Vaihdevuodet, lääkettä vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ykskaks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Ykskaks"

Vieras
Mulla vaihdevuodet tuli ja meni, hetken oli oireilua mut kuukautiset lopulta lakkasivat kokonaan ehkä puolen vuoden epäsäännöllisyyden jälkeen. Nyt ei ole häiritseviä oireita kuten kuumia aaltoja, mut, silti pelkään ettänhennun ja mummeloidun etuajassa. Olen vasta 45 v. Tuntuu, että vaan painoa kertyy ja hiukset harvenee, ja alapää kuivuu ja haluja makuukammariin saa hakemalla hakea. Alkaisitko käyttämään lääkkeitä tällaisessa tilanteessa?

Hei,
itselläni selvästi vaihdevuosioireita; mieliala vaihteluja! Olen harkinnut menemistä psykilogin juttusille selvittelemään mikä avuksi!Lääkehoitoa en todellakaan sulje pois koska elämä on elämisen arvoista <3!

Minulla on ikää nyt muutama vuosi yli viidenkympin. Kuukautiset eivät ole tulleet kesän jälkeen, muita vv-oireita ei oikeastaan ole ollut.

Te, joille asia on jo tuttu: Onko mahdollista, että ikäviä oireita vielä ilmaantuu, vai voisinko tosiaan päästä tästä hässäkästä näin vähällä? Uskomattomalta kyllä tuntuu, jos tämä oli nyt tässä, kun olen lukenut ja kuullut niin hirvittävistä vaivoista...

[QUOTE="Ykskaks";30597504]Mutta mulla tavallaan ei enää ole vaihdevuosioireita, vaan kuukautiset ja oireet loppuneet kokonaan.[/QUOTE]

Onhan sulla oireita. Kuivumiset ja halujen muutokset jne. Nekin kuuluu asiaan eikä vaan kuumat aallot ja kuukautisten loppuminen.

[QUOTE="Katinka";30597675]Voiko neljäkymppisellä olla jo vaihdevuosioireita?[/QUOTE]

Kyllä voi olla. Monella jo esivaihdevuosien oireita. Itse olen 46v. mutta vielä ei ole pahempia oireita. VÄhän mielialat vaihtelee, mutta menkat tulee kuin juna joka kk...

Yksi hyvä mittari vv-vaivoille on se, että jos oma olo tuntuu tukalalta, niin turha kärsiä oireista. Jos elämä sujuu, eikä vv-oireista ole sen suurempaa haittaa, niin sitten ne vain eletään läpi.

Minulla oli sen verran hikoilua, että ostin luontaistuotekaupasta soijapillereitä ja söin niitä jonkun kuukauden. PArhaiten kuitenkin auttoi liikunta ja ruokavalio. Itse asiassa hikoilu loppui kokonaan siirtyessäni pääsääntöisesti kasvisruokailuun.

Mummoutumista ei voi oikein lääkkeillä estää. Kyllä se on siellä geeneissä kuka vanhenee ja missäkin tahdissa :)

Yhteistyössä