Vaativa yksivuotias, mitä tehdä????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
meillä on 1v 3kk lapsi joka on hirveän vaativa, päivät koostuu huudoista ja kiukuttelusta. Roikkuu minun lahkeessa koko ajan ja huutaa. Jos yritän syödä,kahta pahempi huuto vaikka isä ois kotona ja pitäis seuraa.. Ei ole nyt syöny neljään päivään juuri mitään,kiukkuaa vaan ja saan vaan kantaa lasta koko ajan ja pitää sylissä..aina ollut vaativa ja herättelee öisin vieläki ja maitoallergia on löytyny eli allergioita on testattu.

kuulostaa ihan normaalilta, ei vaativalta. Tai sitten kaikkimun lapset on tuossa iässä olleet vaativia :) Eli älä stressaa vaikka voimiahan tuo vie, menee ajan kanssa ohi, kunnes seuraava 'vaihe' tulee päälle :)

[QUOTE="äiti";22075909]kuulostaa ihan normaalilta, ei vaativalta. Tai sitten kaikkimun lapset on tuossa iässä olleet vaativia :) Eli älä stressaa vaikka voimiahan tuo vie, menee ajan kanssa ohi, kunnes seuraava 'vaihe' tulee päälle :)[/QUOTE]

tätä vastausta komppaan, lapsi ei ole vaativa, kuulostaa ihan normi vuosikkaalta. Jos sinä olet uupunut ja mies kotona, pistä heidät pihalle ja saat vähän rauhaa. On ihan normia lapsen roikkua äidissä vasrinkin kun huomaa, et äiti kuvitellee voivansa kaikessa rauhassa syödä tai tehdä jotakin muuta kuin huomioida "minua" juuri nyt. Vaadi aikaa ilman lasta mieheltäsi, kyllä he pari tuntia pärjäävät puistossa, metsässä tms.

[QUOTE="vieras";22076038]tätä vastausta komppaan, lapsi ei ole vaativa, kuulostaa ihan normi vuosikkaalta. Jos sinä olet uupunut ja mies kotona, pistä heidät pihalle ja saat vähän rauhaa. On ihan normia lapsen roikkua äidissä vasrinkin kun huomaa, et äiti kuvitellee voivansa kaikessa rauhassa syödä tai tehdä jotakin muuta kuin huomioida "minua" juuri nyt. Vaadi aikaa ilman lasta mieheltäsi, kyllä he pari tuntia pärjäävät puistossa, metsässä tms.[/QUOTE]

Hyvä kuulla että ihan normaalia:)

Meidän lapsella oli tuossa 14 kk kohilla joku ihmeen kriisi, kaikki oli kauhean vaikeaa, ja vinguttiin ja kitistiin ja piti saada olla sylissä. Nyt on jo helpompaa, kohta 18 kk iässä.

Meilläkin oli tuolloin vaihe että lapsi roikkui vain minussa, mitään ei ois saanu tehä eikä poistua metriä kauemmas pojasta. Mut se helpotti kyllä vaikka olikin tosi rassaavaa aikaa. Väliin otin syliin ja välillä tein hommia toisen roikkuessa puntissa ja huutaessa pääpunasena.

Minä olen sitä mieltä, että meillä ainakin kaikki lapset ovat olleet vaativimmillaan juuri tuossa iässä. Sitten 1,5-vuoden jälkeen on alkanut helpottaa. Toki vauva-aika on omalle tavallaan raskasta ja sitovaa ja erilaset uhmaiätkin raskaita. Mutta itselleni on kaikkien komen kanssa ollut raskain juuri tuo vaihe. Eli jaksamista, kyllä se siitä :)

ennen vanhaan taloissa oli enemmän ihmisiä ja lapsilla katseltavaa ja seurasivat isompiaan. ei kukaan erikseen viihdyttänyt, ainakaan koko päivää, ehkä hetken illalla.

äidin kanssa kaksin on ehkä ankeaa ja lapsesta tulee outo.

