Vääntäkää mulle rautalangasta pliis. Siis vienkö kuopuksen sikainfluenssa-rokotettavaksi vai en?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En antais lapselle. (Enkä itelle.)

Terve ihminen, joka on tasapainossa sekä fyysisesti että psyykkisesti, ei tarvi lääkkeitä.

Rokotetta ei ole ehditty testata riittävästi, joten ei ole tietoa sen haittavaikutuksista, eikä siitä, toimiiko se edes! Virus saattaa muuntua ennen rokotetta tai myöhemmin, jolloin on tuplariski. Riskit rokotteesta ja lisäksi riskit mahdollisesta sairaudesta. Rokotteet käsittääkseni myös heikentää omaa vastustuskykyä hetkeksi. Paras vastustuskyky saadaan sairastamalla (+ terveellinen ruokavalio + sopivasti fyysistä rasitusta).

Mahdollisia tartuntoja ei testata eikä varmisteta joten ei voi tietää kuinka moni sen on jo sairastanut ihan tavallisena flunssana.

Riittävällä vitamiinien ja antioksidanttien saannilla on merkitystä, taudin ehkäisyssä ja siitä toipumisessa. D3- (50-125mcg/vrk), C-, E- ja A-vitamiinit, omega3, maitohappobakteerit, antioksidantteja eri lähteistä (marjat, kasvikset..). Eli monipuolinen ruokavalio + ainaki D-vitamiinia lisänä, ulkoilua, käsienpesu. Koitetaan otetaan vaan rennosti ja nautitaan elämästä.
Ihmettelen, miksei viralliset tahot puhu yhtään mitään ravinnon merkityksestä tässäkin asiassa.

Ne perusterveet kuolleet on saattanu olla niitä, jotka syö vaan jotain mäkkäriruokia ja muuta ravintoköyhää myrkkymössöä. Kukapa tietää...

Rokotteen tekijät ei itse halua ottaa rokotetta sen riskien takia.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Itse en missään nimessä veisi. Mutta juttelepa vaikka S.K:n kanssa, hänellä on varmasi hyvää tietoa aiheesta johon mä yhdyn täysin =)

Mä taidan tietää S.K:n kannan erinomaisesti, vieläkin muistelen sitä tiukkaa luentoa ylipäätään rokotuksien tarpeellisuudesta :D.

Mies on myös sitä mieltä että rokotusta ei oteta, mutta itse haluan lisää tietoa. Tässä ketjussa on ollut hyviä kommentteja, sekä niitä vähemmän hyviä kommentteja. Pitää vaan vielä selvitellä asiaa ja kaivaa tietoja lisää :)

Olen ihmetellen seurannut tätä vauhkoamista rokotteen mahdollisista sivuvaikutuksista. Kaikilla rokotteillahan on pieni sivuvaikutusriski,mutta kun vaakakupissa on itse tauti ja sen mahdolliset todella vakavat sivuvaikutukset niin en epäröi hetkeäkään rokotteen kanssa. Ja lopettakaa tuo jauhaminen "sehän on vaan tavallinen lievä influenssa"! Se voi olla sitä,mutta se voi olla myös tehohoitoon vievä tappava tauti. Jotain tavallisesta influenssasta poikkeavaa sillä on jo nyt havaittu,mm. suurempi tarttuvuus ja sairastavuus raskaana olevilla,ylipäätään suurempi tartuttavuus,paljon enemmän vakavia jälkitauteja.Jos nuori perusterve varusmies sanoo haastattelussa että voimille ottaa ja hän ei ole ennenkokenut mitään vastaavaa niin enpä halua tuota infektiokierteessä muutenkin olevalle parivuotiaalleni. Ja tuolla varusmiehellä taisi olla kuitenkin ihan sellainen normaalitauti koska ihan varuskunnassa hoideltiin.Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla joten harmittaa kun en saa rokotetta toisin kuin työkaverini sairaalassa.En kuulu riskiryhmiin joten olen niiden viimeisten (mahdollisesti rokotettavien )joukossa. Lapset saavat rokotteen ehdottomasti - onneksi nuorempikin ehtii täyttää tuon kuusi kuukautta. Mitä enemmän rokotteita nyt annetaan ja otetaan sitä vähemmän tauti pääsee leviämään - jo siksikin kannattaa käyttäytyä vastuullisesti ja ottaa rokote jos sen mahdollisuuden saa!Annatte te lapsillenne lääkkeitäkin - oletteko ihan varmasti lukeneet pakkausselosteesta kaikki mahdolliset sivuvaikutukset? _joku huono-onninen niitäkin aina saa vaikka kuinka ovat tutkittuja! Eniten pelkään tällä hetkellä todella sairaiden alle puolivuotiaiden lasten puolesta jotka eivät ikänsä puolesta rokotetta vielä saa. Ei ole helppoa jos esim. sydänvikainen tai huonokeuhkoinen pikkukeskonen saa taudin.Heidän vanhempansa varmaan antaisivat kaikkensa jotta lapsi siltä välttyisi eivätkä vaahtoaisi rokotteen sivuvaikutuksista!

