Vähempilahjaiset tekee paljon lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luonnonvalintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Totta toinen puoli tässäkin asiassa. Yleensä juuri ne lisääntyy holtittomasti joiden ei pitäisi!

Kerrankin olen sinun kanssasi samaa mieltä. Valitettavasti asia menee yleensä juuri näin.
Fiksut ihmiset miettivät lisääntymisasiaakin järjellä, tyhmemmät vaan tekevät (tai antavat tulla) niitä lapsia mitään ajattelematta.

Alkuperäinen kirjoittaja luonnonvalintaa:
kun eivät tunnu osaavan hoitaa ehkäisyä kaljanjuonniltaan ja holtittomalta elämältään.

:D :D

pitääpä kysäistä naapurin 10 lapsen äidiltä, että tämäkö on heidänkin lapsilukunsa salaisuus... ;)

Ainiin, unohdin sanoa, että mulla on akateeminen tutkinto, mutta en silti ole kovinkaan urasuuntautunut. Jatko-opintoja mulle ehdoteltiin monestakin suunnasta, mutta ennemmin valitsin "tavallisen työn" ja lapset. Ja mikäs ihmeen tutkimus se oikein oli, että lapsi ei muka voi olla älykkäämpi kuin äitinsä, ja pah! Ei kai tuollaiseen voi uskoa tyhmempikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koulutuksen ja älykkyyden korrelaatio ei ole ilmeinen. Ainakin yliopistotason koulutuksen voi suorittaa varsin helposti, vaikka omaisi vain perustason älykkyyden. Korkean koulutuksen valitsevat yleensä urasuuntautuneet ihmiset, jotka eivät voi panostaa lapsiin niin paljoa ellei toinen huoltaja keskity lapsiin. Itse olen iloinen poikkeus, jolla on kolme lasta. Tosin akateemisuudesta huolimatta en ole urasuuntautunut, satun vain rakastamaan oppimista.

Akateemisuus ja urasuuntautuneisuus korreloivat minusta varsin harvoin. Akateemisuuden kautta itsensä määrittävät ovat varsin usein suorittaneet perinteisen yliopistotutkinnnon, ei esimerkiksi kaupallista, oikeustieteellistä tai teknistä (esim. tuta), ja noilla aloilla se "ura" on vähän niin ja näin. Itsekin olen akateeminen tutkinnon puolesta ja jollain tasolla urasuuntautunutkin, mutta en ole koskaan ajatellut korkean koulutuksen johtavan siihen, etten voi panostaa lapsiin.

Miehillä tuo asia tuskin vaikuttaa, mutta nainen opiskelee tällöin parhaat lapsentekovuotensa. Jos vertaat ammattikoulun käyneeseen kanssasisareen, joka on aloittanut lasten teon silloin, kun akateeminen vastine vasta aloittaa yliopistokoulutuksensa. Viidessä vuodessa ehtii hyvin tehdä kolme lasta tai enemmänkin.

Lisäksi naisvaltaisia akateemisia aloja vaivaava pätkätyöllisyys, joka aiheuttaa epävarmuutta elämään. Tämä epävarmuus vähentää ennestään haluja lasten hankkimiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Totta toinen puoli tässäkin asiassa. Yleensä juuri ne lisääntyy holtittomasti joiden ei pitäisi!

Kerrankin olen sinun kanssasi samaa mieltä. Valitettavasti asia menee yleensä juuri näin.
Fiksut ihmiset miettivät lisääntymisasiaakin järjellä, tyhmemmät vaan tekevät (tai antavat tulla) niitä lapsia mitään ajattelematta.

Täysi peesi.
Täälläkin jokaisella sossussa asioivalla ja alkoholiongelmaisella ja huonompiosaisella perheellä on 3-5lasta.

Meillä on viisi lasta. Aivan tietoinen valinta.
Olen ollut töissä silti monet vuodet yhteen laskettuna, hankinut itselleni ammatin ja jatkan opiskelua vuoden päästä ylemmälle tasolle.

Alkoholia meillä ei käytä kumpikaan saunakaljaa enempää. Emme tupakoi, asumme omassa talossa, pihassa oma auto. Missähän kohtaa me ollaan yhteiskunnan elättejä ja holtittomia.

tässä on kyllä perää (vaikka ap kirjoituksineen vois kyllä mun puolesta noin muuten painua vaikka suolle ). kun olin vastaanottavassa lastensuojeluyksikössä töissä, niin järjestään ne huonoimmassa jamassa olevat perheet oli 4-8 -lapsisia ja lisää mukuloita tuuopattiin ulos tasaiseen tahtiin - yleensä vielä aina uudelle narkkari- tai linnakundille... sad but true.