[QUOTE="väsynyt äiti";22075894]meillä on 1v 3kk lapsi joka on hirveän vaativa, päivät koostuu huudoista ja kiukuttelusta. Roikkuu minun lahkeessa koko ajan ja huutaa. Jos yritän syödä,kahta pahempi huuto vaikka isä ois kotona ja pitäis seuraa.. Ei ole nyt syöny neljään päivään juuri mitään,kiukkuaa vaan ja saan vaan kantaa lasta koko ajan ja pitää sylissä..aina ollut vaativa ja herättelee öisin vieläki ja maitoallergia on löytyny eli allergioita on testattu.[/QUOTE]

Voi kuin ihanaa kuulla että muillakin! Meillä sama tilanne, tosin nyt parin viikon sisään on tapahtunut muutosta! Tyttö on siirtynyt päiväkotiin, joten ilmeisesti hän saa siellä niin paljon virikkeitä mitä tarvitsee ja toiseksi, nyt on alettu harjoitella puhumista. Ihan vain muutamia sanoja, mutta silti. Ja aina kun tytteli osaa selittää tai pyytää jonkin asian muuta kuin itkemällä, roikkumalla ja huutamalla, ollaan kehuttu kovasti ja voi sitä onnen enkeliä kuin se hymyilee :). Toivottavasti tää ei oo mikään vaihe, et se taas muuttuu itkeväks ja kiukuttelevaks. Meillä on menty kiukuttelemalla koko ensimmäinen vuosi! Ja ne 2 ekaa kuukautta mitä se oli kiltti ja hiljanen, se oli koko ajan tissillä. Sanoinkin tytön 1-vee synttäreillä, et niin rankka vuosi takana, ettei voi uskoa! Onneks se on ohi.. kun yleensä monet äidit on: voi kun aika menee niin nopeeta ja vauva kasvaa silmissä plaa plaa plaa. Mä oon taas toivonut koko vuoden ajan että kunpa aika menis nopeeta ja tää kiukuttelu hellittäs!! Nyt se on hellittäny... :)

Moniallergisen lapsen äitinä tuli mieleen, että niitä allergioita saattaa olla enemmän kuin se maito. Meillä lapsesta tulee hyvin "vaativa" jos ruokavalio on pielessä. Lapsella on silloin kelju olo ja mitenkäs sen muuten ilmaisee kuin kiukuttelemalla äidille ja hakemalla lohtua :/

Hei vaan!

Juu,olen ihan samaa mieltä muiden keskustelijoiden kanssa siitä että aivan normaalilta lapselta tuo vaikuttaa:) Meillä on kolme alle 4-vuotiasta,nuorin on reilun vuoden ja nyt on taas se äitiin ripustautumisen aika..ja kaikilla tytöillä on ollut sama juttu,suunnilleen tuossa reilun vuoden ikäisenä,menee kyllä ajan kanssa ohi.
Mutta kyllähän se totta puhuen on välillä aika raskasta kun mihinkään et voi mennä ilman huutoa,ja me kun asutaan maalla ja pakollista tekemistä on koko ajan,niin ei se auta muu kun ottaa koko kööri mukaan navettaan ja puusavottaan.
Ja vähän kauhulla ajattelen tulevaa talvea kun miehen on pakko olla töiden takia viikkojakin poissa ja koko vanhan talon hommat ja eläinten hoito ja lapset jää minun kontolle:(
Meillä on vielä talon peruskorjaus meneillään,eikä taideta saada juoksevaa vettä vielä tulevalle talvelle,joten järvestä on vesi kannettava ja pyykit pestävä käsin ja pulsaattorilla,sähköt onneksi on ja tämä nettiyhteys!:)
Nyt kyllä taisi aihe lipsahtaa ihan muuhun..onkohan täällä kenties ketään samassa tilanteessa olevaa? :)

Välillä kyllä ihmettelen,miten oikeasti niin monella voi olla hankalaa ja rasittavaa yhden lapsen kanssa ja mahdollisesti vielä kerrostaloasunnossa,missä ei tarvi lämmityksen ja muun elämisen eteen tehdä juurikaan mitään,ihailen kyllä entisajan äitejä ja emäntiä!
syysterveisin, Katja

[QUOTE="katjuska";22076843]Hei vaan!

Välillä kyllä ihmettelen,miten oikeasti niin monella voi olla hankalaa ja rasittavaa yhden lapsen kanssa ja mahdollisesti vielä kerrostaloasunnossa,missä ei tarvi lämmityksen ja muun elämisen eteen tehdä juurikaan mitään,ihailen kyllä entisajan äitejä ja emäntiä!
syysterveisin, Katja[/QUOTE]

Sepä siinä just onkin. Kun on vain se yksi lapsi niin sehän vaatii tietysti koko ajan äidin huomiota ja viihdytystä. Kun on useampi niin isommat sisarukset viihdyttävät ja äiti pääsee helpommalla. Useamman lapsen kanssa on paljon helpompaa kuin yhden.

Yhteistyössä