Vahinkovauva tulossa enkä saa sanotuksi miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja X
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sano nyt ihmeessä sille miehelle! Eihän se sun vikas ole sen enempää kuin miehenkään. Ja onhan sen reilua tietää. Jos haudot pitempään vielä, niin voi olla, että se luulee sun suunnitelleen jutun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä tein samanlaisessa tilanteessa (olin tosin vasta rv 5-6) yksinkertaisesti vain niin, että soitin miehelle töihin, kerroin tehneeni raskaustestin ja testi näytti plussaa. Mies sanoi että "voi vittu!" :| ja omakin ensireaktioni oli että ei prkl...
Mitä sitä turhia kiertelemään ja kaartelemaan, tapahtunut mikä tapahtunut.

Miten teillä sitten meni? Jos saa kysyä..? En itsekään ymmärrä pelkoani,ei mieheni ole mikään hirviö. On vain niin vaikeaa saada sanotuksi. Mutta kai reissussa saadaan puhutuksi.

Hyvin meni loppujen lopuksi. Mun asenne raskautta kohtaan muuttui melkein heti, ja aloin ihan innoissani odottamaan vauvaa. Miehen asenne muuttui vähitellen raskauden edetessä; kesti aikansa ennen kun hän sisäisti sen, että meille tulee vauva, halusi hän sitä tai ei.
Yllätyksemme on jo 2,5 v eikä meistä kumpikaan voisi enempää poikaa rakastaa :heart:

HEI,mie kans sain kokea saman asian kuin sinä.
Meil oli tarkotus että,lapsi luku jää 3lapseen.
Mutta hups,pillerit petti ja sain tietää vasta 14.5.08 että,meil on tulos vauva.

Mie söin pillereitä kans tuohon päivään saakka,
Kävin sit 16.5.08 ultras jossa selvis tarkka päivä/laskettu aika.

No,mie sit miehelleni kerroin heti ku sain selvyyden asiaan ja olihan hän hiukka hämillään,asian johdosta.

Mutta tuumas;antaa lapsen syntyä Aborttia ei tehä.Eiköhän se 4lapsi tule hoidettuu siinä missä noi aiemmatkin
.Ja oli ihan tyytyväinen ku tulee vauva.

Mie olin raskaus viikoilla jo 19 ku sain tietää olevani raskaana.

Mein lapset jo 7v.6v.3v. ja odottavat innolla et,millo vauva syntyy.

Sinuna kertoisin rohkeasti vaan asiasta.
Ei se kertominen ainakaan pahitteeks ole.

Ja sit o n hyvä miettiä yhdessä jatkosta ku on kertonut.

SALAAMINEN ON PAHEMPAA KU TOTUUDEN KERTOMINEN.

VOIMIA SINULLE KERTOMISEN SUHTEEN.!

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Haluatko SINÄ sen lapsen vai et?

Mun mielestä tuo on kaikkein tärkein kysymys.
Sillä isä voi halutessaan suksia vaikkapa Sudaniin, mutta äiti kantaa lapsen sisällään, synnyttää tämän, imettää tätä...joten sillä, haluaako äiti lapsen vai ei, on eniten merkitystä. Miehen mielipide tulee sitten hyvänä kakkosena.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Kerro ihmeessä pian! Voitte sit puhua yhdessä ja miettiä esim. adoptioon antoa. Jos kerran kumpikaan ei sitä lasta halua. Ja on kyllä harvinaisen tyhmä mies, jos sulle suuttuu siitä, että oot raskaana ehkäisystä huolimatta. Ihan itse on ollut sua kuitenkin painamassa!

Selibaatti on ainoa varma ehkäisy! Ja sekin petti Marialla! :laugh:

Oletko olevinas hauskaki?

Helpottaisko jos vähän löysäis sitä pipoa? ei kaikki oo aina niin vakavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Mun mielestä tuo on kaikkein tärkein kysymys.
Sillä isä voi halutessaan suksia vaikkapa Sudaniin, mutta äiti kantaa lapsen sisällään, synnyttää tämän, imettää tätä...joten sillä, haluaako äiti lapsen vai ei, on eniten merkitystä. Miehen mielipide tulee sitten hyvänä kakkosena.

Peesi tälle!

Haluan,tuli itku kun ajattelinkin keskeytystä vaikka olen aina luullut pystyväni siihen. Olen kasvattanut neljä lasta hyvin (miehen avulla) ja pystyn viidennenkin kasvattamaan,mutta tämän jälkeen kyllä otan klipsut.
Kerron tänään miehelle kun lapset ovat nukkumassa.
Pelottaa että mies lähtee pois heti,mutta annan aikaa ajatella rauhassa vaikka suuttuisikin uutisesta.

Kiitos kaikille vastaajille!

Voimia ja rohkeasti vaan luotat omaan miehees. Vaikka on kehunu et lapsiluku on ( hinnalla millä hyvänsä ) täynnä, niin ei muutaku ukkokulta pistää piuhat poikki... Rohkeasti kerrot vain. Kyllä ne asiat selviää!! Tsemppiä

Meillä myös mies oli sitä mieltä, että kaksi lasta saa riittää. No tulinpa raskaaksi kuitenkin. Olin itse tiennyt vasta vuorokauden ja päättänyt, että kerron miehelle seuraavana päivänä, mutta halusin vielä muotoilla asiaa mielessäni, että miten esittäisin sen.

