vaadinko mieheltä liikaa ??

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Olen ennenkin asiasta täällä jutellut ja nyt taas.. Ikuisuuskysymys, mutta nyt asiasta olen sanonut melkoisen painavaan sävyyn. Mutta pitäisikö minun vaan hyväksyä mies sellaisena kuin on?

Ollaan oltu yhdessä 10v, joista aviossa 3v ja lapsia kaksi (7v ja 5v). On hyvä mies, ainut puute on ettei osaa osoittaa hellyyttä eikä sano ääneen "rakastan sinua". Halaa, kun menen itse kainaloon ja pyydän. Kun sanon hänelle rakastan sua, osaa vastata niin mäkin sua. Milloinkaan ei tule halaamaan oma-aloitteisesti eikä kysy vaikka työpäivän / kokouksen yms jälkeen miten meni. Alkuaikoina jätti keittiönpöydälle viestejä, joissa ilmoitti miten iloinen on kohdatessaan minut ja miten rakastaa..
Olen tästä sanonut ja jutellut niiiin monta kertaa ja nyt vaan jotenkin mitta on täyttynyt totaalisesti. Olenko liian vaativa, kun haluan että minuakin halataan pyytämättä, ollaan kiinnostuneita mitä teen, mitä mulle kuuluu ja saisi mua pussatakin pyytämättä. Vaikkei sitten sitä rakastan sua sanoiskaan..

Nyt on lähipiirissä (ei läheinen) tapahtunut kuolemantapaus ja olen miettinyt tätä omaa eloani, muistellut edesmenneitä läheisiä jne. Olen ollut nyt muutaman päivän mietteissäni, mitä mies ei ole ihmetellut olleskaan. Nyt sitten noin tunti sitten rohkaisin mieleni ja puhuin asiasta taas, seuraavaan tapaan. "Haluan, että eläessäni saan kuulla minusta välitettävän, haluan saada halauksen, suukon ja hellyyttä rakastamaltani ihmiseltä, ilman että erikseen sitä pyydän. Jollet tosiaan osaa, sekin on asia mitä voi opetella. Jollet halua opetella, niin sitten meidän täytyy miettiä tulevaisuutta. En jaksa enkä halua enää pyytää. Haudalleni oon enää turha tulla itkemään, miksi en silloin"
Kysyin mitä mies tästä ajattelee, vai ajatteleeko ollenkaan tällaista? vastaus oli "no en kait sit mitään ajattele" hieman närkästyneeseen sävyyn. Tässäkään vaiheessa ei esim. kiertänyt kättä ympärilleni vaikka pihakeinussa vierekkäin istuttiin. Sanoin yrittäneeni ja puuskahdin antaa olla...
Näillä nyt mennään ja mies ei ole asiasta puhunut mitään..

Tuntuu ettei mulle mikään riitä, periaatteessa kaikki hyvin. Mutta hellyydenkaipuuni on niin valtava, että hämmentyneenä huomaan miettiväni jopa eron mahdollisuutta ja toista miestä, mitä en todellakaan haluaisi??

Kiitos jos jaksoit vuodatuksen lukea, jo kirjoittaminen helpotti. Olen nyt pallon heittänyt ja odotan kimpaako se takaisin. Kauanko odotan ja mitä jollei takasi kimpoakaan..

On niin monia tapoja rakastaa. Tätini rakastaa koko sukua keräämällä kaikki marjat neljän pitäjän alueelta, puhdistamalla ne ja hilloamalla ne purkkeihin, joihin hän kirjoittaa päivämäärän ja meidän nimiämme. Koskaan hän ei ole sanonut tai tule sanomaan, että me olemme hänelle rakkaita.

Huolehtiiko miehesi muuten sinun ja perheesi hyvinvoinnista? Ottaako paikkansa isänä, elämäntoverina, arjen pyörittäjänä?

