Vaihtelua pukeutumiseen?

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Mä kaipaisin vaihtelua pukeutumiseen.

Mulla on nykyisin AINA leggarit / sukkikset ja joku mekko. Tai sitten farkkuleggarit ja tunika. Tai sitten leggarit / sukkikset ja hame + joku paita-tsydeemi.

Oon yrittänyt ostaa housuja, siis sellaisia leveämpilahkeisia, mutta en tunne oloani sellaisissa kotoisaksi. Tuntuu liian tankille, jos laittaa sellaiset ja lyhyen paidan. Jos taas puen pitkän paidan ja leveälahkeiset housut, niin sitten sitä vasta isolta näyttääkin. Maksihameetkaan ei sovi mun rungolle.

Jotakin vaihtelua pitäisi (muka) keksiä. Kun tuntuu, että olen tällaisena maailman tylsin pukeutuja. Vaikka kieltämättä viihdyn noissa kuvailemissani asutyypeissä hyvin ja olen saanut paljon positiivista palautettakin. Mut silti.

Pitäisikö vaan unohtaa mokomat ajatukset ja jatkaa hyväksi havaitulla linjalla?

Tiedän, pitäisi.

Jos vaihtelua haluat mutta nuo eri tyyppiset asut eivät oikein iske niin vaihtelua saa hatuilla, huiveilla, kengillä/saappailla, laukuilla, koruilla.
Toki jos löydät hyvin istuvat niin sitten ehdottomasti lisäät sen kaappiisi. Mutta tietenkin se vie aikaa kun etsii ja etsii. Älä vielä siis lannistu siinäkään suhteessa.

Ota uusia värejä käyttöön?

Oletko siis hiaman tanakka kropaltasi?
Pillifarkut sopii varmaan ihan hyvin jos on tarpeeksi korkea vyötärö. Niiden kanssa sitten voi pitää ihonmyötäisempääkin paitaa, miksi vain tunikoita?

Mitenkäs ihan tavalliset farkut tai farkkumalliset housut? Ainakin talvisin ovat mielestäni lämpimämpiä, leveälahkeisia housuja en itse osaa pitää koskaan. Pitkiä kapeita hameita pidän kyllä välillä.

Voisi olla hyvä vaikka selata jotain muotilehteä tai vaikka Elloksen kuvastoa tms. ja etsiä sieltä niitä vaatteita, jotka miellyttävät omaa silmää. Siis lähinnä tyylillisesti miellyttävät. Kun oma käsitys on selvä, niin sitten voi lähteä kauppoihin etsimään niitä puuttuvia vaatteita.

Jos vaihtelua haluat mutta nuo eri tyyppiset asut eivät oikein iske niin vaihtelua saa hatuilla, huiveilla, kengillä/saappailla, laukuilla, koruilla.
Toki jos löydät hyvin istuvat niin sitten ehdottomasti lisäät sen kaappiisi. Mutta tietenkin se vie aikaa kun etsii ja etsii. Älä vielä siis lannistu siinäkään suhteessa.

Mielestäni käytänkin koruja ja asusteita ihan monipuolisesti, vaikka niissäkin yritän noudattaa suht. minimalistista linjaa. kengät on ongelmakohta, kun jalat on tällaiset vammaiset. Tai no, ei nyt vammaiset, mutta vaikeat.

[QUOTE="ewa";25113171]Ota uusia värejä käyttöön?

Oletko siis hiaman tanakka kropaltasi?
Pillifarkut sopii varmaan ihan hyvin jos on tarpeeksi korkea vyötärö. Niiden kanssa sitten voi pitää ihonmyötäisempääkin paitaa, miksi vain tunikoita?[/QUOTE]

No joo, sellainen pötkylähän mie oon. Jotenkin mä kai häpeän itseäni, kun en osaa ihonmyötäisempää ihmisten ilmoilla pitää, korkeintaan joku neuletakki on ei-niin-liehuvaa mallia.

Värit on joo puskemassa tähän ikuiseen mustuuteen, niillä saa toki vaihtelua myös.

Minkälaisista vaatteista tykkäsit ennenkuin leggarit tulivat? Kun ei kai niitä ole niin kauhean kauaa ollut. Itse olen niin piintynyt farkkuihminen että pitäs ihan pakottautua jotain muuta ostamaan...

[QUOTE="poikia3";25113194]Mitenkäs ihan tavalliset farkut tai farkkumalliset housut? Ainakin talvisin ovat mielestäni lämpimämpiä, leveälahkeisia housuja en itse osaa pitää koskaan. Pitkiä kapeita hameita pidän kyllä välillä.

Voisi olla hyvä vaikka selata jotain muotilehteä tai vaikka Elloksen kuvastoa tms. ja etsiä sieltä niitä vaatteita, jotka miellyttävät omaa silmää. Siis lähinnä tyylillisesti miellyttävät. Kun oma käsitys on selvä, niin sitten voi lähteä kauppoihin etsimään niitä puuttuvia vaatteita.[/QUOTE]

No mä koen ns. tavalliset farkut jo leveälahkeisiksi :D. Ja joku bootcut-tyyppinen lahje on mitä epäsopivin mulle, levittää takamusta entisestään.

