Vaaleanpunaista prinsessatavaraa tytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä 80"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä 80"

Vieras
Olen harmissani, sillä itse haluaisin hankkia nyt 2v tyttärelleni ensisijaisesti kehittäviä ja hyviä, enimmäkseen unisex-leluja, kuten Brion junia, muumeja tms. Sama koskee vaatetusta, pidän käytännöllisistä vaatteista ja unisex-väreistä. Joku vaaleanpunainenkin mahtuu toki mukaan mutta pidän tärkeänä sitä, että kovin vahvoja sukupuolirooleja ei tuputeta pienelle tytölle. Ja hänhän ei tässä kohtaa vielä osaa kaivata mitään tietynlaisia leluja.

Noh, anoppini on aika lailla eri linjoilla kuin minä:( On kiva että hän ostaa tytölle vaatteita ja leluja, toki. Mutta ei ole tainnut kertaakaan ostaa vaatetta, joka ei olisi vaaleanpunainen. Samoin lelut ovat sellaista tytöille suunnattua krääsää, Hello Kittyä sun muuta.

Raja ylittyi viimeksi, kun hän toi tyttärelleni pinkiin paljettilaukun, jonka sisällä oli muun muassa poskipunasuti! Mitä mieltä muut ovat, onko meikkaamiseen viittaava tuote asiallinen lahja 2-vuotiaalle? Mun mielestä ei:( Tekisi mieli ottaa asia puheeksi mutta en toisaalta halua riidellä

no se pinkki hörhöilykausi tulee tytöllesi väistämättä ennenpitkää tahdoitpa tai et
ja anopit nyt yleistäen ovat aina outoja - minä heittäisin sudin roskiin kertomatta anopille tai laittaisin jemmaan parempia iaskoja odottamaan

Laitat vaan mielestäsi epäsopivat lahjat vaivihkaa kaapin perukoille tai kirppispinoon, turha varmaan alkaa vänkäämään anopin kanssa asiasta, kun se kumminkin hyvää tarkoittaa. Mun anoppini oli myös varmaan tehnyt omat päätelmänsä meidän tytön vaatteiden perusteella, koska kerran hän toimitti meille ihan vaan tuliaisina kasan pinkkejä vaatteita saatesanoilla "Kyllä tytöllä pitää tyttöjen vaatteet olla". :D Ei siinä mitään, hyviä releitä oli ostanut ja käyttöön tulivat, mutta itse en edelleenkään kyseistä väriä lapselle osta kun ei pakko ole.

Laitat vaan mielestäsi epäsopivat lahjat vaivihkaa kaapin perukoille tai kirppispinoon, turha varmaan alkaa vänkäämään anopin kanssa asiasta, kun se kumminkin hyvää tarkoittaa. Mun anoppini oli myös varmaan tehnyt omat päätelmänsä meidän tytön vaatteiden perusteella, koska kerran hän toimitti meille ihan vaan tuliaisina kasan pinkkejä vaatteita saatesanoilla "Kyllä tytöllä pitää tyttöjen vaatteet olla". :D Ei siinä mitään, hyviä releitä oli ostanut ja käyttöön tulivat, mutta itse en edelleenkään kyseistä väriä lapselle osta kun ei pakko ole.

:) Mä itseasiassa luulen myös että hyvinkin tuohon pinkkiin tulvaan saattaa olla syynä se, että me itse ei sellaista osteta ja anopista tytön "kuuluu näyttää tytöltä". Ihan hyviä vaatteita hän ostaa eikä muutama pinkki joukossa haittaa, ihan nättejä ne ovat. Olen vain ihmetellyt kun väkisinkin hänen on täytynyt pistää merkille, että itse emme näitä harrasta.

Se on totta että sellainen prinsessakausi luultavasti on vielä tulossa. Mutta ehkä parin vuoden kuluttua vasta, turha musta itse näitä on alkaa tytölle tuputtaa ennen kuin hän itse tajuaa edes pyytää.