Olet kyllä hyvin kauniisti miestäsi rohkaissut huomioimaan sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
On niin monia tapoja rakastaa. Tätini rakastaa koko sukua keräämällä kaikki marjat neljän pitäjän alueelta, puhdistamalla ne ja hilloamalla ne purkkeihin, joihin hän kirjoittaa päivämäärän ja meidän nimiämme. Koskaan hän ei ole sanonut tai tule sanomaan, että me olemme hänelle rakkaita.

Huolehtiiko miehesi muuten sinun ja perheesi hyvinvoinnista? Ottaako paikkansa isänä, elämäntoverina, arjen pyörittäjänä?

Olet kyllä hyvin kauniisti miestäsi rohkaissut huomioimaan sinua.

Huolehtii kyllä ja on kaikin puolin hyvä mies, minulla on turvallista hänen kanssaan. Siksi tunnenkin itseni niin hölmöksi ja liian vaativaksi, kun en ole tyytyväinen.
Mutta olisin valmis tinkimään monesta muusta, jos sen yhden halauksen saisi ihan spontaanisti häneltä.

Oletko muuten kokeillut malliioppimisen mahdollisuutta, vai oletko jo luovuttanut? Kokeile huviksesi kuukauden huomioimiskuuria ja halata häntä spontaanisti, paijata ja suukotella

Meillä on samanlainen tilanne, mutta jos minä menen miestäni halaamaan niin se menee siihen että mies haluaa seksiä heti. Meillä ei ole moneen vuoteen ollut mitään läheisyyttä ja olen sitten pari kertaa "erehtynyt" hakemaan sitä muualta. Ikinä en kuule "oletpas sinä tänään nättinä", päin vastoin saan kuulla että miksi olen juuri noi vaatteet pukenut päälle, eihän ne minulle sovi. Nytten vain odottelen että koska se ero tänne tulee.

Toivottavasti te saatte asianne järjestykseen.

Oletko muuten kokeillut malliioppimisen mahdollisuutta, vai oletko jo luovuttanut? Kokeile huviksesi kuukauden huomioimiskuuria ja halata häntä spontaanisti, paijata ja suukotella

minä koitin oman miehen kanssa, ilman mitään tulosta. kyllästyin ja lopetin. samoin pienten yllätysten ostamisen ja hellittelyt.
Kun koskaan ei saa edes halausta pyytämättä.

Tätä olen tehnyt noin 10 vuotta ja siihen yksipuoliseen spontaaniin huomioimiseen olenkin väsynyt. Koitan nyt niin päin, että en minäkään jollet sinäkään. Ehkä lapsellista, mutta keinot on vähissä..
Itse annan hellyyttää, suukotteleen, halaan ja voin sanoa monesti päivässäkin rakastavani ja aina sitä tarkoitan. Itselläni on sen varran monta läheistä kuollut, että haluan läheisteni olevan aivan varmoja miten ihania, rakastettuja ja ainutlaatuisia ihmisä he ovat.
Ei ole ainakaan meillä tapahtunut mallioppimista..

Mun mies sanoi mulle juuri noin kuin sinä miehellesi.Ei ole luontevaa minulta, vaikka rakastan. Teetkö jotain omalla käytökselläsi ettei mies uskalla tulla lähellesi?Meillä jos mies on stressaantunut töistä, niin en edes puhu sille kun on niin mahdotonta.

