Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minä taisin olla kuvatunlainen lapsi.
Siskon mies kertoo, kuinka oli meillä kerran ja multa kysyttiin, otanko maitoa vai mustaherukkamehua. Äiti oli sivulauseessa sanonut, että mansikkamehua ei ole jääkaapissa, vaan kylmäkellarissa. Olin vastannut "mansikkamehua" ja ollut oikein pirullisen näköinen.
Isä oli sanonut, että se ei käy, kun sitä ei ole. Äiti sanoi isälle, että mene nyt hakemaan sitä, kun anne HALUAA sitä! Isä lähti siis kerrostalon kellarikerrokseen hakemaan mahua kylmäkellarista, kun muu perhe söi. :headwall:
Välillä sain kaiken. Mutta mä olin terävä suustani ja näsäviisas ja silloin, yhtäkkiä, ennalta-arvaamatta mä sain selkään, kun mitta täytty.
Juu, emme ole katkeria tai mitään, mutta ei näin. Jotkut lapset on hyviä manipuloimaan mutta sitä ei saisi kannustaa. Aikuisena on vaikea uskoa, että kukaan pitää juuri minusta, koska en osaa erottaa, milloin olen manipuloinut ihmiset tekemään mieliksi ja milloin joku oikeasti haluaa tehdä. :/
Mä olen tainnut ite myös olla ja olen ehkä edelleenkin samanlainen, siksipä se onkin niin kamalaa, kun oma tytärkin niin käyttäytyy. Meillä oli myös tilanteita kotona lapsena ollessani, että jos oikein vaadin, myös sain. Muistan eräänkin joulun, kun pyysin lahjaksi "kopiokonetta". Äiti sanoi, ettei siitä kaupungista enää niitä saanut. Sanoin, että mikään muu ei kelpaa kuin se ja se on hankittava. Isä oli lopulta 70km päästä linja-autolla hakenut sen ja kun paketin avoin ja olin pari kertaa kokeillut, se olikin ihan hanurista. Saamani barbie oli paljon kivempi. Se oli viimeinen kerta, kun sain mitä halusin, sen jälkeen oli haluttava se mitä sain ja olen kiitollinen vanhempieni päätöksestä. Nyt pitää vaan tsempata itsensä pysymään rauhallisena ja päättäväisenä äitinä!
Zen Cafella on yks biisi, jossa lauletaan:
Minä olen kova ylipuhumaan, tiedän miten ihmisille sanotaan asioita joita ne tahtoo kuulla. Siihen meni multa vuosia tottua, mutta nyt kun olen niin taitava, en ajattele sitä juurikaan.
Mä osaan toin taidon niin hyvin, että välillä itseä hirvittää, mutta kun en osaa käyttää sitä tyttöön, koska hän yrittää samoin, olemme umpikujassa.
Ja kiitos Ketille tuosta ruokapöytävinkistä että maito pois vaan, katotaan josko toimis!