V*ttu kun ärsytti (narinaa lapsiperheparkeista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ois itestäni uskonut että teen tän alotuksen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja grr:
Alkuperäinen kirjoittaja Ootkohan:
Alkuperäinen kirjoittaja grr:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ja sit tällasten 15-v lasten vanhemmat käyttää perheparkkia. Samoin muut väärin perustein parkkia käyttävät ärsyttää. Muutamaan otteeseen olen kysynyt,että tarviiko siihen jättää,kun ei ole lapsia. Hyvin ovat punaiseksi vetäneet..

Minä olen kans parilta kysynyt, että "anteeksi unohtuiko teillä lapsi autoon" kun, joku parkkeeraa viereen ilman lapsia ja lähtee käveleen kauppaan.

Olitkohan se sinä johon mun mies törmäsi tässä taannoin? :) Eli jätti mut ja lapset kauppakeskuksen ovelle, ajo perheruutuun jotta tulleesa kaikkien ostosten kanssa saadaan kaukalot ym. hyvin sisään, ja joku mamma tuli heti kysymään jotain tuon tyylistä ihan ovelana :)

Ei se lopultakaan oo niin vaarallista.

Kerro kaupunki ja kauppakin jos muistat. Ei mulle ainakaan kukaan ole sanonut odottavansa ketään.
?

Voi jumalauta mammat? Sekö nyt on itsekästä, että muutkin kuin te ja ihanat pershedelmänne käyttävät niitä leveämpiä parkkiruutuja? Kas, muillakin kuin perheellisillä voi olla lastattavaa, epävarmalle autoilijalle leveämpi ruutu on helpompi pysäköidä ja ja ja...

Invapaikat erikseen, mutta milloin perheellisyydestä on tullut vamma?

Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Voi jumalauta mammat? Sekö nyt on itsekästä, että muutkin kuin te ja ihanat pershedelmänne käyttävät niitä leveämpiä parkkiruutuja? Kas, muillakin kuin perheellisillä voi olla lastattavaa, epävarmalle autoilijalle leveämpi ruutu on helpompi pysäköidä ja ja ja...

Mulla ei ole mitään sitä vastaan että joku tutiseva vanha mummo käyttää perheruutuja, tai joku jolla on hirveästi tavaraa tai muuten OIKEA TARVE leveälle ruudulle. Mutta sitten kun niissä parkkeeraa juuri näitä nuoria pariskuntia jotka hakee vähän limua tai karkkipussin, niin pistää nyppimään. "Mä tuolta kaukaa lähde kävelemään."

Alkuperäinen kirjoittaja minäminä:
Onkohan tuommoinen perheparkki edes mikään virallinen liikennemerkki? Kuhan ovat kauppiaat itse keksineet tuon --> eli ei tarvitse noudattaa

Ei tarvitse ei, mut olis se ihan fiksua antaa ne ruudut niiden käyttöön kenellä niitä lapsia on. Jos olen yksin liikkeellä, niin mielelläni vien auton kauemmas ei-perheparkkiruutuun, mutta kun olen liikkeellä tuon 2-vuotiaan ja kaukaloikäisen vauvan kanssa, niin olisi kiva, kun ne perheparkkiruudut jätettäisiin meille lapsiperheille, jotta saan muksut autoon ja pois autosta eikä se matka kauppaan olisi mikään pitkä, kun sellaista kaukaloa vauvoineen ei ole mikään unelma kantaa pitkiä matkoja samalla pitäen toisen lapsen kädestä kiinni toisella kädellä.

no silloin kun sinä synnyit.

on teillä kuulkaas pieni elämä jos jaksatte moisella asialla vaivata päätänne. on mullakin 3 lasta enkä elämässäni ole tommosia lapsiparkkeja edes nähnyt, silti en koe kaupassa asiointia mitenkään ylitsepääsemättömän hankalaksi. pitäisköhän teidän harkita vakavasti sterilisaatiota? tai ihan vaan eristäytymistä tästä mädästä yhteiskunnasta?

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
on teillä kuulkaas pieni elämä jos jaksatte moisella asialla vaivata päätänne. on mullakin 3 lasta enkä elämässäni ole tommosia lapsiparkkeja edes nähnyt, silti en koe kaupassa asiointia mitenkään ylitsepääsemättömän hankalaksi. pitäisköhän teidän harkita vakavasti sterilisaatiota? tai ihan vaan eristäytymistä tästä mädästä yhteiskunnasta?

peesaa
Meilläpain ei oo mitään perheparkkeja, mutta hyvin pääsin kahden pienen kanssa kauppaan, ihan ilman niitäkin. Noi perheparkit on niin uusavuttomuutta!

juu asut varmaan jossain perähikiällä jossa ei autoja kulje eik tarvitse varoa, eri asia asua kaupungisa jossa tulee 150 autoa 5 metrin matkalla kylkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja jaax2:

peesaa
Meilläpain ei oo mitään perheparkkeja, mutta hyvin pääsin kahden pienen kanssa kauppaan, ihan ilman niitäkin. Noi perheparkit on niin uusavuttomuutta!

