ehkä hänelle kiva leikki..

Olen huomannut että kun aikuinen ei ole henkisesti läsnä, lapsen on pakko hakea huomiota. Yritä pitää jonkinlainen päivärytmi, se luo turvallisuutta. Muietuuko mieleen ketään äiti-ihmistä, joka voisi aamupäiväisin ottaa teidänkin lapsen mukaansa ulkoilemaan.

Jaksamista, olosi helpottaa kunhan vauva syntyy.

vesivärejä tai kyniä sille ei voi antaa kun järsii kaiken mistä jotain irti saa, siis tunkee edelleen kaiken suuhun. sylissä rimpuilee niin paljon että mun masuun sattuu, eli aika hankalaa sekin. emmä kohta enää keksi mikä sillä on, kaiken huomion saa, ja kaikkea kivaa oon yrittänyt sen kanssa tehdä, ulkona saa juosta mielin määrin, hyppiä ja riehua, mutta koskaan ei oo "nätisti".

mulla oli joskus samat fiilikset(paitsi että en ollut raskaana) eikä mulle ole ollut miestä koko lapsen olemassa olo aikana(lähti kun olin raskaana) mä ymmärrän sua ihan täysin..välillä musta tuntui että olen maan päällisessä helvetissä..se oli ihan älytöntä en pystynyt yhtään nauttii äitiydestä.kyllä meni itdsetuntokin vauhdilla alas..päässä takoi ajatus tätäkö tää nyt sit on ties kuinka monta vuotta vielä(nyt on onneksi vähän helpompi).eikö miehes voisi tehdä lyhyempää päiväää sun ja lapsen hyvinvoinnin takia??en usko että se olisi mahdotonta,ei voi olla!vai eikö mies tahdo/ymmärrä?

olisko ketään kaveria jonka kylään vois mennä
sais itekki vähän juttu seuraa ja lapsella jotai muuta katottavaa un omat
tavarat.
tai joku tulis kylään etes.
meillä tykätään ainakin fröbelinpalikoista jos jotain videoita vois ajatella
jähmettää tuon taaperon totaalisesti saattaa jopa nukahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yks juttu mikä oikeasti auttaa sinua.
LAITA LAPSI LÄTRÄÄN VEDELLÄ.VAIKKA AMMEESEEN. Sukat jalkaan niin ei kaadu.
Toi oli hyvä neuvo.Mulla sa´man ikäinen poju ja on muuten villi.Sekin ikävä kyllä raapii mua kun suuttuu.Kun vauva 7kk on lattialla niin hei yrittää ajaa mopolla päältä tai kävellä sen selän yli jne...Koko ajan saa olla kattomassa ettei loukkaa vauvaa. :/ Mutta välillä kun tilanne käy sietämättömäksi ja pitäs joku homma saada tehä rauhassa niin yritän keksiä jotain mikä sais sen kiinostumaan ja kestäis mahku kauan. :D Vessaan jos pääsee livahtamaan niin pytty täyteen paperia ja hanat auki ja suihku käteen. :whistle: Luojan lykky ei osaa lukita vessan ovea.

Alkuperäinen kirjoittaja :
mulla oli joskus samat fiilikset(paitsi että en ollut raskaana) eikä mulle ole ollut miestä koko lapsen olemassa olo aikana(lähti kun olin raskaana) mä ymmärrän sua ihan täysin..välillä musta tuntui että olen maan päällisessä helvetissä..se oli ihan älytöntä en pystynyt yhtään nauttii äitiydestä.kyllä meni itdsetuntokin vauhdilla alas..päässä takoi ajatus tätäkö tää nyt sit on ties kuinka monta vuotta vielä(nyt on onneksi vähän helpompi).eikö miehes voisi tehdä lyhyempää päiväää sun ja lapsen hyvinvoinnin takia??en usko että se olisi mahdotonta,ei voi olla!vai eikö mies tahdo/ymmärrä?

mies tekis heti lyhempää päivää jos se olis meille taloudellisesti mahdollista. ongelma tässä onkin just se etten mä voi nyt viel hetkeen mennä töihin, jotta saatais kahden hengen tuloilla maksettua kaikki menot. meillä ei oo nytkään riittävästi rahaa,joten mies ei voi lyhentää tällä hetkellä työaikaansa. se jäis jopa koti-isäks jos pääsisin sellaseen työhön joka riittäis meille....auttaa mua kotitöissä, kun tulee kotiin,mutta tähän lapsen kanssa olemiseen se ei auta,kun tuo on jo nukkumassa kun iskä tulee kotiin....

mulla on sellanen lapsi joka vaan menee ja menee ja saman ikäisenä ku hänen lapsi nyt on ,ei auttanut mikään!!ei oikeesti.paitsi jos meillä oli kylässä joku lapseton ihminen sit se vaan esitteli lelui jos oli niin kilttiä,tai jos oltiin perhekerhoissa niin ei ollut niin mahdoton. kotona oli pahin.sitä jatkui 7kk iästä melkein 3vuotiaaksi nyt on mahdoton menee enään vaan 80% ajasta jonka on hereillä(joten hermo kahvin ehtii yleensä juomaan)

En osaa antaa mitään neuvoa, välillä vaan on helvettiä jolloin tekis mieli laittaa mukulat jauhelihaksi ja pakastimeen. Välillä auttaa kun ihan oikeesti vetää syvään henkeä ja laskee 10. välillä tulee kylään puuhapete/maisa tms. Ketään ulkopuolista kun en lapsia vahtimaan saa niin noi dvd-levyt antaa hetken omaa aikaa.