Mies olikin aamulla vahingossa nähnyt vessan roskiksessan raskaustestin ja tuli kysymään, että oletko raskaana. Sanoin, että olen. Mies ei sanonutmitään. Lähti vaan töihin.

Kahteen päivään ei puhunut minulle sanaakaan ja lapsille vain tiuski jotain vastaukseksi, jos nämä jotain kysyi. Sitten kahden päivän päästä illalla otti ite asian puheeksi. Vartissa asia oli puhuttu ja sen jälkeen ei ole puolellakaan sanalla puhuttu siitä, että kolmas lapsemme oli vahinko. Kukaan ei sitä tiedä eikä tarvitsekaan emmekä itsekään sitä ajatelleet edes raskausaikana. Vauvaa odotettiin yhtä paljon kuin edellisiäkin ja kolmas on aivan yhtä rakas miehelle kuin kaksi aiempaakin.

Tsemppiä ap!

Kerro ihmeessä pian! Voitte sit puhua yhdessä ja miettiä esim. adoptioon antoa. Jos kerran kumpikaan ei sitä lasta halua. Ja on kyllä harvinaisen tyhmä mies, jos sulle suuttuu siitä, että oot raskaana ehkäisystä huolimatta. Ihan itse on ollut sua kuitenkin painamassa!

Mua ainakin naurattaa. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

Mua ainakin naurattaa. :laugh:

Niin muakin, sori :laugh:

Kovasti tsemppiä! Hyvin se menee. Miehesi voi olla järkyttynyt asiasta ensin ja reagoi siihen omalla tavallaa (toiset mykkäkoululla,toiset pakenemalla, joku möykkäämällä..jne.) mutta kunhan saa asiaa mielessään pyöritellä, niin varmasti haluaa asiasta keskustella. Miehet "lämpenee" tällaisissa asioissa monesti hitaammin, tarvitsevat tilaa ajatella ja käsitellä asiaa.

Keskustelkaa rakentavasti, toisia sättimättä (niinku varmaasti teettekin), tämä on suuri asia, joka pitää käydä huolella läpi, ettei jää kysymysmerkkejä siitä miltä toisesta tuntuu. Toivon että pääsette yhteiymmärrykseeen. Good Luck :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Haluan,tuli itku kun ajattelinkin keskeytystä vaikka olen aina luullut pystyväni siihen. Olen kasvattanut neljä lasta hyvin (miehen avulla) ja pystyn viidennenkin kasvattamaan,mutta tämän jälkeen kyllä otan klipsut.
Kerron tänään miehelle kun lapset ovat nukkumassa.
Pelottaa että mies lähtee pois heti,mutta annan aikaa ajatella rauhassa vaikka suuttuisikin uutisesta.

Kiitos kaikille vastaajille!

:hug: voimia teille, yllärit ei aina ole het ainakaan mukavia.. klipsuista..voihan mieskin hommata piuhat rusetille

Meilläkin kävi noin, olin rv 15 kun tajusin et oon raskaana.Miehelle sit kerroin illalla, niin ensireaktio oli et mä oon huora, et ei me olla rakasteltu niin montaa kertaa et oisin voinu hänestä tulla raskaaksi.. Oli ihan ihmeissään ku sanoin et "kuule kertakin riittää, kun se tapahtuu oikeaan aikaan.

Meillä mies nukku sen jälkeen pari viikkoa sohvalla loukkaannuin siitä niin kamalasti sanoin kans et on turha tulla mitään yrittämään et ei onnistu.Sanoin kans et tos on ovi, jos ei tuleva kiinnosta niin anti mennä.

Sit pari kuukautta ennen synnytystä hää sano et on tottunu ajatukseen ja haluaa vauvan.
Nyt kun vauva on muutaman kuukauden ikäinen niin on todella tärkeä miehelle.Hää on 5. lapsi meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmauduin:
Meilläkin kävi noin, olin rv 15 kun tajusin et oon raskaana.Miehelle sit kerroin illalla, niin ensireaktio oli et mä oon huora, et ei me olla rakasteltu niin montaa kertaa et oisin voinu hänestä tulla raskaaksi.. Oli ihan ihmeissään ku sanoin et "kuule kertakin riittää, kun se tapahtuu oikeaan aikaan.

Jösses :o
Voi olla, että mun mielenkiinto noin törkeää ja tietämätöntä miestä kohtaan lopahtaisi samantien.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:
mutta miksi pillereitä on pitänyt syödä vaikka tiesit olevasi raskaana? ei kai ne lapselle hyvääkään tee..?!

Eihän ap syönyt pillereitä sen jälkeen kun sai raskaudestaan tietää. Vain sitä ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:
mutta miksi pillereitä on pitänyt syödä vaikka tiesit olevasi raskaana? ei kai ne lapselle hyvääkään tee..?!

Eihän ap syönyt pillereitä sen jälkeen kun sai raskaudestaan tietää. Vain sitä ennen.

ai sori niinpä lukikin, anteeks ap, luin hätäisesti..:(

Yhteistyössä