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Itse en missään nimessä veisi. Mutta juttelepa vaikka S.K:n kanssa, hänellä on varmasi hyvää tietoa aiheesta johon mä yhdyn täysin =)

Mä taidan tietää S.K:n kannan erinomaisesti, vieläkin muistelen sitä tiukkaa luentoa ylipäätään rokotuksien tarpeellisuudesta :D.

Mies on myös sitä mieltä että rokotusta ei oteta, mutta itse haluan lisää tietoa. Tässä ketjussa on ollut hyviä kommentteja, sekä niitä vähemmän hyviä kommentteja. Pitää vaan vielä selvitellä asiaa ja kaivaa tietoja lisää :)

Saitko multa taannoin s-postia aiheesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Saitko multa taannoin s-postia aiheesta?

En mä tiedä. Taisin mä jonkun viestin saada, mutta en oo varmaan avannut edes sitä kun luulin joksikin hömppäkiertokirjeeksi :ashamed: . Pitääkin käydä lukemassa, hyvä että tuli puheeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
En antais lapselle. (Enkä itelle.)

Terve ihminen, joka on tasapainossa sekä fyysisesti että psyykkisesti, ei tarvi lääkkeitä.

Rokotetta ei ole ehditty testata riittävästi, joten ei ole tietoa sen haittavaikutuksista, eikä siitä, toimiiko se edes! Virus saattaa muuntua ennen rokotetta tai myöhemmin, jolloin on tuplariski. Riskit rokotteesta ja lisäksi riskit mahdollisesta sairaudesta. Rokotteet käsittääkseni myös heikentää omaa vastustuskykyä hetkeksi. Paras vastustuskyky saadaan sairastamalla (+ terveellinen ruokavalio + sopivasti fyysistä rasitusta).

Mahdollisia tartuntoja ei testata eikä varmisteta joten ei voi tietää kuinka moni sen on jo sairastanut ihan tavallisena flunssana.

Riittävällä vitamiinien ja antioksidanttien saannilla on merkitystä, taudin ehkäisyssä ja siitä toipumisessa. D3- (50-125mcg/vrk), C-, E- ja A-vitamiinit, omega3, maitohappobakteerit, antioksidantteja eri lähteistä (marjat, kasvikset..). Eli monipuolinen ruokavalio + ainaki D-vitamiinia lisänä, ulkoilua, käsienpesu. Koitetaan otetaan vaan rennosti ja nautitaan elämästä.
Ihmettelen, miksei viralliset tahot puhu yhtään mitään ravinnon merkityksestä tässäkin asiassa.

Ne perusterveet kuolleet on saattanu olla niitä, jotka syö vaan jotain mäkkäriruokia ja muuta ravintoköyhää myrkkymössöä. Kukapa tietää...

Rokotteen tekijät ei itse halua ottaa rokotetta sen riskien takia.

