vaikea masennus ja hoitoon pääsy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en usko että tulee, kun ei ole avaimiakaan. ja jos tulee, joudun soittamaan poliisit. tänne en häntä päästä....

ja kiitos karpaloinen vinkeistä, saikku ei ainakaan pahitteeksi olisi... veikkaan, ettei mene pitkään, kun oma jaksaminen vaan totaalisesti loppuu

Erikoissairaanhoitoon on päästävä keinolla millä hyvänsä. Minun mieheni yritti itsemurhaa tässä taannoin. Hän ei ole väkivaltainen, oli vaan sotkenut oman elämänsä muuten eikä perheemme tietänyt siitä mitään. Sillä tempulla aukesi ovet sairaalaan viideksi viikoksi ja jatkohoitopaikka mielenterveyskeskuksesta. Olisin toivonut ettei hän olisi joutunut tuohon ratkaisuunsa. Elämämme meni ihan sekaisin siitä, hänelle se oli helpotus,että asit tulivat julki ja hän sai avun. Nyt kannamme hänen taakkaansa yhdessä ja valoa näkyy tunnelin päässä. Menkää lääkäriin ja sanokaa suoraa, että itsemurha on toisinaan mielessä, niin kyllä sillä pitää päästä hoitoon! Toivon teille pikaista apua!

En tiedä minkäikäiset lapset sulla on, mutta voisit myös kysyä neuvolassa josko he voisivat käydä muutaman kerran juttelemassa neuvolapsykologin kanssa. Pienetkin lapset aistivat ja reagoivat tosi herkästi kodin ilmapiiriin, ja kokemuksen ja vertailupohjan puuttuessa kuvittelevat kaiken johtuvan heistä. Pienillä lapsilla kun on kehitysvaihe, jossa he uskovat että he itse saavat asioita tapahtumaan, ja jos siitä ei pääse yli, niin tunnekehitys häiriintyy. Olipa hankalasti ilmaistu, mutta ehkä sait pointin?

Viellä haluaisin lisätä tähän että elä missän nimessä ala missään vaiheessa syytämään itseäsi puolisosi masennuksesta, teoista tai ettet ole toiminut riitävän hyvin saadaksenne apua. Tai jostakin muusta asiasta. Puolisoni kun yritti itsemurhaa niin puolisoni perhe tuomitsi minut täysin. Olin kaikkeen syylinen. Anoppi kävi sairaalassa haukkumassa. Myöhemmin puolisoni on sanonnut että on itse ollut vastuussa teoistaan ja masentuneisuus ei johdu minusta. On myös ollut pahoillaan että sain aluksi syyt niskoilleni. Teillä nyt ei vältämättä asiat ole näin mutta sanoin tämän siksi koska tästä kärsin itse todella paljon. Monet yöt valvoin ja syytelin itseäni.

Yhteistyössä