Muovailuvaha on muuten kivaa mutta menee hermot kun sitä tungetaan suuhun.

Lukeminenkin auttaa välillä saa itse löhötö (tai sitten päällä pompitaan.)

Joskus tehoaa kun laitetaan musiikki kovalle ja tanssitaan koko porukka.

piirtämistäkin nuo hetken jaksavat.

Pitkää pinnaa toivotellen

Välillä hermoheikko äiti

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
koskaan ei oo "nätisti".

Nukutteko tarpeeksi, syöttekö hyvin? Tarkoitan teitä molempia.

Kun et tiedä mitä tehdä, aloita siitä että perustarpeet on tyydytetty ja sitten vasta mietit virikkeitä. Sinä kuitenkin päätät teidän päiväohjelman ja sillä siisti.

jos asut jossain lähistöllä niin mä voisin vähän jeesaa,kokemustakin löytyy omasta takaa(ja tällä hetkellä senverta kasassa itsekki että jaksaisi ain välillä)

Samat sanat. Jos sinulla ap on joku nikki, laita y-viestiä.

Otatko tarpeeksi huomioon lastasi,joss
hän aistii että olet kipeä ja kovin väsynyt
tehkää jotain kivaa yhdessä ja näytä
lapsellesi paremmat tunteesi.ei mitäänn
huutamisia tai jatkuvaa ei.ei.ei!
odota että lapsi rauhoittuu ja sitten istut
hänen viereensä ja halaat ja unohdat
lyömis aikeesi,ei väkivallalla saa mitään
aikaan.jaksamisia sinulle.

nukkuu sentään hyvin - kunhan ensin nukahtaa- saan ite ehkä 7 tuntia unta/vrk, kun nää raskausongelmat verottaa osansa. ruoka on terveellistä,monipuolista ja jopa itseäni kehuakseni voin sanoa että hyvää...

sehän tässä just on se ongelma että tuo lapsi ei tykkää "leikkiä"... vedessä viihtyy ja saa omalla pihalla lutrata ihan mielin määrin altaassa, eli sekin keino on käytössä. dvd:t ei vielä kiinnosta ja niinkuin sanoin niin kaikki minkä sille antaa, menee suuhun joten nuo muovailuvahat ym, saa vielä odottaa =(

kyllä mä tiedän/uskon/toivon että tää tästä viel helpottaa, mutta nyt vaan on voimat ihan lopussa....kiitos kuitenkin hirveesti teille myötätunnosta ja neuvoista!!!! =) sekin auttaa että joku kuuntelee ja ymmärtää, välillä harmittaa kun joutuu joka päivä miehelle avautumaan näistä, kun se ei asialle oikeesti voi nyt mitään...saan vaan sillekin pahan mielen kun se meitä töissä ajattelee ja miettii kuinka jaksan...

aapee:
koskaan ei oo "nätisti".

ei se ole lapsen käytös tossa vaiheessa nukkumisesta tms.kiinni(ja jos lapsi valvottaa,siis herättää öisin äitiä niin siihen ei poppakonstia löydy).ettätuskin on mistään laiminlyönnistä kyse.lapseni oli just samanlainen.se on luonne&temperamentti. ja isäni kertoi että mä oon ollu ihansamanlainen pienenä ku omani on nyt.ajan kanssa on vähän helpottanu ku alkaa lapsi ymmärtää varoa vähän itsekki..mitä nyt välillä kiipee kirjahyllyyn ja yrittää sohvan selkänojalta hyppää sen 100kertaa yhden aamun aikana..yms

tuskin on mistään laiminlyönnistä kyse.

En tiedä kenelle lainauksen osoitit, mutta minulle ei ainakaan tullut mieleen että lasta jotenkin laiminlyötäisiin. Ja kokemusta on, sekä omista että vieraista. Samanikäinen sukulaistyttö nukkuu juuri päiväunia parin metrin päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Kuulostaa siltä että lapsi tarvitsee leikkikavereita.

kavereiden kanssa saa touhuta monta kertaa viikossa plus puistossa riehumiset päälle...eli en nyt ihan totakaan allekirjota....ja kaikkea kivaa koitan joka päivälle keksiä, mutta kun nekin menee taisteluks..käydään syöttämässä sorsia ja kaneja tossa lähellä, pyöräilemässä, kun tykkää istua kyydissä kun äiti polkee, tosin reissuja on nyt pitäny hiukan rajottaa tän mun tilan vuoksi. käydään jätskillä ja kattomassa veneitä rannassa,retkellä pillimehujen ym kanssa, eli ei oo kyse siitä etten antais virikkeitäkään...

ei vaan tunnu mikään riittävän, ja tuntuu että haluaa väkisin joka asiasta saada riidan aikaseksi...

Yhteistyössä