Vaasa? Millainen paikka asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
reilu 3kk sitte synnyttääs niin KAIKILLA kätilöillä huono suomi mut osas ne jotenki suomee ja ymmärsi ja oli aivan hemmetin ihanat kätilöt mut mut

ei muuten pidä paikkaansa. kaksi kertaa oon vks:ssä synnyttänyt ja molemmilla keroilla mulla oli ihan suomenkielinen kätilö. eri kätilö molemmilla kerroilla. suomea selvästi äidinkielenään puhuvat kätilöt, eikä siinä synnyttäneuden osastollakaan niiden suomenruotsalaisten hoitajien kanssa olut mitään ongelmia ymmärtää toisiamme vaikka en ruotsia puhukaan

Ja men några har ju nain slags attityd problem mot svensspråkiga o då most man bara klaga av alla svenskar :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja :
reilu 3kk sitte synnyttääs niin KAIKILLA kätilöillä huono suomi mut osas ne jotenki suomee ja ymmärsi ja oli aivan hemmetin ihanat kätilöt mut mut

ei muuten pidä paikkaansa. kaksi kertaa oon vks:ssä synnyttänyt ja molemmilla keroilla mulla oli ihan suomenkielinen kätilö. eri kätilö molemmilla kerroilla. suomea selvästi äidinkielenään puhuvat kätilöt, eikä siinä synnyttäneuden osastollakaan niiden suomenruotsalaisten hoitajien kanssa olut mitään ongelmia ymmärtää toisiamme vaikka en ruotsia puhukaan

Ja men några har ju nain slags attityd problem mot svensspråkiga o då most man bara klaga av alla svenskar :whistle:

en ymmärrä ruotsia kuten sanoin

No mun kohdalla oli ja mun huonetoverin :D mut kuten sanoin osas jotenkuten suomea niin et ymmärsi.. Kiva et sulle kävi noin.

en ymmärrä ruotsia kuten sanoin[/quote]

Kirjoitin vain, että joillain on vain asenneongelma ruotsinkielisiä kohtaan ja pitää vaan valittaa kaikista ruotsalaisista. On se kamalaa, jos niillä puuttuu joku sana suomeksi tai käyttävät joskus eri sanajärjestystä tai jotain :o

Kiitos paljon vastauksista, mieli on jo paljon positiivisempi! :) Pakko todeta, että jos jonkinlaisiin tapauksiin on tullut törmättyä mm. aiemmin Helsingissä yli 15 vuotta asuneena, joten en varmaankaan järkyty tai vedä hernettä nenään, jos joku ei ryhdy tuttavalliseksi alekorilla tai jos joku ehdottomasti haluaa istua hiekkalaatikon reunalla ennemmin omissa ajatuksissaan. ;) Täytynee käydä haistelemassa fiiliksiä puistoissa yms. "kartoituskäynneillä" ennen muuttoa, ihanaa että meri on sielläkin lähellä. Lapset siis 5-vuotias ja alle 1-vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja inka:
Kiitos paljon vastauksista, mieli on jo paljon positiivisempi! :) Pakko todeta, että jos jonkinlaisiin tapauksiin on tullut törmättyä mm. aiemmin Helsingissä yli 15 vuotta asuneena, joten en varmaankaan järkyty tai vedä hernettä nenään, jos joku ei ryhdy tuttavalliseksi alekorilla tai jos joku ehdottomasti haluaa istua hiekkalaatikon reunalla ennemmin omissa ajatuksissaan. ;) Täytynee käydä haistelemassa fiiliksiä puistoissa yms. "kartoituskäynneillä" ennen muuttoa, ihanaa että meri on sielläkin lähellä. Lapset siis 5-vuotias ja alle 1-vuotias.

No minä nyt en kyllä ole mielestäni missään sanonut että vedin hernettä nenään vaikka katsoivat alta kulmain kun juttelin vieraille hiekkalaatikolla kunhan vain kulttuurishokki oli kova kun toiseen oli tottunut. :(

En ole itse tutustunut yhteenkään ihmiseen hiekkalaatikolla leikkipuistossa, enkä alennuskoria penkoessa! Olin yhden kesän Vaasassa töissä, ja tosi rentoja ja mukavia olivat nämä paikalliset Vaasalaiset. Pidän edelleen monen heistä kanssa yhteyttä silloin tällä Facebookin kautta, vaikka ei olla nähty sitten sen kesän 2008. Ja moni Oululainen, Helsinkiläinen ja Turkulainen, joihin itseasiassa tutustuin näitä Vaasalaisia paremmin, ei pidä todellakaan enää mitään yhteyttä. Eli itseasiassa nämä niin omiaan rakastavat vaasalaiset, ottivat ainakin minut kaverikseen!

Yhteistyössä