Vaikea tilanne miehen ja lapsen kans. APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aoua!!!!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aoua!!!!!!!!

Vieras
Miehestä on tullut kummallisen ärtyisä.
Pitkää päivää töissä.

Kiukuttelee pojalle ja joskus kun poika tekee jotain todella tuhmaa, mies hermostuu totaalisesti ja raivon vallassa karjaisee "pieksää pitäisi tuo lapsi" tai sitten kuiskaa lapselle " jos et ole kunnolla niin mie pieksän sinut".. ihan kamalaa!

Olen itte saanu selkään lapsena vuosia niin pahoin että siitä käräjöitiin entistä isäpuoltani vastaan..

Meillä taas mieheni on poikamme isä!

Olen aina mennyt väliin ja sanonut että piekse mielummin minut kuin lapsi.
Tilanne rauhoittuu mutta tämmöstä tämä on.

Väkivaltaa ei ole käyttänyt lapseen, ainoastaan uhannut mikä on sekin sinänsä todella törkeää ja väärin.

En tiedä mitä tehdä. Tottakai lapsi on tärkein ja olen miettinyt että miten pääsen eroon miehestä.. (narsistista vikaa) jos uhkaan mennä ensikotiin lapsen kanssa mies uhkaa takaisin että hän kertoo kuinka olin masentunut ja pari kertaa tukistin lastani, yhdellä kertaa lapsi sylki päin näköäni ja toisella kertaa mojautti nyrkillä suoraan nokkaan. (nämä oppi perhepäivähoidossa lähes välittömästi kaksospojilta jotka nahistelivat ja tappelivat alvariinsa) siittä asti on ollut tätä että lapsi mutaisee silloin tällöin nyrkillä.. silloin lapsen komennan arestiin huoneeseensa ja jos ei tottele niin hänet talutan tai kannan sinne normaalisti. istutan sängynreunalle ja selitän silmiin katsoen kyykistyen hänen tasolleen,että miksi nyt ollaan arestissa, ja mitä poika teki väärin. osaa pyytää anteeksi mutta arestissa olo aika ei tepsi, tulee väkisin huudon kanssa pois.. poika on IHAN mahdoton uhmis juuri 4 vuotta täyttäneenä.. kaupassa karataan ja saa juossa pitkin hyllyvälejä perässä ei tottele mitään jne. alkaa itellä olla itku aika herkässä aina vaikka kuinka yritän komentaa. ei tottele. itse en sentään uhkailemaan ole muuten lähtenyt kuin perinteiset: joulutontut tarkkailee läpi vuoden, karkkipäivä palaa (on muuten palanut moneksi viikonlopuksi) polkupyörä pysyy käyttökiellossa viikon (jos esim ollaan pyöräilemässä ja ottaa ja karkaa pyörällä tahallaan)..

mitä minä teen?! miehen kanssa kun siitä eroon haluaisin mutten haluaisi lapselta isää viedä!

mitä minä teen tuon tottelemattoman pojan kanssa joka ei usko ainuttakaan pyyntöä/asiaa..

voi luoja!

Perheneuvolaa tai perheasianneuvottelukeskusta minäkin ehdottaisin. Älä anna miehen pitää sinua otteessa sillä, että olet sortunut jonkun kerran tukistamaan lasta! Avunhakeminen ei tarkoita sossurumban alkamista, vaan on nimenomaan merkki siitä, että tunnistatte vaikeudet ja haette apua!

Varmaan lapsikin aistii vanhempien välisen kireän ilmapiirin tai sen, ettei teillä ole miehen kanssa yhteisiä näkemyksiä kasvatusasioista. Ton ikäinen tarvisee johdonmukaisuutta.

Tsemppiä!

Perheneuvolaa tai perheasianneuvottelukeskusta minäkin ehdottaisin. Älä anna miehen pitää sinua otteessa sillä, että olet sortunut jonkun kerran tukistamaan lasta! Avunhakeminen ei tarkoita sossurumban alkamista, vaan on nimenomaan merkki siitä, että tunnistatte vaikeudet ja haette apua!

Varmaan lapsikin aistii vanhempien välisen kireän ilmapiirin tai sen, ettei teillä ole miehen kanssa yhteisiä näkemyksiä kasvatusasioista. Ton ikäinen tarvisee johdonmukaisuutta.

Tsemppiä!

kiitos sinulle.. kumpa tietäisitte kuinka vaikea tuo mies on.. niin monta kertaa yrittänyt lähteä mutta niin loistava puhumaan takaisin. lapsen elämä tässä niin huolettaaa. :(

minusta kuulostaa, että lapsesikin on aika hankala. Ehkä miehellä on alkanut mennä hermot, kun lasta ei saa kuriin. Suosittelen myös ammattilaisten puoleen kääntymistä, tilanne saattaa helpottaa pienelläkin jutulla, kun ulkopuolinen osaa katsoa tilannetta puolueettomasti.

anteeksi mutta koska sinä tiedät että lapsi on karkaileva, miksi annat hänelle mahdollisuuksia karata? pistät rattaisiin kun meette kauppaan, tai autokärryyn jossa on vyöt!

Lapsi huutaa ja karjuu, mutta toteat vain että koska hän ei tottele hän istuu kaupassa rattaissa tai jää kotiin.

jos ei pysy jäähyllä edes sillä että palautat hänet sinne vaikka 100kertaa. niin ehdottaisin että järjestät huoneen jossa hän ei voi satuttaa itseään eikä rikkoo mitään ja sinne riehumaan (tok ivoi iteistuu siellä myös mutta jos lapsi käy kimppuusi voit poistua paikalta ja sanoa ´tulevasi takasin kun hän on rauhottunut).

Mutta kokeile palkitsemista,kehuja kaikesta mahdollisesta, vaikka siitä että osaa valita hienosti kumman mukin haluaa, tai tekipä hyvän valinnan kuin valitsi sinisen t-paidan tms. osaatpa istua nätisti ruokapöydässä yms. ja lapsi tarvitsee kummankin vanhemman jakamatonta huomiota välillä.

Mutta jos mkään ei auta, sanoisin että kannattaa miettiä onko jotain vialla(siis löytyykö lapselta esim. jokin neurologinen ongelma joka aiheuttaa ongelmia arkeen).

Mutta kyllä normi 4v:kin osaa olla hankala, sille vaan pitää pistää stoppi ja normaali lapsi kyllä rauhottuu ja oppii,eikä taistele vuosia samoista asioista. niinku tällänen mukava adhd lapsonen joka meillä asustaa.

onneksi alkaa olla jo senverran iso että arki on helpottunut jo paljon. :D

ongelma ratkaistu kaupan osalta.

pyöräjuttu no pysyttelet senverran lähellä lasta että pystyt heti puuttuu jos yrittää karata ja pyörä samantein pois-> yritit karata siksi pyörä meni pois! ja pyörä pysyy pois.

Yhteistyössä