Tätä ketjua lukiessani hiukan huvitti.. Mutta eihän se liene haittaa..

Todellisuus on, kun katsotaan noita viisaita heppuja (katsotaan vaikka kansanedustajia, jos he olis viisaita, kun kansa on heidät edustajikseen valinnut) ja niiden taustoja. He tulevat hyvin erilaisista kodeista. Ja sitä kiitettäköön tätä yhteiskuntaa, jossa ei tarvi enää vanhempien olla täysin tukena lasten opiskelussa. (siis verrattakoon vaikka vuosituhannen alkuun)

Ja vaikka itse satun olemaan sellainen, jolla monta lasta (kohta viides syntyy), mutta myös kouluja käynyt ja uraa tehnyt lasten kanssa yhdessä, jos niin voi sanoa. ( En siis millään muotoa muovaudu ap:n näkemykseen) Olen todella huomannut, että on sellaisia korkealle koulutettuja ihmisiä, jotka ei osaa laittaa edes lapselleen saamaa lelua leikkikuntoon, ellei häntä auta...

Niin eihän sitä sitten uskalla ottaa mitään riskiä tässä elämässä, ja nauttia siitä, että on kaveri kenet ottaa sinne mökille eläkepäivillä. Tai siis edes odottaa, jota kuta käymään katsomassa, onko kaikki hyvin. Kun ne 1-2 lasta on sitten niin kiireisiä ja hyvin koulutettuja, etteivät kerkeä katsomaan mitä äidille kuuluu.. Sitten ihmetellään lehtien palstoilla, että on ne nykyajan nuoret vastuuttomia...

Nautin tästä ajasta, kun lapset ovat pieniä ja ympärilläni. Ah, kuinka autuasta oli jäädä taas äitiyslomalle ja pitää pieni tauko verojen maksamisessa. Nauttia vain auringosta lasten kanssa. (Paitsi tänään kun kaikki 3 nuorinta ovat oksennustaudissa, ei ulos pääse..) Unohtaa taas hetkeksi ne työmaailman koukerot ja vain elää tätä elämää täysillä lasteni kanssa.

Kukin valitkoon miten tässä elämässä haluaa elää. Minä nautin, kun on oikeaa elämää ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja älytönkö:
Meillä on viisi lasta. Aivan tietoinen valinta.
Olen ollut töissä silti monet vuodet yhteen laskettuna, hankinut itselleni ammatin ja jatkan opiskelua vuoden päästä ylemmälle tasolle.

Alkoholia meillä ei käytä kumpikaan saunakaljaa enempää. Emme tupakoi, asumme omassa talossa, pihassa oma auto. Missähän kohtaa me ollaan yhteiskunnan elättejä ja holtittomia.

Meilläkin kolme lasta. Tosin ehkä tuo tietoinen valinta on ratkaisevaa. Tosin älykäs voi olla yhteiskunnan elätti. Tunnen yhden joka on tietoisesti valinnut elättinä olon. Vapaa-aika on kuulemma niin arvokasta että työnteosta ei saa riittävää hyötyä.

Totta, ei kukaan täyspäinen vapaehtoisesti mukuloita massoittain tee. Tällä pallolla on muutenkin liikaa jo ihmisiä, joten tyhmiä me useamman lapsen äidit olemme. Harva meistä kuitenkaan niin fiksu on, että sosiaalitukien toivossa niitä teemme, vaan meillä hölmöillä on kuitenkin kova tarve saada omilla rahoilla lapsemme elätettyä. Järkevämpi tekisi yhden lapsen ja hoitaisi hänet kotona vähintään kouluikään asti, mutta moni meistä on niin hölmö, että makselemme useiden muksujen päivähoitomaksuja siitä ilosta, että niitä olemme tehneet ja niiden elättämiseen pitää töitäkin tehdä :/

Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Tätä ketjua lukiessani hiukan huvitti.. Mutta eihän se liene haittaa..

