Naisen haluttomuus on "ok ja normaalia" ja kuten vastauksista näkee, kun mies on haluton on hän homo tai hänellä on toinen nainen. =) Olen itse psykologina eräiden erityisryhmien kuntoutussäätiössä ja usein seksuaalisuutta sivutaan keskusteluissa, jossa asetelmat parisuhteessa on muuttunut. Sinänsä minulla ei ole kokemusta suorasta seksuaaliterapiasta, mutta faktatietoa ihmisen toiminnasta seksuaalisessa kanssakäymisessä kyllä.
Meillä sama ongelma, mies on haluton, on aina ollut passiivisempi osapuoli ja nyt kolmen lapsen jälkeen tekee tuskin koskaan aloitetta. Kuten ap tiedätkin, kaikki vinkit "pue seksikkäät alusvaatteet ja osta pullo viiniä" tai "mene seksikauppaan ja osta jotain kivaa virikettä" ovat lähinnä vitsi. NE EIVÄT AUTA, JOS/KUN HALUTTOMUUS ON KORVIEN VÄLISSÄ (kuten kuulostaisi teidän tapauksessa) Tällaiset "konstit" vain lisäävät väkinäisyyden ja yliyrittämisen tunnetta ja toinen passivoituu entisestään.Itse olen asian hyväksynyt ja oppinut sen kanssa elämään. Lapset ovat nyt pieniä ja aikaa ei jää muuhun, mutta olen tehnyt "itseni" kanssa sopimuksen, että solmin rinnakkaissuhteen, jos siihen joskus elämässä tulee luonteva tilaisuus (eli en lähde väkisin etsimään pk-seuraa lehtien palstoilta).
Se, että toinen lopettaa seksuaalisen kanssakäymisen on verrattavissa siihen, että lopettaisi esim. puhumisen puolisolleen kokonaan. 6 kuukautta seksistä kieltäytymistä ilman hyvää syytä on mielestäni luvan antamista toiselle hakea seksiseuraa muualta, ellei yhteiselon alussa olla sovittu, että "sinä olet minulle uskollinen, vaikka lopettaisin kanssasi seksin harrastamisen kokonaan"