Hyvä Orion! On hienoa että syöt terveellisesti ja harrastat liikuntaa! Niin me monet muutkin,mutta jos asiat olisivat noin yksinkertaisia niin en olisi varmasti sairastanut yhtään tarttuvaa tautia (ainakaan aikuisikäisenä jolloin olen tiedostanut nuo asiat). Valitettavasti vaan sikainfluenssaan on tilastollisesti tähänkin mennessä sairastunut maailmalla jo harvinaisen paljon nimenomaan perusterveitä nuoria hyväkuntoisia ihmisiä.toisin kuin normaaliin kausi-influenssaan,jossa vakavimmat tautitapaukset ovat paljolti huonokuntoisilla vanhuksilla. Myöskään se,että tautitapauksia on kuusi kertaa enemmän raskaana olevilla ei puolla käsitystäsi.Harva ihmisryhmä kiinnittää niin paljon huomiota mitä suuhunsa pistää kuin juuri raskaana olevat. Huolestuttavaa on myös se että tutkijat eivät ole tähän mennessä edes löytäneet syitä jotka johtavat raskaana olevien suureen sairastuvuuteen ja vakaviin tautimuotoihin - joku sen aiheuttaa,mutta mikä? Kaikkien tautien kohdalla on varmasti hyötyä hyvästä peruskunnosta ja ravitsemuksesta ja hygieniasta,sitä en kiellä.mutta silti olen myös ehdottomasti rokotusten kannalla jos niitä on saatavilla. Miljoona meistä (tai kaksikin miljoonaa tai jopa enemmän) voi sairastua,osa hyvinkin vakavasti ja jopa kuolla,mutta jos sama määrä ottaa rokotteen niin suhteessa taatusti suuri enemmistö hyötyy,ei sairastu,ei saa jälkitauteja eikä saa rokotteesta mainittavia sivuvaikutuksia.Suhteellisuudentajua vähän ja järjen käyttöä!

Musta tuo on oikeasti vaikea päätös. Kannattaa perehtyä siihen pandemrix:n tuoteselosteeseen. Kuten joku jo sanoikin siinä lukee, että ei ole juurikaan aiemmin testattu lapsilla. Nyt on aloitettu, mutta kestää kuukausia.

Ja siinä annostus kohdassa mainitaan myös alle kolmevuotiaiden kohdalla, että mikäli tuotetta on pakko käyttää niin pienillä voidaan käyttää samaa annosta kuin isommilla lapsilla. Rivien välistä voi lukea viestin, miten haluaa. Lukekaa tuoteseloste.

Lisäksi tuotesisältää sitä elohopeaa ja skvaleenia joiden haittavaikutuksista tapellaan kokoajan. Lisäksi luin jostain, että esim. Kanadassa hankittaisiin lapsille ja raskaana oleville rokote, jossa ei olisi näitä kahta ainetta. Skvaleenia on käytetty vaan yhdessä rokotetutkimuksessa 65-vuotiailla, joten mistä hitosta sitä tietää miten se vaikuttaa pieneen lapseen. Itsellä 1v. Niin kyllähän se huolestuttaa. Lyödään rokotteeseen aineita, joiden turvallisuudesta ei kukaan tiedä.

Haluan antaa rokotteen, mutta uskaltaako noin pienille?

en rokotuttas itseäni enkä lapsiani, liikaa näitä "lipsahduksia" päässyt julkisuuteen, enkä koekaaniiniksi ala.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8399165 hyviä vastaan pointteja tuolla..

Kyllä rokotan omat lapseni ja itseni. Luotan paljon enemmän KTL:n kuin palstamammoihin ja pelottelijoihin. Tiedän, että sikainfluenssa on muutakin kuin kausi-influenssa (sytokiinimyrskyt mm.), ja voi pahimmassa tapauksessa olla todella vakava. Lisäksi suurella rokotuskattavuudella suojellaan niitä pienimpiä, jotka eivät rokotuksia ole ottaneet tai pysty ottamaan. Kiitos vaan teille "muuten vaan" vapaamatkustajille, jotka elävät sitten muiden kustannuksella...