Todellisuus on, kun katsotaan noita viisaita heppuja (katsotaan vaikka kansanedustajia, jos he olis viisaita, kun kansa on heidät edustajikseen valinnut) ja niiden taustoja. He tulevat hyvin erilaisista kodeista. Ja sitä kiitettäköön tätä yhteiskuntaa, jossa ei tarvi enää vanhempien olla täysin tukena lasten opiskelussa. (siis verrattakoon vaikka vuosituhannen alkuun)

Ja vaikka itse satun olemaan sellainen, jolla monta lasta (kohta viides syntyy), mutta myös kouluja käynyt ja uraa tehnyt lasten kanssa yhdessä, jos niin voi sanoa. ( En siis millään muotoa muovaudu ap:n näkemykseen) Olen todella huomannut, että on sellaisia korkealle koulutettuja ihmisiä, jotka ei osaa laittaa edes lapselleen saamaa lelua leikkikuntoon, ellei häntä auta...

Niin eihän sitä sitten uskalla ottaa mitään riskiä tässä elämässä, ja nauttia siitä, että on kaveri kenet ottaa sinne mökille eläkepäivillä. Tai siis edes odottaa, jota kuta käymään katsomassa, onko kaikki hyvin. Kun ne 1-2 lasta on sitten niin kiireisiä ja hyvin koulutettuja, etteivät kerkeä katsomaan mitä äidille kuuluu.. Sitten ihmetellään lehtien palstoilla, että on ne nykyajan nuoret vastuuttomia...

Nautin tästä ajasta, kun lapset ovat pieniä ja ympärilläni. Ah, kuinka autuasta oli jäädä taas äitiyslomalle ja pitää pieni tauko verojen maksamisessa. Nauttia vain auringosta lasten kanssa. (Paitsi tänään kun kaikki 3 nuorinta ovat oksennustaudissa, ei ulos pääse..) Unohtaa taas hetkeksi ne työmaailman koukerot ja vain elää tätä elämää täysillä lasteni kanssa.

Kukin valitkoon miten tässä elämässä haluaa elää. Minä nautin, kun on oikeaa elämää ympärillä.

Älykkyydestäsi en osaa sanoa mutta viisaasti kirjoitit. Viisaus on minusta tärkeämpää kuin älykkyys. Että osaa elää elämänsä onnellisena ja tietää rajoituksensa.

varmasti aloittaja on osittain oikeassa. toisaalta, kun mietin omaa tuttavapiiriäni, on aika monella 3-5 lasta ja vanhemmilla akateeminen/tekninen koulutus ja ihan äö kohdallaan. tällä palstalla on hyvin kieroutunut kuva suomalaisista naisista, täällä kun ei pidetä ollenkaan normaalina, että käy töissä...

Alkuperäinen kirjoittaja luonnonvalintaa:
Kun tätä palstaakin seuraa niin entistä vahvemmin olen tullut tulokseen, että ihmispopulaatio kehittyy huonompaan suuntaan. Vähemminkoulutetut, vähemmän älykkäät tekevät enemmän lapsia ja älyköt puolestaan eivät ennätä ja/tai ovat valveutuneempia maailman ylikansoittumisenkin suhteen. Vähemminkoulutetut tekevät lapsia tässäkin yhteiskunnassa tukien keräämiseksi ja laiskuuttaan tai kun eivät tunnu osaavan hoitaa ehkäisyä kaljanjuonniltaan ja holtittomalta elämältään. Sitten kun nämä älykkäämmät eivät tee kuin yhden tai kaksi lasta ja ne heikompilahjaiset levittävät geenipooliaan 5 mukulan voimin niin ei tämän maailman väestön älykkyys pitkällä tähtäimellä kovin paljoa voi kuin mennä alaspäin. Tämä lienee luonnon keino saada ihmisväestöä heikentymään ja vähitellen vähentymään tai tuhoamaan ite itsensä.

En edes viitsi ketjua lukea. Taidan vaan todeta että tämäkin menee soljuvasti kategoriiaan: "Pisimmät ja tunteita nostattavimmat ketjut ikinä". Pointsit kotiin siitä AP:lle.

"Kaikkein onnellisin lapsi löytyy köyhän äidin sylistä." -sananlasku

Minulla oli uramahdollisuus. Ja sen myötä ilmeisesti mahdollista saada suuri viisaus.
Annoin sille piut paut, perustin perheen ja pyöräytin kolme ihanaa lasta. En ikimaailmassa vaihtaisi heitä ryppyisempiin aivoihin.

Yllättävää et peesailiat ja alottaja on harmaita =) . Noh, kyllähän tossa jutussa jotain perääkin voi olla, mut aika jyrkästi ja yleistävästi kirjotettu. Onneks meillä on vaan kaks lasta :whistle: , kuulun siis siihen parempaan kastiin :laugh: .

