V...tus käyrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korkealla..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korkealla..

Vieras
Moi,

kun täällä nyt joka asiasta maristaan niin kannanpa minäkin korteni kekoon.

Ottaa kupoliin että esikoisellani on älytön uhma päällä. Saan jatkuvasti kieltää, moittia ja ärjyä hänelle. Illalla on jo itellä niin paha mieli kun on taas päivä tullut toiselle tiuskittua vaikka toinen on vielä niin pieni. Yritän venyttää pinnaa ja huomioida ja helliä häntä mutta minkäs teet kun neidillä on luja tahto ja se myös tuodaan erittäin äänekkäästi esille.
Välillä häneltä puuttuu jalat, ei voi kävellä, kanna. Välillä puuttuu kädet, ei voi syödä, syötä... jne. jne.
Ja nukkumaan meno, ei ei ei. Valvotaan kunnes ollaan niiiiin kiukkuisia että...

Kuopus, nyt puolivuotias herää öisin syömään tissiä 2-3 kertaa vaikka kiinteitä on jo syöty pitkän aikaa. Olen kokeillut tuttia, tassu-koulua ym. mutta mikään ei auta. Tyttö huuta punaisena kunnes otan tissille viereen. Yritä siinä sitten ite nukkua jossain välissä.
Sitten me herätään puoli seitsemltä aamulla kun vanhemman olen saanut nukkumaan vasta myöhään illalla.
Ollaan kokeilu isomman kanssa aikaisemmin heräämistä, päikkäreitä ym. ym. mutta mikään ei auta. Prkl...

Olen kohta vuoden ollut niin etten ole täyttä yötä nukkunut. Pisin putki on 5 tuntia ja se ei minulle riitä. Mies yrittää auttaa minkä voi mutta hänen työnsä valitettavasti on sellaista että harvoin pystyy.

Sitten vatuttaa vielä appivanhemmat jotka ravaavat täällä yhtenään. Tässä muutama heidän suustaan kuultua:
Esikoista odottaessa anoppi otti tehtäväksen pelotella minua keskenmenolla, epämuodostumilla ja vammoilla. Oli aikonut valmistaa minut siihen jos kaikki ei sujukaan hyvin. Juu juu... Sitten hän kertoi mieheni existä, kuinka mieheni oli kenenkin perään kaipaillut yms.
Kuopuksesta kysyttiin ensin että oliko vahinko?
Sitten kun tummakutrinen neiti syntyi (me olemme ristiverisiä, molempien vanhemmat tummia) niin appi viisaudessaan kysyi että kenelle olen tuon tytön tehnyt kun noin tumma hiuksinen tuli...
Nyt tytöllä on vaaleahkot hiukset ja kovasti on isänsä näköinen niin nyt on jäänyt tuo keskustelu sikseen.
Uskomattomia tapauksia ja näitä esimerkkejä ois jos kuinka paljon lisää.
Sainpa tuossa anopiltani synttärilahjaksi myös siivoussetin. Juu, ja minä olen meistä se siistein henkilö joten mietin että oliko tämä vihje vai mikä. Pitäsköhän ostaa anopille vastalahjaksi pullollinen ajaxia...?

Oma äitini on taas maailman laiskin mummo. Vanhinta 3 vuotiasta hän on nähnyt n. 10 kertaa. Kuopuksen näki laitoksella ja ristiäisissä. Kaksi kertaa hän on käynyt meillä kylässä, yhdesti jouluna ja toisen kerran kuopuksen ristiäisissä.
Yritimme mennä kylään lasten kanssa äitienpäivänä mutta hän oli niin väsynyt ettei jaksanut ottaa meitä vastaan. Ilmoitin hänelle että kertoo sitten kun jaksaa niin saa äitienpäivälahjansa. Eipä oo mitään kuulunut, joten siellä olkoon sitten.

Kaiken tämän väsymyksen lisäksi ottaa kupoliin että kämppä on kuin pommin jäljiltä. Vasta siivosin ja nyt on taas sen näköistä että sais siivota uudestaan. Lienenkö sitten liian siististä pitävä ihminen vai mikä mutta ottaa kupoliin jos on paikat levällään. Miestäni tämä kaaos ei haittaa, liekö äitiltään oppinut...

Ja sitten nämä läskit tässä vyötäröllä! Argh! Ensin laihduin kivaa vauhtia mutta nyt olen lihonut takaisin. Mitään sen kummempaa en ole syönyt, neiti vain imee vähemmänkuin ennen. Ittestänihän tämä paino on kii, tiedän, mutta silti ottaa kupoliin. Kun ei jaksais kovin paljoa enempää näillä unilla. Jatkuvasti saa olla panadolia napsimassa naamaan.