Rokotteen riskit on aina punnittava taudin haittojen mukaan. Vakavan taudin estävällä rokotuksella saa olla jo vähän sivuvaikutuksiakin, että se kannattaa. Silti moni ottaa ihan kausi-influenssaankin rokotuksen, vaikka se on "kevyempi" tauti kuin tämä, ja rokote käytannössä sama (vain viruskanta muutettu). Siksihän tätä rokotetta ei niin paljon ole tarvinnut testatakaan, koska uusi influenssarokote tehdään joka vuosi! Joka vuosi se kausi-influenssankin kanta muuttuu niin paljon, että joudutaan tekemään uuden kannan rokote, eikä siitä kukaan vaahtoa kuinka sitä ei ole ehditty testata...

Suhteellisuudentajua, hyvät ihmiset, onko pelottavampaa jos 1 miljoonasta saa vaikka sen Guillain-Barrén, vai sitten tuhannet keuhkokuumeen? Valitettavasti tähänkin tautiin voi kuolla paljon helpommin kuin rokotukseen. Muuten ei näin kallista rokotusohjelmaa alettaisi edes toteuttaa.

Olemme tällä hetkellä koko perhe sikainfluenssassa. Äiti, isä, 6-v ja 2-v. Testit varmistivat juuri taudin H1N1-taudiksi. Kuume jatkunut 5 päivää, keuhkoja repivä yskä, korvatulehdus ja itketään yötä päivää 82-V) ja rintakipu on kova, kun yskä on niin paha ja henkeä ahdistaa. Itse sain juuri korvatulehduksen. En epäröisi sekuntiakaan ottaa rokotusta. Ei tätä kannata ehdoin tahdoin hankkia. Rokotuksen sivuvaikutukset ovat minimaaliset. Voi nousta vähän kuumetta ja tulla käsi kipeäksi. Me emme ehtineet saada rokotuksia, kun tauti iski. Kun tästä selvitään, niin sitten pelätään vielä jälkitauteja. Keuhkotulehduksia sun muuta. Ottakaa hyvät ihmiset ihmeessä tarjotut rokotukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Koko perhe sairaana:
Olemme tällä hetkellä koko perhe sikainfluenssassa. Äiti, isä, 6-v ja 2-v. Testit varmistivat juuri taudin H1N1-taudiksi. Kuume jatkunut 5 päivää, keuhkoja repivä yskä, korvatulehdus ja itketään yötä päivää 82-V) ja rintakipu on kova, kun yskä on niin paha ja henkeä ahdistaa. Itse sain juuri korvatulehduksen. En epäröisi sekuntiakaan ottaa rokotusta. Ei tätä kannata ehdoin tahdoin hankkia. Rokotuksen sivuvaikutukset ovat minimaaliset. Voi nousta vähän kuumetta ja tulla käsi kipeäksi. Me emme ehtineet saada rokotuksia, kun tauti iski. Kun tästä selvitään, niin sitten pelätään vielä jälkitauteja. Keuhkotulehduksia sun muuta. Ottakaa hyvät ihmiset ihmeessä tarjotut rokotukset.

jos ootte noin kipeitä ni eikö pitäis lepaaa eikä roikkuu netissä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 1v3kk:n ikäinen, enkä vie rokotettavaksi. Tää ensimmäinen aalto on lievä, ja on hyväksi sairastaa se. Silloin on hyvin epätodennäköistä, että "oikea" sikainfluenssa edes tarttuu. Lisäksi tuosta rokotteesta tiedetään niin vähän, ja sen haittavaikutuksista myös. Epäillään, että niitä on paljon.

Jos virus muuntaa muotoaan, tauti voi tarttua uudelleen eikä edellinen sairastus auta asiaa yhtään. Kyse on silloin eri viruksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 1v3kk:n ikäinen, enkä vie rokotettavaksi. Tää ensimmäinen aalto on lievä, ja on hyväksi sairastaa se. Silloin on hyvin epätodennäköistä, että "oikea" sikainfluenssa edes tarttuu. Lisäksi tuosta rokotteesta tiedetään niin vähän, ja sen haittavaikutuksista myös. Epäillään, että niitä on paljon.