Lue tämä ja lue tämä moneen kertaan on älyttömän hyvä kirja:
http://www.avioliitto.fi/lukunurkka/rakkauden_kieli/

täältä saat sen edullisemmin tilattua:
http://www.bookplus.fi/kirjat/chapman%2c_gary/rakkauden_kieli-4233123?gclid=CLzisNLGpKMCFQlgZwodZkCb5Q

Älä missään tapauksessa eroa! miehestäsi vo tuntua loukkaavalta ja painostavalta noi sun kommenttisi, ymmärrän toki sua..varmaan raastavaa... mutta älä enää puhu siitä mitä hänen pitäisi tehdä yms..voit lukea tuota kirjaa ihan iteksesi vain -älä mainitse siitä miehellesi mitään ja opi sitä kautta ymmärtämään miten miehesi osoittaa sulle rakkautta..tuli kuva ettei miehesi oikein osaa näyttää tunteitaan ulospäin, siksi hän aiemmin kirjoitteli sulle niitä ihania lappusiakin. Miestäsi todella loukasi ja haavoitti erittäin syvästi, kun hän on sulle kyllä omalla tavallaan osoittanut kokoajan rakkauttaan, etkä sä sitä ymmärrä sitä etkä anna sille arvoa, ja puhut tuohon malliin et jos et halaa mua ni mä otan eron... voi ei... !

Sä voit itse halata miestäsi ennen kun hän lähtee töihin ja toivottaa hyvää työpäivää..

mutta minusta tuntuu et miehesi on nyt todella epävarma suhteestanne ja sydän haavoilla ja verillä..hän varmasti rakastaa syvästi sinua mutta ei vain osaa kertakaikkiaan sanoa sitä ja sit kun toinen paukauttaa päin naamaa nuin rumasti, niin voi pojat! pyydä anteeksi ja sitoudu syvästi mieheesi!!

Alkuperäinen kirjoittaja hgd:

minä koitin oman miehen kanssa, ilman mitään tulosta. kyllästyin ja lopetin. samoin pienten yllätysten ostamisen ja hellittelyt.

miten sinä jaksat?

Kehoittaisin hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on.

Olisiko parempi lemmensanoja lepertelevä, suukotteleva, epäluotettava renttu, joka juopottelee, käy mahdollisesti vieraissa jne.

Miehet usein osoittavat rakkauttaan teoilla ja arkipäivän elämällä. Ja toisekseen, miksi juuri miehen pitäisi muuttua?
Antakaa hyvät naiset miesten olla omia itsejään.

Halusin vain kertoa, että luin kirjoituksesi, se herätti ajatuksia ja kosketti. Kirjoitin vastauksen, johon en ollut tyytyväinen ja poistin sen. Pointti vastauksessa oli se, että et ole liian vaativa, mutta ei se myöskään ole miehen vika, jos ei vain pysty tai halua opetella tuollaista.

Voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja hgd:

miten sinä jaksat?

tunnen olevani yksinäinen ja haavoitettu, tuohon kun lisätään vielä miehen seksuaalinen haluttomuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Mizhni:
Lue tämä ja lue tämä moneen kertaan on älyttömän hyvä kirja:
http://www.avioliitto.fi/lukunurkka/rakkauden_kieli/

täältä saat sen edullisemmin tilattua:
http://www.bookplus.fi/kirjat/chapman%2c_gary/rakkauden_kieli-4233123?gclid=CLzisNLGpKMCFQlgZwodZkCb5Q

Älä missään tapauksessa eroa! miehestäsi vo tuntua loukkaavalta ja painostavalta noi sun kommenttisi, ymmärrän toki sua..varmaan raastavaa... mutta älä enää puhu siitä mitä hänen pitäisi tehdä yms..voit lukea tuota kirjaa ihan iteksesi vain -älä mainitse siitä miehellesi mitään ja opi sitä kautta ymmärtämään miten miehesi osoittaa sulle rakkautta..tuli kuva ettei miehesi oikein osaa näyttää tunteitaan ulospäin, siksi hän aiemmin kirjoitteli sulle niitä ihania lappusiakin. Miestäsi todella loukasi ja haavoitti erittäin syvästi, kun hän on sulle kyllä omalla tavallaan osoittanut kokoajan rakkauttaan, etkä sä sitä ymmärrä sitä etkä anna sille arvoa, ja puhut tuohon malliin et jos et halaa mua ni mä otan eron... voi ei... !

