V*ttu kun ärsytti (narinaa lapsiperheparkeista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ois itestäni uskonut että teen tän alotuksen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ootkohan:
Alkuperäinen kirjoittaja grr:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ja sit tällasten 15-v lasten vanhemmat käyttää perheparkkia. Samoin muut väärin perustein parkkia käyttävät ärsyttää. Muutamaan otteeseen olen kysynyt,että tarviiko siihen jättää,kun ei ole lapsia. Hyvin ovat punaiseksi vetäneet..

Minä olen kans parilta kysynyt, että "anteeksi unohtuiko teillä lapsi autoon" kun, joku parkkeeraa viereen ilman lapsia ja lähtee käveleen kauppaan.

Olitkohan se sinä johon mun mies törmäsi tässä taannoin? :) Eli jätti mut ja lapset kauppakeskuksen ovelle, ajo perheruutuun jotta tulleesa kaikkien ostosten kanssa saadaan kaukalot ym. hyvin sisään, ja joku mamma tuli heti kysymään jotain tuon tyylistä ihan ovelana :)

Ei se lopultakaan oo niin vaarallista.
no jos se hakee teidät yksin autolla taas kaupasta pois tullessa niin ootte kyllä just näitä uusrikkaita laiskoja juntteja.

ja sit tällasten 15-v lasten vanhemmat käyttää perheparkkia. Samoin muut väärin perustein parkkia käyttävät ärsyttää. Muutamaan otteeseen olen kysynyt,että tarviiko siihen jättää,kun ei ole lapsia. Hyvin ovat punaiseksi vetäneet..

Minä olen kans parilta kysynyt, että "anteeksi unohtuiko teillä lapsi autoon" kun, joku parkkeeraa viereen ilman lapsia ja lähtee käveleen kauppaan.

Olitkohan se sinä johon mun mies törmäsi tässä taannoin? :) Eli jätti mut ja lapset kauppakeskuksen ovelle, ajo perheruutuun jotta tullessa kaikkien ostosten kanssa saadaan kaukalot ym. hyvin sisään, ja joku mamma tuli heti kysymään jotain tuon tyylistä ihan ovelana :)

no jos se hakee teidät yksin autolla taas kaupasta pois tullessa niin ootte kyllä just näitä uusrikkaita laiskoja juntteja.

Mieluummin uusirikas laiska juntti kun luetunymmärtämisen kanssa kamppaileva juntti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs ämmä:
jep, ajan siihen parkkiin, jotta autoani ei kolhittaisi

eikö tällä logiikalla kannattaisi ajaa sitten mahdollisimman kauas näistä lapsiparkeista? kun ne lapsethan saattavat hiekkasilla kintaillaan laappia toisten autoja, tai joku uusavuton tahtoo turvallisesti pysäköidä, kun ei ahtaaseen tahdo ja samalla sitten lohmaisee sulta peilin.
turvallisimpia paikkoja on yleensä hiukan kauempana ovista.

Perheparkki on perheparkki. Kuka määrittelee perheen ja sen kuka siihen parkkipaikkaan saa ajaa. Missä on laki joka kiletää yksnäisen ihmisen parkkeeraamasta siihen. JA kyllä minä olen joskus ollut niin torvi, että olen pysäköinyt autoni siihen vaikka olen yksin liikkeellä.

Muoks. Perheen märitelmä:
Perhe on kahden tai useamman henkilön muodostama yhteisö, jossa usein vähintään kahden yksilön välillä on pitkäaikainen kiintymyssuhde.

Alkuperäinen kirjoittaja kävelyä kävelyä:
mulla on onneksi sen verta reippaat lapset, että jaksavat kävellä vähän kauempaakin kauppaan, eli ei ole meidän pakko päästä siihen perheparkkiin, vaan etsin yleensä hiukan etäämmältä sellaisen paikan missä saa ovetkin auki.

No jaksaa munkin lapset kävellä metsässä vaikka kilometrikaupalla. Siellä metsässä ei vaan ainakaan kauheen helposti mikään urpo kaahaile päälle... Etenkin jos sulla on poistuessa enempi ostoksia niin milläs kädellä sä pidät useammasta lapsesta kiinni?

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Perheparkki on perheparkki. Kuka määrittelee perheen ja sen kuka siihen parkkipaikkaan saa ajaa. Missä on laki joka kiletää yksnäisen ihmisen parkkeeraamasta siihen. JA kyllä minä olen joskus ollut niin torvi, että olen pysäköinyt autoni siihen vaikka olen yksin liikkeellä.

Tätä se on nykyihmisen asenne. minä minä minä.

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:
mulla on onneksi sen verta reippaat lapset, että jaksavat kävellä vähän kauempaakin kauppaan, eli ei ole meidän pakko päästä siihen perheparkkiin, vaan etsin yleensä hiukan etäämmältä sellaisen paikan missä saa ovetkin auki.

