Vai ei traumoja piiskasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Ihmetyttää tuon ketjun ihmisten usko etteivät ole saaneet traumoja piiskasta. Tuskin se ainakaan on hyvää tehnyt vanhempi-lapsi-suhteelle. Itse sain kerran "isän kädestä" ja on mieleen jäänyt miten pettynyt olin isään...

No minä en oikeasti ole saanut traumoja, vaikka sellaista kuria meillä olikin. Opinpahan pysymään poissa pahanteosta ja olemaan tekemättä samaa tyhmyyttä uudemman kerran. Olin meinaan aikamoinen rämäpää pienempänä..

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Eikä ole muuttanut suhdettani vanhempiini.

Ethän voi sitä tietää kun et ole elänyt kahta elämää - piiskattua ja piiskaamatonta. Silloin voisit sanoa onko vaikuttanut vai ei. Mä uskon että kaikenlainen - henkinen tai fyysinen - pahoinpitely jättää aina jonkinlaisen jäljen.

No ei todellakaan jää kaikille traumoja.
Minäkin olen saanut yhden kerran ihan kunnolla selkääni ja en silti muistele pahalla. On erittäin hyvät välit isääni siitä huolimatta. Ja siks toiseks ittepä en osannut ajoissa lopettaa. Samanlainen jäärä kuin isänikin.

No ei mulle ainakaan ole jäänyt mikään kaivelemaan vaikka olen piiskaa saanut, hyvissä väleissä ollaan, erittäinkin hyvissä.

en tiedä olenko jotenkin erikoinen mutta ihan ollaan äitini kanssa naureskeltu joillekin tilanteille :whistle:

Kai mie oon sit vaan herkkis. Lapsuudesta muistan, että ne piiskalla kasvatetut kaverit olivat kyllä huonokäytöksisimpiä ihmisiä ikinä ja jotenkin on tullut mieleen että kumpi tuli ensin, huono käytös vai piiska. Piiskatut lapset tuntuivat vaan oppimaan kiertämään kiinnijäämisen ja olemaan epärehellisiä vanhemmilleen.

Mulla on todella hyvä tai sanotaakon paras suhde mitä voi olla..
Ja tosiaan se nokkosilla persuksille ei tounut mulle traumoja..Naurattaa vieläkin kun muistelen tilannetta :laugh:

Se eittä ei muistele pahalla tai ei koe, että piiskaamisesta olisi ollut haittoja ei tarkoita sitä, ettei olisi traumoja. Ihminen joka sanoo, että hänellä on trauma, on jo traumansa kanssa aika sinut. Semmojnen, jolla ei ole traumoja mistään, ei ole vaan niitä vielä löytänyt vaan ne ovat hänellä pimennossa, käsittelemättä, puhumatta, ajattelematta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Kai mie oon sit vaan herkkis. Lapsuudesta muistan, että ne piiskalla kasvatetut kaverit olivat kyllä huonokäytöksisimpiä ihmisiä ikinä ja jotenkin on tullut mieleen että kumpi tuli ensin, huono käytös vai piiska. Piiskatut lapset tuntuivat vaan oppimaan kiertämään kiinnijäämisen ja olemaan epärehellisiä vanhemmilleen.

Eipä päde minuun tai veljeeni tämä :wave:

Ethän voi sitä tietää kun et ole elänyt kahta elämää - piiskattua ja piiskaamatonta. Silloin voisit sanoa onko vaikuttanut vai ei. Mä uskon että kaikenlainen - henkinen tai fyysinen - pahoinpitely jättää aina jonkinlaisen jäljen.

Olen elänyt piiskatonta sekä piiskaamatonta.
Muistan molemmat ajat oikein hyvin,olin sen verran vanhempi.Ja suhteeni pysyi samana.Ei minua ole hakattu jos piiskaa annettu.
Ei minun vanhempani mitään pahoinpitelijöitä sentään ole.

Muistan molemmat ajat oikein hyvin,olin sen verran vanhempi.Ja suhteeni pysyi samana.Ei minua ole hakattu jos piiskaa annettu.

Toisinsanoen sinä torjut koko asian.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Se eittä ei muistele pahalla tai ei koe, että piiskaamisesta olisi ollut haittoja ei tarkoita sitä, ettei olisi traumoja. Ihminen joka sanoo, että hänellä on trauma, on jo traumansa kanssa aika sinut. Semmojnen, jolla ei ole traumoja mistään, ei ole vaan niitä vielä löytänyt vaan ne ovat hänellä pimennossa, käsittelemättä, puhumatta, ajattelematta.

Minä olen näitä asioita ajatellut aikoinaan ja en ole vanhemmilleni yhtään vihainen tms. niistä.
Keskinäiset riitansa olisin kyllä halunnut jättää näkemättä ja kokematta, mutta en sanoisi että niistäkään olisi varsinaisia traumoja jäänyt.

Toisinsanoen sinä torjut koko asian.

Sorry,mutta salli mun nauraa.
Jos olen kerran tai kaksi saanut risusta siitä mitään traumoja tullut enkä mitään torju.

Alkuperäinen kirjoittaja Aleksara:

Minä olen näitä asioita ajatellut aikoinaan ja en ole vanhemmilleni yhtään vihainen tms. niistä.
Keskinäiset riitansa olisin kyllä halunnut jättää näkemättä ja kokematta, mutta en sanoisi että niistäkään olisi varsinaisia traumoja jäänyt.

Ei se tarkoita, etteikö asia olisi traumaattinen, jos sinusta ei tunnu vihaiselta.

voi hyvänen aika.. kyllähän nyt itse osaan sanoa onko jäänyt traumaa vai ei.. olen itse sen rangaistuksen ansainnut tekemällä tyhmiä ja vaarallisia juttuja.. ja olen kyllä tiennyt rangaistuksen.. pahempia sekopäitä tulee nykylapsista joita vaan niin kovasti ymmärretään, ja silitellään päähän..

Ei se tarkoita, etteikö asia olisi traumaattinen, jos sinusta ei tunnu vihaiselta.

Tiedän, annoin vain esimerkin. Sanotaan sitten näin, satunnainen piiskaus/tukkapölly lapsuudessani ei vaikuta elämääni tänä päivänä. En voi sen takia huonosti tai koe esim. alemmuudentunnetta.

No minä en oikeasti ole saanut traumoja, vaikka sellaista kuria meillä olikin. Opinpahan pysymään poissa pahanteosta ja olemaan tekemättä samaa tyhmyyttä uudemman kerran. Olin meinaan aikamoinen rämäpää pienempänä..

samma här! :)