Sä voit itse halata miestäsi ennen kun hän lähtee töihin ja toivottaa hyvää työpäivää..

mutta minusta tuntuu et miehesi on nyt todella epävarma suhteestanne ja sydän haavoilla ja verillä..hän varmasti rakastaa syvästi sinua mutta ei vain osaa kertakaikkiaan sanoa sitä ja sit kun toinen paukauttaa päin naamaa nuin rumasti, niin voi pojat! pyydä anteeksi ja sitoudu syvästi mieheesi!!

Kiitos lukuvinkistä, käynpä kirjastossa katsomassa jos löytyisi.
Tiedän kyllä mieheni teoillaan näyttävän rakkautensa ja olen sen yrittänyt hyväksyä. Mutta onko oikein, että minä ymmärrän, joustan ja tingin omista tarpeistani. Itse ajattelisin, että jokaisella ihmisellä on oikeus hellyyteen. Kuten aiemminkin vastasin, meillä on tapana halata sekä pussata aina kun lähdetään kotoa tai tullaan kotiin sekä muutenkin. Mutta tämä tapahtuu vain minun aloitteestani ja vain jos sitä itse pyydän. Olen jo tottunut etten kuule "rakastan sua" muuta kuin lapsiltani, mutta se fyysinen hellyys on mielestäni myös oikeutettu tarve ihimisille.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kehoittaisin hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on.

Olisiko parempi lemmensanoja lepertelevä, suukotteleva, epäluotettava renttu, joka juopottelee, käy mahdollisesti vieraissa jne.

Miehet usein osoittavat rakkauttaan teoilla ja arkipäivän elämällä. Ja toisekseen, miksi juuri miehen pitäisi muuttua?
Antakaa hyvät naiset miesten olla omia itsejään.

iHMISET TOSIAAN osoittavat rakkauttaan eri tavoin, itse naisena osoitan rakkautta esim laittamalla jotain hyvää ruokaa. Olinkin miehen kanssa jolle tärkeämpää olisi ollut (lähes) jatkuva kaulassa roikkuminen joten ero siitä tuli. Toki itsekin osoitan rakkautta myös kosketuksin mutta erilaisia me olemme

Voisin kuvitella, että kysymyksesi: oletko ajatellut näitä vai etkö ollenkaan, on aika ahdistava. Eihän oikein voi vaatia, että toinen ajattelisi samoja ajatuksia noin yleensä ja jos vielä heti ne ajatukset kerrottuaan sanoo noin. Ymmärrän kyllä ahdistuksesi ap, mutta ymmärrän kyllä miestäsikin. Ei tuo ole mitenkään sukupuoleen sidottuakaan, miten niitä tunteita osaa/haluaa näyttää. Usein sitä ajattelee, että kun minä haluan näin ja teen näin, tämä on se kaava mitä toisenkin pitää noudattaa.

Mä jotenkin olen ihan sanaton.Kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen jos mulle mies sanois noin että haluan että osoitat minulle rakastavasi minua (juu tiedän ettei noilla sanoilla mutta tarkoittaen tuota) etten saa huomiota tarpeeksi niin mä päästäisin porun ja lopettaisin suhteen.
Mun mielestä se että on toisen kanssa 10 vuotta,huolehtii perheestään,lapsistaan,on läsnä turvallisena arjessa,se on suurin rakkauden ja välittämisen osoitus.
*turha tulla haudalleni itkemään* ihan loistavasti marttyyrimainen tokaisu ja syyllistävä.

MIksi te naiset ette tyydy mihinkään?
Itselläni oli juoppo narsisti mies joka ei osallistunut ikinä mihinkään,ei osannut huolehtia raha-asioista,ei ollut arjessa tukena ja turvassa vaan liihotteli reissuhommissa ja kävi vieraissa.
Kotiin tultuaan huusi ja raivos aina,tyhjensi lähtiessään pakastimen sisällön että jäi viikolla enemmän rahaa ryyppäämiseen ja muiden naisten juottamiseen.