No jaksaa munkin lapset kävellä metsässä vaikka kilometrikaupalla. Siellä metsässä ei vaan ainakaan kauheen helposti mikään urpo kaahaile päälle... Etenkin jos sulla on poistuessa enempi ostoksia niin milläs kädellä sä pidät useammasta lapsesta kiinni?

meillä lapset tottelee, jos on kassit molemmissa käsissä niin lapset 2v. ja 4v. ottavat kiinni kassin sangoista ja auttavat mua kantamaan ne autolle. koskaan ei ole vaaatilannetta ollut, ja aina on pidetty parkkipaikoilla käsistä kiinni

Mä jätän auton aina mahdollisimman kauas. Tilaa on levitellä vaikka kaikki ovet selkosen selälle eikä kolhi mitään eikä ketään! Lapsetkaan ei kirmaa niin herkästi auton alle, kun siellä perällä ei autoja juur ajele kaikkien kiirehtiessä sinne eteen yhteen kasaan hermoja menettämään. Kokeilkaas muutkin, ei se muutama metri lisää kävelymatkaa ainakaan pahaa tee ;)

Kyllähän sitä kaikenlaisia itsekkäitä p*skiaisia on liikkeellä. Marketin invapaikatki on monesti ihan täynnä, vaikka niihin ei saisi ilman lupaa pysäköidä. Ikävä kyllä parkkipirkot aika harvoin eksyy markettien parkkipaikoille

Kyltissä on yleensä kuva, jossa on lapsia (ja aika pieniä lapsia, ei mitään äidin mittaisia). Se vihjaa jo jotain. Kyltissä voi myös lukea "lapsiperheille". Laki ei tunne lapsiperheparkkeja, mutta tyhmyytensä ja piittaamattomuutensa sillä kyllä osoittaa jos sellaiseen ruutuun pysäköi ilman lapsia.

Mie olen todennut, että vähiten kiuhuttaa, kun ei edes ajattele perheparkkeja. Vaikka joudunkin joskus kulkemman kaempaa kolmen lapsen ja yhden vauvan kanssa, niin en vain jaksa verenpainetttani tuolla asialla kohottaa.
Tosin tällä porukalla, kun välillä kävellään koko parkkipaikan tien leveydeltä, saattaa muiden autoilijoiden verenpaineet nousta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja helppoa:

meillä lapset tottelee, jos on kassit molemmissa käsissä niin lapset 2v. ja 4v. ottavat kiinni kassin sangoista ja auttavat mua kantamaan ne autolle. koskaan ei ole vaaatilannetta ollut, ja aina on pidetty parkkipaikoilla käsistä kiinni

unohtu vielä sanoa, että kärryjen kanssahan pääsee myös joka parkkikselle, siinä ulkona yleensä on vielä niitä kärrykatoksia johon kärryt voi tarvittaessa jättää

Perhe on kahden tai useamman henkilön muodostama yhteisö, jossa usein vähintään kahden yksilön välillä on pitkäaikainen kiintymyssuhde.

Katsoppa sitä perheparkin merkkiä. Muistatko millainen kuva siinä on?

Alkuperäinen kirjoittaja helppoa:

No sekä 2v ja 4v voivat käytöksessään kuitenkin olla hyvinkin arvaamattomia. Ja kaikkien lapset eivät kävele nätisti kassin sangoista kiinni pitäen...

Meilläpäin ainakin näissä paikoissa, joissa perheparkkeja on, on se suunniteltu siten, että ei joudu autojen taakse kävelemään. Kun oikeesti peruuttaessa lasta ei näe sieltä takapeilistä, jos just kävelee auton takana.

Siksipä nämä ns perheparkit onkin monessa paikassa nimellä "pienten lasten kanssa asioiville". Se lukee siis ihan siinä kyltissä

Katsoppa sitä perheparkin merkkiä. Muistatko millainen kuva siinä on?

Kato, kun meidän parkkiksella ei oo kuvaa, lukee vaan perheparkki :saint: :saint:

Olitkohan se sinä johon mun mies törmäsi tässä taannoin? :) Eli jätti mut ja lapset kauppakeskuksen ovelle, ajo perheruutuun jotta tulleesa kaikkien ostosten kanssa saadaan kaukalot ym. hyvin sisään, ja joku mamma tuli heti kysymään jotain tuon tyylistä ihan ovelana :)

Kerro kaupunki ja kauppakin jos muistat. Ei mulle ainakaan kukaan ole sanonut odottavansa ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä perheparkit on täynnä audeja/bemareita/mersuja joista nousee yleensä yksin liikkeellä oleva pukumies.

Tai kun täällä ei S-Marketilla mitään perheparkkeja ole, niin ne Bemarit ja kaikenmaailman citymaasturit pysäköidään varsinaisen parkkirivin päähän (tehdään vielä yksi oma ruutu), mahdollisimman lähelle ovea. Ja ajoväylä kapenee ja muut autot eivät meinaa mahtua kääntymään rivin välistä pois.

Meidän ässässä ne parkeerataan invapaikalle :kieh:

Ole hyvä, onko sulla Pepsi Maxia? voisin ottaa lasillisen B)

Löytyy juu. Saako olla jääpalojaki? Mä voisin ite ottaa terästettynä B) Onks sul eri makuja nois poppareis? Passais hyvin suklaa tän hetkiseen tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ole hyvä, onko sulla Pepsi Maxia? voisin ottaa lasillisen B)

Löytyy juu. Saako olla jääpalojaki? Mä voisin ite ottaa terästettynä B) Onks sul eri makuja nois poppareis? Passais hyvin suklaa tän hetkiseen tilanteeseen.

Jäitä saa laittaa, kiitos. Poppareita on tavallista, suklaata, voilla ja low fat-versioina. Saat valita. :wave:

Mun mielestä perheparkin väärinkäyttö, no joo onhan se ikävää. Mutta niitä ihmisiä en vaan ymmärrä jotka jättää invapaikoille (muut kuin invalidit siis).

Itse taidan olla liiankin kiltti sillä tajusin just että mä en ole ikinä jättänyt perhepaikalle autoa vaikka lapsiakin on jo kaksi. :D Ei ole tullut mieleen... mä jätän sinne vähän kauemmaksi mihin saa helpommin auton käänneltyä ja kävelen sen matkan lasten kanssa, pienempää kantaen. Takaisin kärryjen kanssa, muksut ja ostokset autoon ja kärryt paikoilleen. Onnistuu se noinkin. :)

Yhteistyössä