vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä poika (6kk) kans on helposti kuumissaan, mut olen silti suojannut ihon, kun noin pieni ei sais paljon saada aurinkoa. Olen siis laittanut pitkähihaisen, ohutta kangasta olevan paidan ja pitkät ohuet housut... ja sitten kesähattu päähän... Olen tietty tarkkaillut sitäkin, tuuleeko ulkona. Joskus on tosi hämäävää, kun mittari näyttää +20 ja onkin paljon viileämpi kuin luulisi. Silloin olen laittanut lisäksi collegepaidan.... Ei siinä oikeastaan auta muu kuin vain tarkkailla, että onko lapsella kuuma. Jos on, niin sitten pitää vain vähennellä. :)

Meillä poika vajaa 8kk ja olen pitänyt shortseja ja lyhythihaista bodya. Sujannut muuten auringolta, ettei ihan suorassa auringon paisteessa ole ollut. Olen pitänyt myös ihan ohuita pitkiä housuja.
Vaikkakin nyt on ollut +20 on ollut aika kova tuuli. Olen sitten laittanut gollece takin ja jättänyt vetoketjun auki tai pitänyt pitkähihaista kauluspaitaa. Lippistä ja tietenkin aurinkolaseja.

Lasta voi pitää ns. pienissä vaatteissa, mutta ei suoraan auringossa. Ja alle vuodenikäiselä ei käsittääkseni saa käyttää edes aurinkorasvaa.

miksi alle vuoden ikäsitä ei saisi rasvata aurinkorasvalla? Siis varmaan ei liiallisesti, mutta ainakin apteekissa sanottiin, että kyllä kannattaa, kun pienen iho niin herkästi voi palaa!

näkyy rannat olevan alle vuoden ikäisiä täynnä joka vuosi ja veden rajassa leikkii uikkareissa. Kai tässäkin asiassa voi käyttää maalaisjärkeä ja rasvata lapset. Miten pitää konttausiässä joka opettelee kävelemään niin varjossa? Kuumalla rannalla ei viitsi college-pukua pitää. Kotonakaan ei viitti kesää viettää.

Vauvalle saa laittaa aurinko rasvaa. Itse ostin apteekista sellaista kun Aco Barn sollotion 25. Apteekista sanottiin ne aineet mitä aurinkorasva ei saa sisältää mutta en niitä muista. Ne eivät ole hyväksi aikuisillekaan ja niitä on useammassa kaupoissa myytävissä tuotteissa.

Perinteisissä aurinkorasvoissa on myrkkyjä jotka imeytyy. Ostakaa sellainen missä on vain fysikaalinen suoja apteekista.

Eli ne sisältää ainoastaan fysikaalisen suoja-aineen, joka jää mikropigmenttinä ihon pinnalle ja heijastaa auringonsäteet iholta. Ovat hajusteettomia ja sopii allergisille. Maksaa enemmän, mutta purkissa lukee että 6 kk ylöspäin.

Esimerkkejä fysikaalisista aurinkorasvoista mitä minä tiedän:
Eucerin junior sk25
Favora aurinkogeeli

Varmasti muitakin, lukee purkin takana tai kannessa että tehokkaat fysikaaliset uva/uvb-suodattimet!

Itse laitoin 10 kk ikäiselle viime kesänä. Konttausiässä olevaa on erittäin vaikea pitää varjon alla tai helteessa ei ole kiva olla housuissa.

Yhteistyössä