Tuli ihan paha mieli =( =( =(
Miesparka,10 yhteistä vuotta ja todetaan et ole sitä mitä minä haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja vanha ämmä:
Mä jotenkin olen ihan sanaton.Kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen jos mulle mies sanois noin että haluan että osoitat minulle rakastavasi minua (juu tiedän ettei noilla sanoilla mutta tarkoittaen tuota) etten saa huomiota tarpeeksi niin mä päästäisin porun ja lopettaisin suhteen.
Mun mielestä se että on toisen kanssa 10 vuotta,huolehtii perheestään,lapsistaan,on läsnä turvallisena arjessa,se on suurin rakkauden ja välittämisen osoitus.
*turha tulla haudalleni itkemään* ihan loistavasti marttyyrimainen tokaisu ja syyllistävä.

MIksi te naiset ette tyydy mihinkään?
Itselläni oli juoppo narsisti mies joka ei osallistunut ikinä mihinkään,ei osannut huolehtia raha-asioista,ei ollut arjessa tukena ja turvassa vaan liihotteli reissuhommissa ja kävi vieraissa.
Kotiin tultuaan huusi ja raivos aina,tyhjensi lähtiessään pakastimen sisällön että jäi viikolla enemmän rahaa ryyppäämiseen ja muiden naisten juottamiseen.

Tuli ihan paha mieli =( =( =(
Miesparka,10 yhteistä vuotta ja todetaan et ole sitä mitä minä haluan.

On siis liikaa vaadittu, että toinen sanoisi joskus "minä rakastan sinua" ?

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Olenko liian vaativa, kun haluan että minuakin halataan pyytämättä, ollaan kiinnostuneita mitä teen, mitä mulle kuuluu ja saisi mua pussatakin pyytämättä.

Olisitko oikeasti tyytyväinen vaikka mies muuttuisi ja vastahakoisesti alkaisi käyttäytyä sun vaatimusten mukaan? Tilaustyönä suoritettu halaus on kuitenkin pelkkää teaatteria.

Suosittelen vaihtamaan hellyydestä oikeasti nauttivaan mieheen, tai tyytymään nykyiseen sellaisena kun on.. puolison persoonallisuuden muokkaaminen (vaikka eron uhalla) on kyseenalaista.

Vanhaa ämmää peesailen.

Ap tosiaan osasi mitätöidä kaiken mitä mies on tehnyt sekä hänen tunteensa noilla kommenteillaan.
Voin kuvitella miten riittämättömäksi ja petetyksi mies tuntee itsensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos olet tarkasti eritellyt, mitä haluat, niin et mielestäni vaadi liikaa. Ei ole vaikea tulla halaamaan vaikka kerran päivässä ja sanoa:"Olet rakas".

Tätä mieltä minäkin olen. Toki miestäkin pitää ymmärtää, mutta sinunkaan ei tarvitse jäädä ilman omien tarpeiden täyttymistä. Kultainen keskitie on mahdollista löytää ihan pienilläkin muutoksilla ja mies siihen varmasti pystyy. Onhan hän huomiota osoittanut ennenkin ja juuri tuollainen pieni halaus tai sipaisu ohimennen on helposti tavaksi otettava juttu. Se on sitä pientä pilkettä silmäkulmassa arjen keskellä, joka ylläpitää kipinää ja saa tuntemaan itsensä rakastetuksi. :)

Tuosta rakkauden ilmaisemisesta sanoin olen sitä mieltä, että ainainen niin minäkin sua ei ole tarpeeksi. Jos sanat rakastan sinua on vaikea lausua, niin voi käyttää jotain "helpompaa". Olet rakas, olet ihana, jopa tykkään susta on toimivia lausahduksia. Sekin tuntuu hyvältä, jos toinen huikkaa tullessaan hei rakas.