Argh, argh ja argh.

Sainpas purettua painolastia ja sori jos pahoitin jonkun mielen, ei ollut tarkoitus.
Parempi päästelä höyryjä tänne kuin lapsille tai miehelle.. :o)

Mari

Kuulostaa niin tutulta, että hymyilyttää omat ajatukseni.

Illat nukutat ja yöt valvot, lohduksi sekä väsymykseen syöt pullaa ja suklaata. Siinä läskit karttuu eikä sitä ehdi murehtia ennen kuin sovituskopin peilin edessä, kun vihdoinkin on päässyt jälkikasvustaan ostoksille ja kaikki se kiva ei enää päällä näytäkään niin kivalta... ja sitten palaat kotiin.

Mies on todennäköisesti sillävälin ehtinyt sotkea entisen sekasorron päälle vielä pikkuisen lisää.

Jahka jälkikasvu nukahtaa, alkaa armoton raivausurakointi, jonka tuottama ilo on hyvin ohimenevää.

Varmaan kokeneempana kysyi onko kuopus vahinko, sen takia että arvasi miten rankkaa siitä tulee kun on 2 noin pientä. Ei ehkä kuvitellut että tieten tahtoen ammut itseäs jalkaan ;)

jaa-a, kuulostaa aika huonolle päivälle...eli siis varmaan ihan normaalille arkipäivälle=/ mun äiti aina lohduttaa jos valitan että edes kahvia ei saa juoda rauhassa saati nukkua tms. että TÄTÄ SE NAISEN ELÄMÄ ON. eipä paljon lohduta...

Koitahan Mari jaksella.

Mulla on sentään vain yksi puolivuotias ja olen valitellut etten ole saanut yhtään yötä nukkua kunnolla, kun tämä herra haluaa myös ainakin 2 kertaa yössä tisun... olen yrittänyt antaa juotavaa pullosta jos vaikka olisi vain jano, ja olen yrittänyt hyssytellä, mutta ei kelpaa.. ja yrittämiseen menee usein niin paljon energiaa, että helpompi vain antaa se tissi... Olen yrittänyt elää toivossa, että jospa tämä yösyöpöttely pikkuhiljaa vähenisi.. ja onhan se vähentynytkin. Alkuaikoina tuntui, että onkohan sitä edes nukkunut koko yönä... No, parempaan päin ollaan menossa. Ei pitäisi mulla olla valittamista, kun on vain tämä yksi... Mut kun nyt on taas aamu.. ja väsyttää.... X(

Hih, tuli vaan mieleen, vaikka ei varsinaisesti tänne kuulu... muistatteko ensimäiset yöt vauvan kanssa?? Itse ei olisi meinannut malttaa nukkua ja viikkoja jatkui ilman väsymyksen tunnetta, eikä puhettakaan että olisi VALITTANUT väsymystään... Näin ainakin mulla ton esikoisen kanssa. Toista on nyt, yli 4kk jälkeen...

Niin ja jotkut kysyy sitten kolmannesta, oliko vahinko (eihän nyt kukaan kolmea lasta nykyään tee....) Tuntuu kyllä vähän hassulta tuo vahinko...eikä kolme lasta ole vielä paljoa ei edes nykypäivänä!

Hyvänen aika sentään....kysykööt vaikka missä välissä että oliko vahinko niin tökeröö se on kaikki tyynni!!!Kai jokainen ite kertoo noin henk koht asiasta ite jos haluaa. Idiootti anoppi mun mielestä!Meiän kullannuppu sai alkunsa kun oltiin oltu n 1kk yhdessä, ei siis kovin pitkällisesti suunniteltu, mutta oli molempien toivoma ja haluttu. Eikä KUKAAN oo kysyny että oliko vahinko...ehkä ne ajattelee että tietenkin oli, mutta pitäkööt ajatukset itellään. Mulla myös ääliö äiti joka esittää maailman ihaninta mummoo ja esittää olevansa kiinnostunu, mutta ei oo, vaan on kateellinen ja katkera omien lastensa onnesta.Poika 3kk nukkuu yöt 3-4.lla syötöllä ja on maailman tempperamenttisin, voiko vauva raivota näin tosissaan?;)Mutta se on maailman ihanin otus, tuossa se nyt nukkua retkottaa...Jaksamista!