Viimeksi muokattu:
tietämättä millanen kroppa ap:lla on..
niin semmoset lievästi bootleg lahkeiset farkut siis ei semmoset missä leveneminen alkaa polvesta vaan siellä nilkan tyvessä ennemmin.

http://cache.pixazza.com/product/full/37e2232fd8.jpeg jotkut ton tyyliset tjs
http://www.lindestore.com/public/prodotti/5649/Big/7582e0a3-415b-4d2c-bbab-28aaa8e995b2.jpg tommonen epäsymmetrinen neuletakki ja trikoopaita alle..

sen kaa jotain kivoja asusteita joku nätti koru kentis tjs :) ja kengät vois olla pien korolliset niinku farkku kuvassa tai ballerinat tai nilkkurit?

[QUOTE="vieras";25113284]Suoralahkeiset farkut, istuva paita/kauluspaita ja vähän pidempi neuletakki.[/QUOTE]

OMG :D. Lisäksi varmaan helmikoruja? Ei, en halua näyttää kuusikymppiseltä ;).

Sitä paitsi, tällä mitoituksella sellainen kuin istuva kauluspaita on tuntematon käsite. Jos saan tissini tungettua paidan sisään, hartiat löpöttää. Ja jos istuu hartiaosasta, niin ei saletisti mahdu kiinni rintojen kohdalta.

tietämättä millanen kroppa ap:lla on..
niin semmoset lievästi bootleg lahkeiset farkut siis ei semmoset missä leveneminen alkaa polvesta vaan siellä nilkan tyvessä ennemmin.

http://cache.pixazza.com/product/full/37e2232fd8.jpeg jotkut ton tyyliset tjs
http://www.lindestore.com/public/prodotti/5649/Big/7582e0a3-415b-4d2c-bbab-28aaa8e995b2.jpg tommonen epäsymmetrinen neuletakki ja trikoopaita alle..

sen kaa jotain kivoja asusteita joku nätti koru kentis tjs :) ja kengät vois olla pien korolliset niinku farkku kuvassa tai ballerinat tai nilkkurit?

Housut ihan jees näköiset, mutta mä oon niin lyhyt, että jos laitan noiden kanssa tuollaisen liehuvan neuleen, vaikutelma on tukkoinen. Mun mielestä mulla pitää olla volyymi joko ylä- tai alaosassa, ei molemmissa. Siksi olen suosinut tuollaisen linkittämäsi yläosan kanssa kapeita housuja, pillifarkut / farkkuleggarit -tyyppistä ratkaisua.

OMG :D. Lisäksi varmaan helmikoruja? Ei, en halua näyttää kuusikymppiseltä ;).

Sitä paitsi, tällä mitoituksella sellainen kuin istuva kauluspaita on tuntematon käsite. Jos saan tissini tungettua paidan sisään, hartiat löpöttää. Ja jos istuu hartiaosasta, niin ei saletisti mahdu kiinni rintojen kohdalta.
Öhöm, no ei kun siistin klassinen tai rento, eikä mikään tantta. Ja istuvalla en tarkoita tiukkaa, vaan ihan normaalisti istuvaa.

[QUOTE="vieras";25113319]Nuo on suoralahkeiset, mutta näyttävät vaan lievästi bootleg lahkeisilta jossakin jalan asennossa ja korkkareissa.[/QUOTE]

Juu voi olla en sen tarkemmin tihrustanut :) mut ideana olikin juuri sellaset lievästi bootlegit ei semmoset hehtometrit.

riepu: ok kuten sanoinkin etten tiedä kropan mitotusta niin ehdotin randomina :)

Oi kauheaa mitä tuli vastaan kun hain farkkuja :D. Älä tällaisia ainakaan laita, varsinainen best-fit joo. Nämä ovat vissiin sitten todelliset "aikuisfarkut".
http://www.normthompson.com/jump.jsp?itemID=11488&itemType=PRODUCT

[QUOTE="vieras";25113377]Oi kauheaa mitä tuli vastaan kun hain farkkuja :D. Älä tällaisia ainakaan laita, varsinainen best-fit joo. Nämä ovat vissiin sitten todelliset "aikuisfarkut".
Best-Fit Straight-Leg Knit Jeans, Womens jeans | Norm Thompson | 100% Guarantee[/QUOTE]

Tunnen itteni nyt tosi typeräksi, kun käytän tuon tyyppisiä farkkuja. Ja ikää on 30+ eli en ole mikään ikäloppukaan. Painoa on ihan hitosti ja legginssejä en osaa pitää ollenkaan. Että mitä hittoa sitä sitten voi pitää? Vai onko se ihan sama, kun läski on joka tapauksessa :(

Niin ja kerrottakoon, että pidän vieläpä noiden farkkujen kanssa paitapuseroa ja pitkää neuletta, joka ap:n mukaan on kuusikymppisen tyyli..

Yhteistyössä