Jos virus muuntaa muotoaan, tauti voi tarttua uudelleen eikä edellinen sairastus auta asiaa yhtään. Kyse on silloin eri viruksesta.

EIkä silloin myöskään tämän hetkinen rokotus auttaisi.

Missä päin suomea asutte? Ja paranemisia koko perheelle!

Älkää hyvät ihmiset myrkyttäkö perimäänne, katsokaa tämä video niin saatte lopullisen vastauksen!

http://www.youtube.com/watch?v=nTgyakGAddM&feature=player_embedded

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja myös:
Olen ihmetellen seurannut tätä vauhkoamista rokotteen mahdollisista sivuvaikutuksista. Kaikilla rokotteillahan on pieni sivuvaikutusriski,mutta kun vaakakupissa on itse tauti ja sen mahdolliset todella vakavat sivuvaikutukset niin en epäröi hetkeäkään rokotteen kanssa. Ja lopettakaa tuo jauhaminen "sehän on vaan tavallinen lievä influenssa"! Se voi olla sitä,mutta se voi olla myös tehohoitoon vievä tappava tauti. Jotain tavallisesta influenssasta poikkeavaa sillä on jo nyt havaittu,mm. suurempi tarttuvuus ja sairastavuus raskaana olevilla,ylipäätään suurempi tartuttavuus,paljon enemmän vakavia jälkitauteja.Jos nuori perusterve varusmies sanoo haastattelussa että voimille ottaa ja hän ei ole ennenkokenut mitään vastaavaa niin enpä halua tuota infektiokierteessä muutenkin olevalle parivuotiaalleni. Ja tuolla varusmiehellä taisi olla kuitenkin ihan sellainen normaalitauti koska ihan varuskunnassa hoideltiin.Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla joten harmittaa kun en saa rokotetta toisin kuin työkaverini sairaalassa.En kuulu riskiryhmiin joten olen niiden viimeisten (mahdollisesti rokotettavien )joukossa. Lapset saavat rokotteen ehdottomasti - onneksi nuorempikin ehtii täyttää tuon kuusi kuukautta. Mitä enemmän rokotteita nyt annetaan ja otetaan sitä vähemmän tauti pääsee leviämään - jo siksikin kannattaa käyttäytyä vastuullisesti ja ottaa rokote jos sen mahdollisuuden saa!Annatte te lapsillenne lääkkeitäkin - oletteko ihan varmasti lukeneet pakkausselosteesta kaikki mahdolliset sivuvaikutukset? _joku huono-onninen niitäkin aina saa vaikka kuinka ovat tutkittuja! Eniten pelkään tällä hetkellä todella sairaiden alle puolivuotiaiden lasten puolesta jotka eivät ikänsä puolesta rokotetta vielä saa. Ei ole helppoa jos esim. sydänvikainen tai huonokeuhkoinen pikkukeskonen saa taudin.Heidän vanhempansa varmaan antaisivat kaikkensa jotta lapsi siltä välttyisi eivätkä vaahtoaisi rokotteen sivuvaikutuksista!

Nojoo, itsellä oli viime talvena, 21-vuotiaana influenssa, tavallinen sellainen (kai?) ja täytyy sanoa etten ollut ennen kokenut vastaavaa.

No joo, meidän perheellä oli viime talvena influenssa ja menihän siinä kolme viikkoa sairastellessa joo ja itsellenikin tuli myös mm. korvatulehdus ja poskiontelotulehdus. Lapset söi kukin kolme kuuria korvatulehdukseen, kaksi lasta söi lisäksi angiinaan, kaikilla oli silmätulehdus, yhdellä vielä keuhkokuume.
Että kyllä se tavallinenkin influenssa osaa!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja röh:

jos ootte noin kipeitä ni eikö pitäis lepaaa eikä roikkuu netissä?

Netissä olo on aikamoista lepoa. Ja on siitä hyvä saada ensikäden tietoa.

Yhteistyössä