tuli mieleen tuosta kyselystä ""oliko vahinko""... minkähän takia sitä edes pitää kysellä. huolimatta siitä miten on alkunsa saanut (siis siitä onko tekemällä tehty kalenteri kädessä, lähtenyt jos on lähteäkseen tai ihan suunnittelematta alkanut raskaus), eikös vauva lakkaa olemasta vahinko viimeistään siinä vaiheessa kun sen on päättänyt maailmaan saattaa! jos nimittäin jollekin sattuu käymään todellinen vahinko (eli ei edes ole halunnut tulla raskaaksi) voihan sen nykypäivänä myös keskeyttää.
mä ainakin oon sitä mieltä, että vahinko yleensäkin on väärä sana vauvalle, vaikka raskautta ei olis suunniteltukaan!

Niin ja eikös äitiyteenkin kasveta... ei kukaan ole koskaan valmis äiti!!Ja meillä vaikka vauva oli enemmän kun toivottu ja pitkän yrityksen tulos silti mietittiin masun kasvaessa että mihin on ryhdytty. Mun olisi moneen kertaan heikkoina hetkinä tehnyt mieli perua koko tilaus :) Vaikka jollekin vahinko sattuisikin, voi lasta silti rakastaa ihan yhtä paljon kun toivottuakin vauvaa. Siihen huutavaan, avuttomaan nyyttiin kiintyy ihan varmasti, vaikka vahingosta olisi alkanutkin.

Ja olen yhtä mieltä edellisten kanssa, että vauva muuttuu toivotuksi kun aborttia ei tehdä.

Joo, meilläkin kolmannesta aika monikin kysyi ensimmäiseksi, että oliko vahinko. Vastasin vaan, että ensimmäinen, jota on oikein yritetty.

Esikoinen se aikoinaan yllätys oli. Eikä yhtään vähemmän rakas kuin kukaan muukaan lapsista.

Ei ole tarkotus mitenkään pistää paremmaksi,mutta minä jäin viikko sitten yksin kahden lapsen kans...kun isi päätti,ettei meidän elämä ollutkaan sitä,mitä elämältä halusi.Oli liian arkea hälle.Omasta mielestään oli tuntunut jo pidempään siltä,muttei ole vaivautunut mulle sitä sanomaan.Ei halunnut enää edes puhua asioista,josko ne olis jotenki kuntoon saatu...saatikka yrittää.Noh...naiivia...toinen nainenhan sillä on!
Että tämmöstä täällä...
Lapset 5v ja 10kk itkupilli mammanpoika
Ei kivaa ollenkaan! :(
Mutta jaksettava on...

Hei olen todella pahoillani! Oletko varma että se on lopullista? Meillä oli myös kriisi toisen lapsen synnyttyä ja ero lähellä mutta jotenkin selvittiin..
Anna hänen asua vähän aikaa muualla, ehkä hän tulee järkiinsä ja tajuaa ettei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella.
Uskon, että olet ihan rikki. Koita jaksaa ja saatko mistään tukea? Vaikka lapsia vähäksi aikaa hoitoon, että saisit miettiä asiat itseksesi?
Oikein paljon voimia sinulle ja kirjoittele tänne ja purkaa pahaolo pois jos vain siltä tuntuu!

SUPER PALJON VOIMIA!!!

Voimia sinulle ap. Kohtalotovereita sinulla riittää... Ajattele positiivisesti, jo 20v päästä tämä kaikki on ehkä ohi. Kaikki me olemme tämän tie valinneet. En jaksa enään itse hirveästi valittaa, sillä en ole nukkunut neljään vuoteen yhtään kokonaista yötä

Kiitos vaan tsempistä!
Ehei...meidän kohdalla on lopullista! Vaikka kyseessä ei oliskaan toinen nainen,niin en vois luottaa kuitenkaan ihmiseen,joka perheensä ""hylkää"" vaikkakin vaan joksikin aikaa,ilman mitään keskusteluja asiasta ja vähän niinku ilman selitystä ottaa ja lähtee.Mikä kiire oli pois? Hätiköiden pilasi meidän elämän...tiiän että tästä yli päästään,mutta aikansa se vie!

Sinulle! Pitäisi kirjottaa jotain rohkaisevaa. En vain osaa.

Oma tilanne liian samankaltainen ja liian vähän aikaa. Mutta hyvin jaksetaan ja voidaan :D

Kyllä se elämä kaikenlaista heittelee eteen.

Yhteistyössä