Mä olen kävellyt yht. 16km kauppaan kahden pienen lapsen kanssa kun asuimme maalla, ihme uusavuttomuutta että täytyy autolla mennä..

Alkuperäinen kirjoittaja voitin:

peesaa

Mä olen kävellyt yht. 16km kauppaan kahden pienen lapsen kanssa kun asuimme maalla, ihme uusavuttomuutta että täytyy autolla mennä..

Niin voititkin :D

Voi luoja! Vielä puuttui, että äidit perähikiältä tulevat kiillottamaan kruunuansa, koska "lähi"kaupassa ei ole mokomia perheparkkeja (paikkojakin kaupan pihassa ainakin kymmenen) ja kaikki lapset kulkevat aina kiltisti käsistä kiinni pitäen.

Tukehtukaa paremmuuteenne!

no silloin kun sinä synnyit.

:laugh: Soori, mut repesin :D

Mut oikeesti invapaikat on invalideille ja lapsipaikat lapsiperheille. Mikä siinä on niin vaikee käsittää?

Yritettiinhän saada Suomeenkin akoille ihan omat parkkipaikat leveämmillä ruuduilla. Kuten esim Saksassa. Syrjintää ja samalla halventavaa naisia kohtaan, totesi joku viskaali. Sama vika noissa lapsiparkkiruuduissa, eikös se ole syrjintää lapsettomia kohtaan? Tai invaruudut, halventaa invalideja?

Otetaan siis kaikki tuollaiset erikoisruudut pois, eipähän kukaan pahoita mieltään...

peesaa

ja itse olen asunut paikassa jossa ei perheparkkeja ollut ja nyt isossa kaupungissa ja arvaa vaan kummassa on uusavutonta asua? on kyllä 1000000 kertaa stressaavampaa asu alasten kanssa kaupungissa.

kyllä alle 50 000 asukkaan paikassa on niin uusavutonta asua. kaikki tulee ilmaiseksi kuin manulle illalline. joka paikkaan lyhyt matka. ei parkkiongelmia, tilaa parkkeerata, voi vaikka kävelllä kaupaan. eri asia asua ruuhkaisessa kaupungissa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
tää asuu Vantaa nimisessä Perähikiällä :D

joo, ja varmasti joku uusavuton joka ei ole edes saanut korttia ajettua.

ja ei ikinä pärjäisi tuolla liikenteessä jossa 2 metrin lumipenkat estävät näkyvyyden ja parkkipaikat lumen takia niin pieniä että mahdottomusu saada autoa parkkiin.

Meillä oli lasten kans kerran hieman kinkkinen tilanne kun tultiin kaupasta kun joku idiootti oli ajanu autonsa niin kiinni mun autoon ettei kuskin puoleisia ovia saanu auki, sivupeilistä oli siihen autoon väliä n.15cm. Ja luulin olevani fiksu ku ajoin hieman kauemmas paikkaan jossa molemmille puolille autoa jäi tyhjät paikat. Toki tiesin että joku saattaa ajaa siiihen viereen, mutta että noin viereen!! Oli toisellekki puolelle ajanu, mutta ei ihan niin lähelle ku toinen, mutta oli melko homma vänkärin puolelta ahtautua kuskin penkin taakse ison mahan kans...
Sitä en tiedä miten se kuski oli sieltä toisesta autosta ulos tullu, oli nimittäin sen kuskinpuoli mun auton puolella... luulis sen ite huomanneen siinä vaiheessa että on ajanu pikkusen liian pieneen väliin. Sen auton toisella puolellaki oli auto eikä sinne ollu kyllä paljoa enempää tilaa jääny ku mullekaan...

tää asuu Vantaa nimisessä Perähikiällä :D

joo, ja varmasti joku uusavuton joka ei ole edes saanut korttia ajettua.

Ajan työssäni 35000-40000 km vuodessa, varmasti osun parkkiin, vaikka pitäis tehdä taskuparkkeerauskin. Onnettomuuksissa en oo ollu, vaikka täällä varmasti on vähintään ne parin metrin kinokset risteyksessä. joten väärin meni arvon leidet :D

Ettekö tajua että ne perheparkit on myös tehty suojelemaan toisten omaisuutta?
Toivon että joku perheetön idiootti saa kivan kolhun oveensa sen takia että joku toinen samanlainen on ajanut perhepaikalle.

hei ap, täällä kans yksi joka näkee punaista perheparkkien kans, pahin kaikista on ikean perheparkki...olen ratkaissut kiukutukseni sillä että sanon ihan suoraan mielipiteeni näille 50+-vuotiaille parkkeeraajille, siinä lapsi sylissä, toinen kädessä saa yleensä oikein mukavan sanatulvan siitä kuinka iän karttuessä fiksuus vähentyy ja alkaa perheparkkien väärinkäyttö...mutta siis oikeasti, kaikki ketä minä olen nähnyt niihin parkkeeraavan on niitä keski-ikäisiä miehiä. yäk.

Yhteistyössä