Vaatteet eskarilaiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eskarin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eskarin äiti

Vieras
Noniin, nyt ne kuuluisat VÄLIKAUSIVAATTEET. Ilmat kylmenee, ainakin aamuisin. Tähän asti on keväät ja syksyt menty ohuella ulkoiluhaalarilla, ja sitten ennen toppavaatekautta lisätty tarpeen mukaan villahaalari alle. Kuinkas nyt esikoulussa, onko nuo vaatteet edelleen ok, vai onko jo liian lapselliset? Pitäiskö jo olla takki ja housut? Entäs kuravaatteet. Tietenkin kumpparit ja sadetakki, mutta onko kurahaalari vielä ok, entä kurakintaat?

Mulla ei oo lapsella koskaan ollut välikausihaalaria. Mun mielestä maailman typerin ostos, kun aamulla on kylmä ja iltapäivällä voi olla tosi kuuma. Sit ei voi pistää sitä koko haalaria päälle :(

Eskari-ikäiselle aion kyllä talveksi hommata vielä haalarin. Ei siis ole kyse lapsellisuudesta vaan käytännöllisyydestä.

Kysy lapsesi eskarista mikä on käytäntö. Esim. mun lapsen eskari on koulun yhteydessä, eikä lapselle kuulemma tarvi kuravaatteita, vaan opetellaan ulkoilemaan kuten koululaliset ulkoilee. Eli lätäkössä ei istuta jne.

Meillä oli eskarissa syksyllä ja keväällä takki ja housut yhdistelmä, mutta talvella vielä haalari. Nyt koululaiselle ostan talveksi haalarin vain jos itse haluaa...veikkaan että se jää nyt pois.

Jos kurahaalarilla tarkoitat kurahousuja joissa on henkselit, niin meillä einakin kelpas vielä eskarissa. Villahaalarista suosittelen luopumaan ellei lapsi välttämättä itse halua sitä, vaan ostaisin 2 osaisen.

Mulla ei oo lapsella koskaan ollut välikausihaalaria. Mun mielestä maailman typerin ostos, kun aamulla on kylmä ja iltapäivällä voi olla tosi kuuma. Sit ei voi pistää sitä koko haalaria päälle :(

Eskari-ikäiselle aion kyllä talveksi hommata vielä haalarin. Ei siis ole kyse lapsellisuudesta vaan käytännöllisyydestä.

Jes, kerrankin joku samoin ajatteleva! Mun mielestä haalari on vauvan vaate, sellaisen, jota kannetaan sylissä tai on vaunuissa. Liikkuvalla lapsella vk-haalari on älyttömän epäkäytännöllinen vaate. Ip ei tosiaan voi yhtään helpottaa lapsen hikistä oloa, ellei sitten yritä sitoa haalarin yläosaa vyötärölle. En ole omilla lapsilla käyttänyt ollenkaan.

Meillä on eskarilaiselle varattu ensi talveksi 2xtoppatakki ja 2xtoppahousut.Toiset henkselliset vähän korkeampi vyötäröiset housut ja toiset ovat sellaset normaalit..Eli ei enää haalaria.

Jes, kerrankin joku samoin ajatteleva! Mun mielestä haalari on vauvan vaate, sellaisen, jota kannetaan sylissä tai on vaunuissa. Liikkuvalla lapsella vk-haalari on älyttömän epäkäytännöllinen vaate. Ip ei tosiaan voi yhtään helpottaa lapsen hikistä oloa, ellei sitten yritä sitoa haalarin yläosaa vyötärölle. En ole omilla lapsilla käyttänyt ollenkaan.

Hmm...niin...toisaalta niinkin. Mutta joskus kun on ollut tarhassa/puistossa lapsella housut ja takki niin minusta ainakin meidän kersalla on just nimenomaan liikkumiseen hyvä se ohut haalari. (En ehkä olekaan ymmärtänyt mikä se THE välikausihaalari on, luulin että se ohut, vuoreton ulkoiluhaalari?) No joka tapauksessa housut ja takki on ollut tuolla lapsella huonompi vaihtoehto koska silloin menee koko ajan vyötärön kohdalta sisään kuraa/hiekkaa/lunta ja pylly vilkkuu kun pyllistää. Jos lapsella iltapäivällä kuuma, niin voihan ohuen haalarin alle jättää pelkän t-paidan ja legginssit, sama se haalarin yläosa olis kuin vaikka pitkähihainen paita tai takki. Kuinka pitkälle sitä lapsen hikeä sitä paitsi pitää torjua? Tottakai on kuuma kun liikkuu :D

Mun lapsella on eskarissa haalari niin talvihaalari kuin vk-haalarikin :) ja kurikset ja sadetakki :) Isoveljelläki oli on nopee pukee päälle, pääsee nopeesti pihalle :D
Pojan kaveri on ekaluokkalainen jolla oli myös eskarissa haalarit ja pihalla kans.. Nehän on pieniä lapsia ja ainaki meidän pojat tekee pihalla kuralälliä lapiolla ja ämpärillä jos sataa niin kyllä siinä kuriset on ihan jees ;)

Yhteistyössä