Jotenkin vaan ottaa päähän kun hän joka kerta kyläillessään kaivaa sitä krääsää laukustaan.... muutenkin on kova puuttumaan meidän asioihin ja tuostakin tulee sellainen olo, että hän viis veisaa meidän kasvatusperiaatteista....

Noh, kippaan nuo tuollaiset kierrätykseen. Harmillista vaan ostaa tuollaista turhaa krääsää:(

[QUOTE="vieras";25086264]no se pinkki hörhöilykausi tulee tytöllesi väistämättä ennenpitkää tahdoitpa tai et[/QUOTE]

Tämä on niin totta. Olin taannoin aivan samoilla linjoilla kuin sinä, ap. Meillä on kaksoset, tyttö ja poika, ja päätin joskus, että sekä vaatteet että lelut ovat yhteisiä unisex-tyyliin.

Nyt ovat 4 v... arvaa vaan onnistuinko. Vielä 2-vuotiailla se jotenkin meni, saivat Brion junarataa, duploja, leikkikeittiötarpeita. Mutta sitten se alkoi... pinkki pinkki hello kitty pinkki pinkki ja KIMALLE. En pitänyt tästä, mutta olen antanut tytön olla pinkkikimalleprinsessa kun se tuntuu oikeasti olevan nyt tärkeää (kai se ohi menee!). Hieman myöhemmin myös pojalle tuli sama, "ei kun haluun sen SINISEN SALAMAPAIDAN".

Olen sitten miettinyt, että niille omille sukupuoli-identiteeteillekin on tärkeää antaa se oma kasvutilansa, mutta paras on, että se lähtee lapsesta itsestään eikä kukaan aikuinen tuputa niitä ulkopuolelta.

Ja tosiaan, jäi vielä huomio tuohon paljettilaukkuun sutineen liittyen: ei ole todellakaan sopiva lahja 2-vuotiaalle, mutta pistä jemmaan ja parin vuoden päästä lapsesi on mitä suurimmalla todennäköisyydellä siitä ikionnellinen.

Tämä on niin totta. Olin taannoin aivan samoilla linjoilla kuin sinä, ap. Meillä on kaksoset, tyttö ja poika, ja päätin joskus, että sekä vaatteet että lelut ovat yhteisiä unisex-tyyliin.

Nyt ovat 4 v... arvaa vaan onnistuinko. Vielä 2-vuotiailla se jotenkin meni, saivat Brion junarataa, duploja, leikkikeittiötarpeita. Mutta sitten se alkoi... pinkki pinkki hello kitty pinkki pinkki ja KIMALLE. En pitänyt tästä, mutta olen antanut tytön olla pinkkikimalleprinsessa kun se tuntuu oikeasti olevan nyt tärkeää (kai se ohi menee!). Hieman myöhemmin myös pojalle tuli sama, "ei kun haluun sen SINISEN SALAMAPAIDAN".

Olen sitten miettinyt, että niille omille sukupuoli-identiteeteillekin on tärkeää antaa se oma kasvutilansa, mutta paras on, että se lähtee lapsesta itsestään eikä kukaan aikuinen tuputa niitä ulkopuolelta.

:) Oon samaa mieltä. Luultavasti muutaman vuoden kuluttua tyttö osaa noita pyytää ja siinä kohtaa sitten niitä ostetaan. Ja jos sattuu pyytämään vaikka autoja niin ostetaan niitä sitten myös:) Samoin vaikka pojalle barbeja sitten.

Mua harmittaa vaan se kamala sukupuoliroolien tuputtaminen ihan pienestä asti:( Työkaverikin tässä joku päivä ääneen päivitteli että kyllä jo 2 vuoden iässä tytöt ja pojat ovat niin erilaisia kun heidän poika se vaan intoilee Puuha Petestä. Oliskohan syynä se, että joku on hänelle niitä hankkinut....

Nyt mun 2v tyttärellä ei vielä ole mitään luontaista viehtymystä kimalteeseen ja pinkkiin. Hän tykkää muumeista ja eläimistä, erityisesti hevosista:) Sekä palloista, lentokoneista, junista ja autoista....

Yhteistyössä