Eiköhän se älykkäiden ihmisten määrä ole kuitenkin suht vakio. Sitäpaitsi tavallisia tallaajiakin tämä yhteiskunta tarvitsee. Varmaan vielä enemmän kuin neroja. Mitäs siitä sitten tulisi, jos kaikki vaan laskeskelis jotain ydinfysiikkaa ja kukaan ei keskittyis käytännön asioihin.
Enemmän mua huolestuttaa esim alkoholismin lisääntyminen geeniperimässä. Siinä menee monet hyvinkin älykkäät aivot kankkulan kaivoon.

Huoh!
Akateemiset ihmiset eivät välttämättä tee lapsia niin monta. He ovat usein itsekeskeisiä, itsekkäitä, ylpeitä, pelkureita, tunnevammaisia. Siksi. Heiltä puuttuu tunteminen ja tunteilla eläminen. On vaan kokoajan järki kaikessa mukana.

Mä tulisin hulluksi jos kaikki olisi vain uraihmisiä ja missään ei olisi niitä ihania nauravia puistoäitejä joilla vaikka 3 ja neljä lasta.
Älykkyyttä todella on monenlaista. Ne jotka haluavat lapsia, monta, ovat mielestäni älykkäitä. He osaavat ajatella tulevaisuutta, järellä. Yleensä lapset haluavat sisaruksia ympärilleen. Ja se on myöhemmin RIKKAUS.
Naurattaa muakin syvästi tämä keskustelu!
Mietin et jos joku mies lukisi tämän niin se naurais kuollakseen!!

Lyökäämme nyt viisaat päämme yhteen ja todettakoon, et jokainen on fiksu tavallaan ja jokaisella on omat mieltymykset eri asioihin :) Turha jankata tälläsestä, eipä maailma viisaammaks muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:laugh: :laugh: :laugh: mites totaa ku mullaki 4 lasta, ja kun en mä oo mikään alkoholi ongelmainen.. en oo koskaan ollu.. miten mulla sit voi ton teorian mukaan olla näin monta lasta?? Hmm , kerrohan ap fiksumpana, jooko? :saint:

Sä et uskalla astua oikeeseen tuottavaan maailmaan vaan teet aina uuden lapsen että voit olla kotona hyvällä omalla tunnolla sitä hoitamassa. Tai sitten teet lapsia koska nautit siitä että saat tuntea itsesi tarpeelliseksi. Vai onko sulla joku parempi syy siihen lapsen tekoon.

Rakkaus omiin lapsiin, ja hei, olen ollut töissä aina joka välissä, en oo ollut vaan omieni kanssa ;) Ja mulla itellä ei ole kuin 1 veli, olisin suunnattoman onnellinen jos mulla olis itsellä enemmän sisarruksia..

että toi sun teorias on kyllä aika syvältä.. :laugh:

Toi jo kertoo ihmisen tietämättömyydestä, kun se väittää että teoria ei päde jos ei se HÄNEN kohdallaan päde. Kun mulla ei oo napaa, niin ei kellään muullakaan ole...

Tarkoitin kyllä ihan itseäni, että mun kohdalla toi teoria ei päde. Et sori nyt sitten vaan. Ei kukaan voi tulla mulle sanomaan että sen takia sulla on 4 lasta kun olet vähä-älyinen ja pakenet uraa ym. Kyllä MUN motiivit lapsiin on ihan eri.
Ja ps. Kyllä mä töitäkin ehdin vielä tekemään ja veroja maksamaan .. oon vasta 29! Että älä huoli.

Mikset sä sitten kirjoittanut niin että se ei päde SUN kohdallasi? Mikä esti?

no jos mä kerron itsestäni ja omasta tilanteestani, niin älykäs ihminen tajuaa muutenkin, ilman että rautalangasta on väännettävä ;)

Älykäs ihminen ymmärtää asiat níin kuin ne on kirjoitettu eikä lähde tulkitsemaan omin päin asioita B) .

ok, mut tää on keskustelupalsta ja yleensä ihmisillä on asiassa kuin asiassa tapana täällä kertoa omia kokemuksiaan ja kantoja asiaan, niinhän muutkin minunkin lisäksi tässä pinossa teki. Mut hei. Mitä sä nyt mut otit hampaankoloos.. jos sua häiritsee jotenkin että mulla on 4 lasta enkä koe olevani mitenkään vähä-älyinen, niin olen syvästi pahoillani. :) Fiksu ihminen ei tuomitse toisia sen perusteellla, montako on lapsia. ;)

Täällä saattaa olla sellaisiakin ihmisiä, jotka osaavat ajatella asioita vähän laajemmasta perspektiivistä ;)